Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Medlem

Jävligt taggad och glad just nu! Kom in på utbildningen som jag sökte nu i våras.
Vaknade runt 09 på tisdagsmorgonen, tar i vanlig ordning fram telefonen och börjar slösurfa i 20min. Börjar gå igenom de vanliga, Facebook, Instagram, Reddit och tillsist rensa bort skräpmejl. Där ser jag mejlet som kommer från utbildning, nervös blir jag då jag vet att beskedet skulle komma nu i veckan. Öppnar det och där står det att... JAG ÄR ANTAGEN! Blev så jävla glad alltså!

Har verkligen tröttnat på arbetet inom vården, ska bli skönt att göra något man brinner för. Utbildningen är verkligen som gjord för mig. Hade velat köra igång med studierna redan igår, haha!

Edit: 3D-grafiker är det jag ska utbilda mig till.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

~ 8 760 timmar, 365 dagar, 52 veckor, 12 månader eller 1 år utan cigaretter, tobak eller snus.

Jag klarade det ! Nu finns det verkligen ingen anledning att börja igen.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Vem kan inte vara glad när det är två dagar kvar innan jag har 4 veckor semester. Sen att jag tagit beslut att hitta nytt jobb då 12 år som ställningsbyggare är något som tar på kroppen så det gör mig glad jag tagit ett beslut. Nu ska det verkställas med

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Började på nytt jobb i höstas efter storvarsel på min förra arbetsplats. Hade väl egentligen inget val än att ta jobbet då jag hade blivit arbetslös annars. Har dock mått skit eftersom chefen är handlingsförlamad och konflikträdd och allmänt inkompetent. Detta samtidigt som flertalet kollegor bara gnäller och klagar istället för att faktiskt jobba och göra det man ska.

Fick reda på igår att jag fick ett nytt jobb efter en väldigt utdragen och krånglig rekryteringsprocess. Så idag mår jag som en prins

Har lärt mig en sak av det här och det är att jag aldrig i hela helvete kan tänka mig att jobba statligt igen, jisses vilken skillnad det är på att jobba privat och statligt.

Permalänk
Medlem

semstern slår igång 17.00 idag.
ska bli najs med 2v ledigt, se vad Summer Meet kommer erbjuda, så det blir väl v8 hela nästa vecka bara för att man kan.

sen blir det mc ner till Ängelholm. najsbajs!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Får väl fortsätta tråden med lite semester blurr....2veckor avklarade och 4veckor kvar. Mycket öl har gått åt, och njutit av solen och havet. Här ligger man nu och är hes och halsont i regnet. Men vad gör det, Norrlands och Quake är inte så dumt det heller.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Hedersmedlem

Fick se Sash, E-type, Captain Hollywood och många fler live vilket var hur kul som helst. Älskar deras musik

Permalänk

vet inte om denna fråga passar in i denna tråden, men det står "dela med er utav era goda tankar" samt att tanken gör mig uppåt, så tja varför inte, men passar den inte, så ta bort inlägget isf:)

la märke till att jag fick en hel del gilla markeringar när jag postade bilder på en liten del utav mina figurer/min hobby, så jag har gått i tankarna ett tag nu att starta en tråd för oss som håller på med någon hobby där bilder på folks konstnärs verk publiceras eller andra hobby intressen, eller ja, kanske inte på dator byggen och så, finns ju redan xxx antal trådar på folks dator byggen redan:).

men innan jag startar denna tråd så har jag 2 frågor.
1. finns det någon liknande tråd på forumet redan? jag har iaf inte sett till någon, men jag kan ju ha missat.
2. finns det något som helst intresse i en sådan tråd? känns kanske lite onödigt att skapa en, posta en massa och sen så dör den ut efter knappt 1 vecka.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv

För några dagar sen klarade jag av min GU-F på F 21. Hade ofantligt roligt och lärde mig oerhört mycket som gav fina minnen!

Nu ser jag fram emot befattningsutbildningen.

