Permalänk
Medlem

Kanske borde förvarna känsliga tittare.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Tja, kanske, om fler tycker så, men jag har sett värre saker på tv-nyheterna för att vara ärlig.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av radaradam:

Lite höstbilder från Amerikat!

I like!

En ny medlem i familjen, och en ny vän till Laica (eller ja dom gillar inte riktigt varandra än, men snart hoppas jag)

Snus

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Xplod: söt katt:)

vaknade idag med en höst-sol i ansiktet och bestämde mig för att ta lite bilder, här kommer en av dem.
(borde komma fler imorgon)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

||I7 2600k @ 4.4GHz, 16gb DDR3 1600MHz, 120GB Corsair SSD, GTX580||
||D7000, 18-105/3.5-5.6, 30/1.4, 105/2.8||

http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk
Skrivet av Xplod:

I like!

En ny medlem i familjen, och en ny vän till Laica (eller ja dom gillar inte riktigt varandra än, men snart hoppas jag)

Snus
http://dg-foto.se/Snus/DSC5394.jpg

Ditt as! Sluta vara så jävla grym! ^^
Grymt mysig bild. Älskar den mjuka oskärpan och det härliga ljuset. (Söt katt med ).
Är oskärpan helt "naturlig"?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Helt underbara! Så mjuka i tonerna och skärpan/oskärpan är grym!

Du har inte lust att skicka originalen på de så jag kan se hur mycket som redigerats? Hade varit spännande för en hobbyfotograf som mig att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

@Xplod: söt katt:)

vaknade idag med en höst-sol i ansiktet och bestämde mig för att ta lite bilder, här kommer en av dem.
(borde komma fler imorgon)
http://img19.imageshack.us/img19/9479/takstol.jpg

Skrivet av Generalkyckling:

Ditt as! Sluta vara så jävla grym! ^^
Grymt mysig bild. Älskar den mjuka oskärpan och det härliga ljuset. (Söt katt med ).
Är oskärpan helt "naturlig"?

Tack!

Oskärpan är helt naturlig och kanske förståelig, eftersom den är tagen med bländare 1.6 vid typ en halvmeters avstånd.

Fönsterljuset vid solnedgången är riktigt mysig

Visa signatur
Permalänk

Blev rätt nöjd ändå...

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xplod:

I like!

En ny medlem i familjen, och en ny vän till Laica (eller ja dom gillar inte riktigt varandra än, men snart hoppas jag)

Snus
http://dg-foto.se/Snus/DSC5394.jpg

Jättefint! Härligt kort skärpedjup.

Riktigt härliga foton! Härliga skärpedjup här med

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxdalax:

Helt underbara! Så mjuka i tonerna och skärpan/oskärpan är grym!

Du har inte lust att skicka originalen på de så jag kan se hur mycket som redigerats? Hade varit spännande för en hobbyfotograf som mig att se.

Tack
Jag kan ladda upp ett par förminskade orginal och skicka ett pm till dig. Det är lite mer som är i gjort i bild nummer 2 men i den översta är det mest olika färgjusteringar för att få det lite mer höstlikt.

urr; Tack

Permalänk
Medlem

Xplod: Jättefin kisse. Med den bländaren skulle jag behövt en uppstoppad kisse eller en kamera som tog 400bilder / sekund för att åstadkomma sådan perfekt fokus.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Sett lite månbilder då och då, här kommer mitt bidrag.

Beskurit, skärpt och dragit lite i curves.

Tips på hur man kan få det bättre (utan att byta kamera och objektiv)? ND-filter kanske?
Stabilare stativ kanske inte hade skadat.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Tips på hur man kan få det bättre (utan att byta kamera och objektiv)? ND-filter kanske?
Stabilare stativ kanske inte hade skadat.

Fin bild. Ingen exif-data i .png?
Månen tycks tillräckligt ljusstark för 210mm handhållet, f/8, iso100. Men jag vill ha 500mm spegelreflexen för att se vad skillnaden blir..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Fin bild. Ingen exif-data i .png?
Månen tycks tillräckligt ljusstark för 210mm handhållet, f/8, iso100. Men jag vill ha 500mm spegelreflexen för att se vad skillnaden blir..

Det är ett gammalt manuellt objektiv, optomax 70-210mm.
Finns därför inte helt bländartal i exif. Men tror det var kring 12-16.
Iso: 200, slutartid 1/100

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Permalänk

Like! Riktigt sköna bilder, båda två!

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk

Här kommer mitt kort på månen från igår

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dessa små dild.... handkontroller har sysselsatt mig sedan den 15e September

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

naaaw, vill bara krama en sån

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

naaaw, vill bara krama en sån

Ja, tyvärr var de lite skygga av sig, så de sprang iväg när jag ville gå närmre. :/

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jaa-a, vad ska man göra när det bara regnar och är kallt ute om inte renovera en fin gammal bälg-pocketkamera, i mitt fall en Agfa Isolette II

Ny bälg är på väg och slutaren och linsen är servade av undertecknad, idag var det dags att börja justera in fokuseringen

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Gillas! Helt rätt stuk

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Gårdagen.

Idag var det inte direkt jobbväder. Dock fint väder för lediga typer.

Lite mindre groteska och finare bilder än mina i tråden iaf, älgen var väl lite ovan dock. Hösten har dragit vidare nästan här uppe. Ena dagen var det fina färger där ute men det gick snabbt till så var det kalt och tråkigt. Eller satt jag inne för mycket under mini semester. o/