Permalänk

antec 902 ljudnivå/kylning

hej skulle vilja veta hur låg ljudnivå har detta chassi? och hur bra e kylningen?

Mvh oboyegott

Permalänk
Medlem

Kylningen - bra.
Ljudnivå - Någorlunda hög. Det är inget chassi för folk som vill ha tysta grejen.

Köpte personligen ett Antec 900 (När jag var 13.) och det har hemsökt mig länge. Det var det värsta köpet jag gjort och jag riktigt avskyr det.
Skulle inte rekommendera deras nummerserier (900, 1200) då det finns bättre i samma prisklass.

Kör hellre på ett Fractal R3 eller ett K56.

Permalänk

låter rätt mycket men det finns fläktkontroller på alla fläktar

Visa signatur

/ Antec Ninehunderd Two / GA-MA790x-UD3P / 1090T @ 4ghz / XMS2 4GB / XFX HD6870 / WD 250GB WD 1TB / XFX 750W / Antec Kühler H2O 620 /

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Kylningen - bra.
Ljudnivå - Någorlunda hög. Det är inget chassi för folk som vill ha tysta grejen.

Köpte personligen ett Antec 900 (När jag var 13.) och det har hemsökt mig länge. Det var det värsta köpet jag gjort och jag riktigt avskyr det.
Skulle inte rekommendera deras nummerserier (900, 1200) då det finns bättre i samma prisklass.

Kör hellre på ett Fractal R3 eller ett K56.

tänkte först på nån av dom men sen så fick jag ett erbjudande av en kompis att jag fick köpa hans gamla för 600 kr så tänkte bara höra med er om det är värt elr ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oboyegott:

tänkte först på nån av dom men sen så fick jag ett erbjudande av en kompis att jag fick köpa hans gamla för 600 kr så tänkte bara höra med er om det är värt elr ej.

902 må inte vara tystast men det är ett riktigt bra chassi annars med kylning som totalt kör över Fractal Design. Dessutom har det bra kabeldragningsmöjligheter och annat som är värt att ha så är det kylning du är ute efter är 600 ett bra pris. K56 har enbart två fläktar och är en bra kandidat när det gäller ljudnivå men någon riktigt bra kylning jämförlig med 902 får du aldrig med den lådan.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

902 må inte vara tystast men det är ett riktigt bra chassi annars med kylning som totalt kör över Fractal Design. Dessutom har det bra kabeldragningsmöjligheter och annat som är värt att ha så är det kylning du är ute efter är 600 ett bra pris. K56 har enbart två fläktar och är en bra kandidat när det gäller ljudnivå men någon riktigt bra kylning jämförlig med 902 får du aldrig med den lådan.

ok så det är ett bra köp? lanar ganska mkt så jag måste ha bra kylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av oboyegott:

ok så det är ett bra köp? lanar ganska mkt så jag måste ha bra kylning

Det är definitivt inget dåligt chassi även om det inte är optimerat för ljudnivå. Kylningen kan bli riktigt bra om du sätter ditt ett par extra fläktar, går ju även att undervolta de du får till eller byta ut för något lägre ljudnivå.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

fan, måste köpa ett R3 -.- bara för att det är ljuddämpat och har en syster som skällt ut mej på ljudnivån på mitt nuvarande chassi -.- så ska köpa R3an eftersom det är ljuddämpat

Permalänk
Medlem

R3 är bara halvdämpat med bitumen vilket bara gör lite på ett fåtal ljud. Vill du ha en tystare dator så köper du nya kylare till alla komponenter du kan och hänger upp disken elastiskt med elastisk snodd du kan köpa på ICA för små pengar.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.