Permalänk
Avstängd

Semester på favoritstället i Boko-Kotor-bukten. Havet är lagom varmt, lugnt, underbar utsikt. Tröttnar alldrig att vara här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fan vilken bra resa det var! Var där i runt 3 veckor och det var det bästa jag gjort. Kommer lätt åka dit igen. Tokyo är så jävla nice!

Nu är man tillbaka på jobbet och är för en gångs skull taggad för att jobba så man kan få ihop lite respengar igen. Hoppas på att få råd till våren eller nästa sommar/höst.

Kan verkligen rekommendera att åka dit om ni får chansen!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Ikväll blir det fotboll! Landvetter IS möter IFK Göteborg i kvalet till Svenska Cupen.

Är uppvuxen i Landvetter och spelade knattefotboll i LIS.
Numer är det IFK som ligger varmt om hjärtat.

Så jag kan hurra oavsett vilket lag som gör mål.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

håller på garva ihjäl nån har kopierat en hel hemsida som är en fiskebutik i eslöv.

lite med citat som jag hittat:

dejtingsajter jämför ränta Kinetic Kustbete 3-pack - 18/18/18g
gratis dejting linje undantag Kinetic jigg 3-pack - 30/30/30g
----

första dejt i malmö Betespaket

dejt 6 veckor Ett betespaket är perfekt för dig som inte riktigt vet vad det är du behöver.
Betespaketen innehåller 3-4 beten noga utvalda för att passa olika arter.
Ofta är betespaketen gjorda så att du kan fiska ett bete lite grundare, ett i mellanvattnet och ett bottennära.
Dessa paket säljer bra år efter år och kan verkligen rekomenderas.

så varför kopierar dom en fiskebutik och har kvar en del av texten ?

ta valfri bild från original sidan och gör google bildsök om man vill få sig ett garv, spoiler det finns visst ukrainsk betesmask att dejta om nån är sugen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Ska få en dotter nu i September. Mitt första barn, har en "extra" på 4 bast. Känns riktigt bra, längtar!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Ska få en dotter nu i September. Mitt första barn, har en "extra" på 4 bast. Känns riktigt bra, längtar!

Får gratulera!
Har själv 2 döttrar(~2,5år och 4månader). Är helt fantastiskt, antar att det blir annat när de blir tonåringar dock

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Sitter och räknar ned dagarna tills jag får lämna det jobb som jag vantrivts på de senaste 11 månaderna, bara 32 dagar kvar tills en rejäl löneökning och betydligt mer tilltalande arbetsuppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Får gratulera!
Har själv 2 döttrar(~2,5år och 4månader). Är helt fantastiskt, antar att det blir annat när de blir tonåringar dock

Tack så mycket! Ja, familjelivet är bättre än jag kunde tro när jag satt ensam några år sedan. Haha, redan när vi gick på ultraljudet och hon talade om att det var en flicka så fick jag lite visioner om framtiden...

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Grattis Wenro!

Självt, är jag glad över att solen skiner och att jag i går kväll grejade att spela hela Dire Straits - Brothers in arms utan att göra bort mig längs vägen i Rocksmith 2014. Jag har ju bara klinkat gura seriöst under 1 timme varje dag i snart 6 månaders tid nu.

Att lära mig att spela gitarr, har jag försökt 3 gånger tidigare genom årens lopp utan att lyckas. Senaste gången innan denna var för runt 20 år sedan. Att försöka att läsa sig till denna kunskap var inte min grej helt enkelt. Men Rocksmith och online lektionerna hos justinguitar.com har gjort att jag kommit längre än någonsin.

Permalänk
Medlem

Fick i morse ett SMS om att jag blivit personligt utvald att få den nya Sony Samsung 55" Smart-TVn (japp, en "Sony Samsung"). Jag kommer även att kunna få andra produkter såsom nya iPhone utan kostnad. Allt jag behöver göra är att besöka en webbsajt och fylla i den efterfrågade informationen. Först trodde jag det var ngn scam, men det står t.o.m. i SMSet att så inte är fallet. Trodde aldrig jag kunde ha sådan tur, att någon som jag inte ens känner skulle välja just mig att ge dessa dyra prylar till mig alldeles gratis. Wow alltså, vilken underbar dag!

