Dungeon siege 2 Lan över hamachi. Name is already in use. Hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hyboria
Registrerad
Maj 2008

Dungeon siege 2 Lan över hamachi. Name is already in use. Hjälp!

Hej! Har försökt få igång Ds2 över hamachi med 2 kompisar ett tag nu men vi hittar varandra ej i lobbyn och vi kan ej se varandras games vi hostat. Vi kör med 2.0 versionen. Jag har en köpt kopia men det är näst intill omöjligt att hitta kopior till mina kompisar så dom kör med en piratkopia.

Försökte med ett trick där hosten ska stänga av sitt internet och sen starta ett spel i lan och sen starta adaptern och hamachi så ska dom andra kunna joina. Får ej detta att funka dock då spelet säger att mitt namn redan används när jag försöker komma in på lan när mitt internet är avstängt.

Någon som vet vad man kan göra för att få det att fungera?

Tacksam för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta förbjudet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hyboria
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av FelixJ:

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta förbjudet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna.

oops

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

Bland annat med tanke på vår Hamachipolicy som finns i #6626237 är jag rädd att jag måste låsa den här tråden.

*tråd låst*

FelicJ: Anmäl gärna inlägg som du misstänker bryter mot reglerna, men undvik helst att skriva något om det i tråden.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.