Permalänk

Varm Phenom II x4 965:a

Hej gott folk!
Fick nu till helgen hem min nya processor: AMD phenom II x4 965
Upplever att den är oerhört varm för att trots allt kylas av en eftermarknadskylare( Freezer pro rev 2), först och främst gick den upp i runt 60 grader load riktigt lätt... Då skruvade jag åt kylaren något och fick ner den till runt 53 grader load.
Jag tycker detta verkar lite skumt, vid vanligt cs spelande ligger den runt 49-50 grader
Värt att nämna kan vara att jag la ut ungefär ett riskorn på processorn innan jag satte dit den.

SPECCS:
Antec 300 med dubbla fläktar där fram
AMD PHENOM II X4 965
Sapphire Radeon 4850
Gigabyte GA-MA770-DS3 Rev 2.0
Corsair ddr2 800 Mhz

Har ni något att tipsa mej om ? För visst känns detta inte riktigt rätt?
Tack på förhand

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är något problem? Måste du verkligen få ner den mer prova att göra om det hela. Dock så är ju inte Freezer pro den bästa kylaren direkt, var glad att den kyler likvärdigt eller bättre och är mycket tystare än originalkylaren. Lycka till!

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk

Okej ja tänkte prova ommontera imorgon och prova mig fram

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk
Avstängd

ser inte problemet här. fattar inte vad är det här med folk och CPU temp ? Så länge den inte trotlar ner sig av värmeslag så är det OK.
Visserligen förkortas livslängden något men jag vet att om 7 år vill jag INTE ha min nuvarande dator. TS dina temps är bra med tanke på att du inte har världens bästa kylare.
Slappna av och använd din burk istället för att pilla med 2c hit eller dit

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Okey okey tackar för svar, har en fråga angående gta... Jag får frysekvenser lite titt som tätt, jätte korta fryslagg dock.. som om det laddas eller ngt som blockeras av virussystemet, var samma sak på bfbc2 men det löstes med att göra ett undantag i virussystemet där en spelfil lades till.. Någon som har något tips :)?

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk

Värt att tillägga, har ställt ner grafikinställningarna och spelet i sig går smooth, dvs. fpsen (GTA IV)

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance