Permalänk
Medlem

Ljussättning till 800D

Hej! Hade tänkt att jag skulle sätta i lite ljus i mitt chassi och undrar vad man ska köpa. Vill alltså ha tips på vad för sorts lampor/rör eller liknande man ska ha och vart man ska sätta dom.

Och även vart ska man köpa det? Är ute efter lila helst men spelar inte så stor roll, kom gärna med andra förslag!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Cooling Stuff, vattenkylning till datorer
Här finns det både rör och LED's

Bara rör som lyser upp på specifika ställen kan va snyggt.
Likaså om du belyser plexiglas med LED.
Det är bara att vara kreativ

Lycka till!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Cooling Stuff, vattenkylning till datorer
Här finns det både rör och LED's

Bara rör som lyser upp på specifika ställen kan va snyggt.
Likaså om du belyser plexiglas med LED.
Det är bara att vara kreativ

Lycka till!

//BG

"Belyser plexiglas med LED", hur menar du? : D ska man lysa inifrån och ut på det?

Permalänk
Skrivet av Inix:

"Belyser plexiglas med LED", hur menar du? : D ska man lysa inifrån och ut på det?

Var nog lite otydlig med vad jag menade ^^

Jag menar att man kan sätta små plexiglasbitar i typ 5mm tjocklek inne i lådan, och sätta LED i sidan på dem, så blir hela plexibiten lysande, det kan vara väldigt snyggt om man placerar dem rätt.

Jag har inget exempel på hur det ser ut just nu, men det är ju på samma sätt "power LED" i många chassin fungerar, en plexikonstruktion med en LED bakom.
Bytte själv LED i mitt vita R3 chassi från röd till blå.

Hoppas detta inlägg blev mindre kryptiskt

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Var nog lite otydlig med vad jag menade ^^

Jag menar att man kan sätta små plexiglasbitar i typ 5mm tjocklek inne i lådan, och sätta LED i sidan på dem, så blir hela plexibiten lysande, det kan vara väldigt snyggt om man placerar dem rätt.

//BG

Förstår!:D Läste just att UV ljus kan förstöra bios och kan vara farligt för ögonen att ha i chassit osv. är detta något som stämmer?
Någon som har UV belysning i datorn? Ser det bra ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inix:

Förstår!:D Läste just att UV ljus kan förstöra bios och kan vara farligt för ögonen att ha i chassit osv. är detta något som stämmer?
Någon som har UV belysning i datorn? Ser det bra ut?

det är många som har UV-belysning i sinda datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dasdasd:

det är många som har UV-belysning i sinda datorer

sant! men vill vara på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inix:

sant! men vill vara på den säkra sidan.

gör som du vill jag skulle ha satt 4 vita rör i chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av dasdasd:

gör som du vill jag skulle ha satt 4 vita rör i chassit

vita? blir det inte typ... sjukhus över det hela då?

Permalänk
Skrivet av Inix:

vita? blir det inte typ... sjukhus över det hela då?

Sjukhus är inte svarta sist jag kollade
Vitt ljus i en svart låda kan bli najs

Jag kör sjukhus i min låda däremot, Projektet i sig.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan få tag på ett par lila lysrör?

Permalänk
Skrivet av Inix:

Någon som vet vart man kan få tag på ett par lila lysrör?

Cold cathode purple @ prisjakt.se

Här finns lite.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

tack! synd att det var såpass dyr frakt på dom :<