Grafikkort med Asus M4A89GTD PRO/USB3

Permalänk
Medlem

Grafikkort med Asus M4A89GTD PRO/USB3

Hej,
Ville peta in lite mera saker på mitt moderkort och märkte att det "nya" grafikkortet (se nedan) käkar lite väl mycket plats. Bara att sätta det på andra PCIe platsen tänkte jag men nehej första grafikkortet får bara sitta på ena sidan (den blå) och i andra slotten (den grå) ska det vara ett grafikkort till eller så ska det pluggas igen med ett VGA Switch Card. Lite synd för allt hade fått plats mkt bättre om det hade varit tvärt om. Instruktionen säger nått om att det måste vara på det här sättet om man bara har ett grafikkort och vill köra det i x16 mode. Rostar jag hela datorn om jag byter plats på switchen och kortet eller hoppar det bara ner till x8 (och bör jag bry mig om detta - kanske är ett bra sätt att få tyst på det skrikande grafikkortet)? Vad händer om jag hivar VGA switchen och använder PCIe-platsen till något vettigare? Var jag en idiot när jag köpte ett Asus M4A89GTD PRO/USB3?

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||