Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Medlem

Min magkatarr eller vad det nu var verkar ha börjat ge med sig. Har haft ont i magen och mått dåligt sedan i torsdags. Ingen diarré eller uppkastningar men varit väldigt illamående med bl.a. diffus värk i magen speciellt efter födointag och på grund av detta inte kunnat sova under stora delar av nätterna. Tänkte precis i dagarna uppsöka hälsovården men mår idag bättre hittills.

Säg den lycka som varar. Blev mycket sämre ikväll igen. Blir att uppsöka sjukvården i morgon.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Har inte uppsökt någon sjukvård ännu. Har varit ett klart mönster de senaste dagarna att jag mått rätt bra på morgonen och under dagen men börjat få smärtor och må illa framåt kvällen. Förutom idag när jag ser ut att klara mig från detta. Googlat väldigt mycket och kommit fram till att det förmodligen i alla fall handlar om någon form av gastrit. Har även under denna tiden haft några uppstötningar som varit otroligt sura och brännande. Så förmodligen förhöjd magsyraproduktion. Men nu verkar det som sagt faktiskt vända till det bättre. Och det ska bli så otroligt skönt att slippa denna skiten.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Fick uppleva en ny verklighet igår, riktigt häftigt hur våra sinnen gör vår verklighet och om de förvrängs hur annorlunda utsikten på livet blir!

Härliga tider! Hittat ett inre lugn inom mig så känns inte som lyckan är i framtiden längre utan i nuet och har ett fantastiskt sabbatsår med många flera nya upplevelser att uppskatta!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Ja det är ju fredag, så kan man vara annat än glad

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv

En riktigt bra dag både igår och idag, speciellt idag!
I går började dåligt, men senare efter ha träffat sin bästa vän o snackat haft roligt m.m,
Blev dagen riktigt bra! Vi snackade verkligen ut om allt, härligt!

Och denna veckan börjar jag första ring efter ett sabbatår!
Ska plugga till bilmekaniker, längtar verkligen!

Permalänk
Medlem

Imorgon bär det av till Cypern för en veckas semester.
Ska bli skönt!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Hedersmedlem

Avslutade jobbet med att få dra till Malmen och se lite uppvisning med Helikopter 16 samt SK60. Därefter bjöds det på lite käk och sen en timme föreläsning av Christer Fuglesang. Riktigt bra!

Permalänk

Fick nyss mina nya Yamaha EPH-100 och sitter just nu och lyssnar och njuter. Alltid kul när man blir nöjd med ett köp

Permalänk
Medlem

Knappt en vecka till sedan är man farsa!

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Fick just min sista tenta rättad, examen är klar!

Permalänk
Medlem

Wohooo resa till Berlin bokad! Fem dagar med fest, sjukt taggad!

Även fast hela mitt sabbatsår i stort sett kommer vara vardag, det vill säga sova, jobba, träna och spela så känner jag mig inte illa till mods alls, blir inte orolig för jag inte "gör" något med mitt liv - leva i stunden är vad som gäller.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Min Toyota Carina II -92 blev underkänd i besiktningen på grund av en rostskada. Igår lämnade jag in bilen för reparation och idag hämtade jag ut den. Kostnad hela 40 €. Nu är det bara att hoppas att den blir godkänd också. Varje gång som den blir godkänd vid besiktningen gör mig lycklig. Hade räknat med att bilen skulle hålla i max 10 år till när jag köpte den men nu går jag in på 13:e året.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem

På fredag får man dubbellön(isch) och tänkte lägga ena lönen på handpenning till min första bil. Det ska bli väldigt spännande

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=4GX6a2WEA1Q
Killen är ett geni. Nu ska jag skrota min dator och tv och bli en bonde

Permalänk

Peppad på att springa Lidingöloppet till helgen! Någon annan som ska dit?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Zicsoen:

Knappt en vecka till sedan är man farsa!

Längar tills jag kan säga samma sak... Grattis mannen!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag får äntligen ett student boende c:
(Har levt i en camping stuga sen i början av Augusti)
#Jönköping

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Jag får äntligen ett student boende c:
(Har levt i en camping stuga sen i början av Augusti)
#Jönköping

Du känner möjligen ingen Johan Sev____?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Du känner möjligen ingen Johan Sev____?

nah, tyvärr inte ^^
haha, bör jag veta?
Går Datateknik och mobila platformar (JTH)

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Har klarat min sista tenta och därmed fått min examen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

nah, tyvärr inte ^^
haha, bör jag veta?
Går Datateknik och mobila platformar (JTH)

Nä tänkte bara fråga - han går på JTH om jag kommer ihåg rätt, Jönköping iaf!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Sicket flyt man har! Satte in 100kr på en sida med spelautomater och vann 1300!

Som tur var så användes mina egna pengar från början, så det är ingen bonussumma som jag måste omsätta!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk

satt just och tog ett gäng after work bärs med en polares alcoholiserade köhna, va väldigt trevligt får en att inse att de finns dem med större problem än sina egna.

hon ville ha tips på sätt att spacea upp förhållandet men va fan svårt hennes kille och jag är väldigt olika på den fronten.

ja e en morron pippare och han kvälspippare.. bara där sket de sig typ men offrade mig att låna ut nån piska och lite handklovar iaf tror dock inte de lär hända bägge ä för pryda...

skål och godnatt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det är ju fredag och mitt datorbygge börjar se ett slut efter snart 10 månader!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Vår befintliga regering har efter många desperata om och men förstått att vår nuvarande situation ang. massinvandringen ej är hållbar. Bättre sent än aldrig.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Hedersmedlem

Visade kollegan(mjukvaruutveckling) lite kommandon som chmod, chown och whoami. Blir plötsligt kallad hacker. Det var lite roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Vår befintliga regering har efter många desperata om och men förstått att vår nuvarande situation ang. massinvandringen ej är hållbar. Bättre sent än aldrig.

Gör nog inte flyktingar särskilt glada dock.

Permalänk
Medlem

Imorgon bär det av till Dreamhack!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Gör nog inte flyktingar särskilt glada dock.

Det kan de bli, beroende på hur regeringen väljer att ta hand om situationen i närområdena. Men nu blir det en diskussion som aldrig tar slut, så jag nöjer mig här.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Det kan de bli, beroende på hur regeringen väljer att ta hand om situationen i närområdena. Men nu blir det en diskussion som aldrig tar slut, så jag nöjer mig här.

Det gör jag med