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PeCe:

Fick i morse ett SMS om att jag blivit personligt utvald att få den nya Sony Samsung 55" Smart-TVn (japp, en "Sony Samsung"). Jag kommer även att kunna få andra produkter såsom nya iPhone utan kostnad. Allt jag behöver göra är att besöka en webbsajt och fylla i den efterfrågade informationen. Först trodde jag det var ngn scam, men det står t.o.m. i SMSet att så inte är fallet. Trodde aldrig jag kunde ha sådan tur, att någon som jag inte ens känner skulle välja just mig att ge dessa dyra prylar till mig alldeles gratis. Wow alltså, vilken underbar dag!

Oj, de skriver till och med i SMS:et att det inte är en scam? Då är det ju bara att tuta och köra! Allt de vill ha av dig är bankkonto eller? Har du kollat?

Permalänk
Medlem

Är väl en rätt löjlig sak att vara glad över, men blev lite smått starstruck när jag lyckades se en av dom få äkta Saab 9-5 kombi(sista modellen som tillverkades)
Tillverkades ytterst få exemplar innan Saab gick i konkurs.
Har sett en jävla massa lyx/super bilar men just denna fick mig verkligen att stanna till.

Känns skönt att man kan bli glad över något sånt här litet haha!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flutters:

Är väl en rätt löjlig sak att vara glad över, men blev lite smått starstruck när jag lyckades se en av dom få äkta Saab 9-5 kombi(sista modellen som tillverkades)
Tillverkades ytterst få exemplar innan Saab gick i konkurs.
Har sett en jävla massa lyx/super bilar men just denna fick mig verkligen att stanna till.

Känns skönt att man kan bli glad över något sånt här litet haha!

Vart såg du den? Kombin hann väl inte ens bli typgodkänd om jag kommer ihåg rätt så det måste ha varit en procedur att få den i trafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Vart såg du den? Kombin hann väl inte ens bli typgodkänd om jag kommer ihåg rätt så det måste ha varit en procedur att få den i trafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Stod på den lokala verkstaden. Är en rejäl Saab tok som lyckats få tag i den.
Pratade faktiskt lite med han, och den ska enligt han gå att registrera i Tyskland, och där ifrån ska den sen gå att få i trafik i Sverige.
Om detta stämmer eller ej vet jag inte.
Men han verkade nöjd vilket fall som haha

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Blev tillsvidare anställd efter 6 mån provanställd. Antar att man inte behöver skriva ett nytt avtal då det går automatiskt till tillsvidare.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Blev tillsvidare anställd efter 6 mån provanställd. Antar att man inte behöver skriva ett nytt avtal då det går automatiskt till tillsvidare.

Beror väl på om du vill ha löneökning i samband med att du över till tillsvidare?

Men grattis!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Lorault: Grattis!!, vet att det är roligt att tokspendera, men försök lägga undan ett par tusen i mån. Underbar känsla efter några år att ha 250k+ på banken och livet leker

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Beror väl på om du vill ha löneökning i samband med att du över till tillsvidare?

Men grattis!

Jag fick redan löneökning redan i provanställningen. På avtalet är lönen mindre men i lönespec är den lite mer.

Men tackar!

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Jag fick redan löneökning redan i provanställningen. På avtalet är lönen mindre men i lönespec är den lite mer.

Men tackar!

Då kan det vara bra att fixa avtalet så det står rätt om du nu skulle söka lån eller något så lär det behövas

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Träffade bekanta där några av dom var från USA,
på frågan vart dom bor så blev svaret Rutger fucks gatan.
varpå en annan från USA flikade in "well that's nothing i live on Cockstreet egentligen Kocksgatan

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Har precis sänkt en starkpangare och är sådär skönt, lätt, berusad. Ja, jag dricker öl både för att det är uppfriskande och att jag gillar ruset.