Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Medlem

sjukt glad över att det inte är tok dimma, ösregn eller orkanvindar
så idag kan det bli lite flygning med Quaden och Tricoptern. YEE!

samt ska se polarens band lira lite inne hos Skivbörsen idag. yeah!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Gratis bio är guld.

Jag och 2 systersöner gick och såg Jack - The Giantslayer 3D, helt ok film enligt mig.
Enligt systersönerna så var det världens bästa film.

Ikväll blir det Oblivion, själv denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik94:

Hur glad som helst!
Skrev idag och igår de sista 5 av 13 proven för Transportstyrelsen. 5h kvar att flyga innan jag kan kalla mig kommersiell pilot innehavande CPL(A). Finns ingen skönare känsla än att få läsa "User has successfully compleated this licence" i grön text.

Grattis! Och till det viktiga, får man lifta?

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Grattis! Och till det viktiga, får man lifta?

Tackar! Allt går att ordna på något sätt

Permalänk
Medlem

Joggade för första gången idag på flera ÅR , gick rambo och körde 3,7km! har inte känt av något dåligt..
blir att testa 5km imorgon (jag vet att man ska börja smått)..men nepp.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

tog slut mellan mig och tjejen i måndags.
jag kände att tiden inte räckte till, träning och jobb tar upp så mycket tid samt att man bara vill vila ut då man kommit hem.
när vi var ihop så kände man stress och en viss "nu måste jag träffa henne och då blir det ingen vila" känsla.
men sen det tog slut så var det som om en enorm tyngd lättades från mig, inga mer måsten eller stress känslor.
njöt nått fruktansvärt i helgen, bara jag, datorn och hela lördag och söndag att vila ut.
så jag är glad:).
tror jag lägger tjejer/kvinnor på is ett tag, många år sedan som jag var singel på riktigt, aldrig fått någon chans att "återhämta" mig.
orkar inte med nå mer känslor, måsten, stress osv.
kanske skaffar mig one night stands, det får räcka.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Har hyrt ett hus i Funchal, Madeira så det blir att tillbringa vintern i ett skönare klimat. Dessutom är vinerna och maten mycket billigare. Huset är endast 1km från centrum och förbindelserna är goda. Behövlig service finns inom promenadavstånd.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Fick Chromebooks i skolan idag. Jag blev en av två (av 118 elever) att få prova dem en vecka innan alla andra. Mest för att IT-snubben är en cool kille. Pekplattan är inte den bästa, men tangentbordet är rätt så najs fan. Skärmen duger också till det mesta. 1366x768 på elva tum.

Tunn är den också, lätt att ha med sig, samt att den inte låter alls.

Annars är det mesta finfint. Farsan köpte en 3D-tv. Riktigt ballt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk

Superglad idag! Vet ni varför? Jag klarade min uppkörning idag, vilket betyder att jag nu har mitt körkort! Yaay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Superglad idag! Vet ni varför? Jag klarade min uppkörning idag, vilket betyder att jag nu har mitt körkort! Yaay!

Grattis!

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Blev precis jävligt glad, jag hade en microsoft sidewinder x8 mus förra året och jag älskade den över allt annat. Den gick tyvärr sönder och inet kunde inte skicka en ny eftersom den slutat tillverkas och jag har sedan dess letat efter en mus med tumknapparna på samma ställe och idag efter ett års sörjande och letande har jag äntligen hittat det! http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/181180-dragon_war_lev...

ÄNTLIGEN!

Permalänk
Medlem

Sitter å myser med en 10 veckors hundvalp, svårt att slå det för tillfället

Permalänk
Medlem

Känner mig nöjd och glad efter att ha lagat rosten på polarens bil igår och idag.
Samt att han hjälpte mig att byta spindellederna på våran bil, samt lite annat krimskrams.

Och att man ska åka till Träffpunkt 80 i morgon, hoppas på att få se en del fräna 80talsbilar

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Skrivet av fagerja:

Tackar!

Permalänk
Entusiast

Idag fick jag resultatet från min sista tenta. Det borde kommit förra veckan men examinatorn var sjukt seg. Resultatet var en fyra vilket var bättre än jag förväntat mig. Så nu väntar jag bara på att resultatet ska registreras i rätt databas så jag kan skicka in ansökan om examen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

SM GUUULD! Speedway :>

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Har precis varit och gått en kort nybörjarkurs i kajak. En udda dejt med en galet snygg tjej. Spännande med orädd och jordnära söt tös. Minst lika äventyrlig som en själv. Verkar lovande. Och helt klart fick jag mersmak för kajakandet! Life is great

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nightcrawl:

Har precis varit och gått en kort nybörjarkurs i kajak. En udda dejt med en galet snygg tjej. Spännande med orädd och jordnära söt tös. Minst lika äventyrlig som en själv. Verkar lovande. Och helt klart fick jag mersmak för kajakandet! Life is great

Skickades från m.sweclockers.com

Bara kajaka på;)

Inget att vara speciellt exalterad för men Sabatons första LiveDVD är inte fyskam:)

Permalänk
Medlem

Fick bredband installerat idag. trevligt att igen få tillgång till Internet hemmifrån efter flytten till Funchal.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Entusiast

Dags att väcka den här tråden till liv igen med en bild på mina examensbevis som landade i brevlådan igår. Många år på Chalmers är nu officiellt avslutade och det är dags att klippa sig och skaffa sig ett jobb. Gårdagen ägnades därför åt att hoppa runt i glädje och att bråka med en nätverksskrivare för att scanna alla papper jag fick.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

ska på jobbintervju på måndag.. yey!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Hade en tjej på besök igår. Vi spelade lite bilspel på SNES först, sedan började vi kolla på en film (Just Go With It). Dock så blev det inte så mycket fokus på filmen i slutändan Ska träffa na igen nästa vecka innan jag åker till huvudstaden på helgen.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Dags att väcka den här tråden till liv igen med en bild på mina examensbevis som landade i brevlådan igår. Många år på Chalmers är nu officiellt avslutade och det är dags att klippa sig och skaffa sig ett jobb. Gårdagen ägnades därför åt att hoppa runt i glädje och att bråka med en nätverksskrivare för att scanna alla papper jag fick.

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/DSC_4579.jpg

Grattis !
Det är en speciell känsla när man väl får examensbevisen. Innan dess är man "bara" en student, men sedan kan man verkligen känna att "man är något" och har papper på det

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JesperT:

Grattis !
Det är en speciell känsla när man väl får examensbevisen. Innan dess är man "bara" en student, men sedan kan man verkligen känna att "man är något" och har papper på det

Ja nu säger jag att jag är The Master of Science! Och jag har papper som bevisar det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Besökte mässan Essência do vinho Madeira idag. Fick smaka på många goda viner- inträdet var 10 € inclusive glas. Skillnaden mellan motsvarande mässor i Finland var markant. Alla smakprov ingick i inträdet. I Finland på vinexpo kostar varje smakprov minst en euro.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk

Bytte jobb och arbetsplats i September så att jag slapp ligga ute i veckorna och arbeta då det varit en del personliga problem kring detta.
Det visade sig dock att det inte var lätt att bli fast på ett kontor när man är van vid att vara ute på stora anläggningsjobb och härja.

Efter att ha påpekat detta hos min nya chef utan respons så damp det ner ett jobberbjudande från min gamla arbetsgivare med en enormt fin tjänst och ett lovad lön på 33000/mån. Detta är ett lyft på 5000/mån mot vad jag hade.

Jag tänkte på det över helgen och det första jag gjorde i måndags var att berätta för min nuvarande chef att jag tog erbjudandet på allvar. Efter två timmar kom hans motbud. En ny tjänst som Entreprenadingenjör (kort: jag är inte fast på kontoret) samt en lön på 39000/mån.

Jag fick alltså ett lönelyft på 11000 på en dag. Snacka om julklapp

Visa signatur

Intel I5 4670K @ 4.4 ghz | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 780 SC 3GB | MSI Z87-S02 "Inet edition" | Corsair XMS 8gb 1600 mhz |NZXT Hale90 1000W | Samsung 840 Pro 256 gb | OCZ Vertex 64 GB | Seagate 1 TB | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannequin:

Bytte jobb och arbetsplats i September så att jag slapp ligga ute i veckorna och arbeta då det varit en del personliga problem kring detta.
Det visade sig dock att det inte var lätt att bli fast på ett kontor när man är van vid att vara ute på stora anläggningsjobb och härja.

Efter att ha påpekat detta hos min nya chef utan respons så damp det ner ett jobberbjudande från min gamla arbetsgivare med en enormt fin tjänst och ett lovad lön på 33000/mån. Detta är ett lyft på 5000/mån mot vad jag hade.

Jag tänkte på det över helgen och det första jag gjorde i måndags var att berätta för min nuvarande chef att jag tog erbjudandet på allvar. Efter två timmar kom hans motbud. En ny tjänst som Entreprenadingenjör (kort: jag är inte fast på kontoret) samt en lön på 39000/mån.

Jag fick alltså ett lönelyft på 11000 på en dag. Snacka om julklapp

Det var inte dåligt!

Grattis!

Permalänk
Medlem

Har flyttat ved i dagarna tre till förrådet i källaren så nu räcker veden där ända till början av april om det inte blir en rekordkall vinter. Nu återstår att fixa hem ved till nästa vinter.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen