Någon här som äger en HD PVR?

Permalänk
Medlem

Någon här som äger en HD PVR?

Om du gör detta, snälla skriv det i ett inlägg så hör jag av mig.

Jag har problem med min box... :'(

Visa signatur

AMD Phenom II 940 3.0 @ 3.6 - Asus EAH4850 1GB - 4GB Crucial DDR2 PC-6400 @ 940 - Gigabyte GA-MA790GP - Corsair PowerSupply 650W - Samsung SpinPoint F1 750GB 7200 rpm 32mb cache - Antec nine hundred

Permalänk
Medlem

Ja jag har en Humax HDPVR-1000C.

Men vad är problemet? Försök alltid att förklara problemet direkt när du skapar tråden. Då får du mer relevanta svar.

Visa signatur

i7-5930K @ 4,3Ghz - H100i - Evga X99 classified - Corsair Vengence LPX 2666Mhz 32Gb - Evga GTX980 SC SLI
Evga Supernova 1300 G2
Laptop: ASUS G55V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daffas77:

Ja jag har en Humax HDPVR-1000C.

Men vad är problemet? Försök alltid att förklara problemet direkt när du skapar tråden. Då får du mer relevanta svar.

Jo sorry, men har trådat omkring på alla möjliga forum och blev så trött på att skriva och skriva...

Men det som hände för mig var att när jag städade mitt rum så kopplade jag loss min PVR från PS3 och TV:n och sen när jag nästa dag när jag skulle koppla in det igen så stog det bara "No Signal" på TV:n men vid ett tillfälle kunde jag ändå höra välkomst-melodin som PS3 spelar upp.

När jag sedan kopplade in USB-kabeln i min MacBook så dök det upp en perfekt HD-bild där så det betyder att det måste vara out-signalen från min PVR det är fel på.

Dessutom prövade jag att bara ansluta mitt PS3 direkt med komponent-kabeln till TV:n istället för att koppla genom min PVR och då funkade det också perfekt i HD och allt...

Vad som händer vid uppstart av PVR är att blå lampa lyser som den ska, orane/gul lampa lyser i ca. 2 sekunder och den Blå Ringen blinkar bara till istället för att lysa konstant.

Någon tanke?

Visa signatur

AMD Phenom II 940 3.0 @ 3.6 - Asus EAH4850 1GB - 4GB Crucial DDR2 PC-6400 @ 940 - Gigabyte GA-MA790GP - Corsair PowerSupply 650W - Samsung SpinPoint F1 750GB 7200 rpm 32mb cache - Antec nine hundred