Permalänk
Medlem

Bygge av dator

Tjena jag ska bygga en dator åt min kompis men vill vara 100% säker på att allt passar. Jag är nästan 100% säker men vill endå vara på den säkra sidan.
Kommer de här delarna passa detta moderkortet ?
datorbutiken.com
Och delarna är...
datorbutiken.com
datorbutiken.com (fyra stycken)
datorbutiken.com
datorbutiken.com
Och grafikkortet
EVGA GTX 260 FTW Edition Review - Overclockers Club (Har redan köpt det)
Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Lura inte i honom att det är på något sätt nödvändigt att köpa 8gb minne!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 @ ~3.8GHz, 700w Cougar PSU, 4GB 1600MHz Kingston, Asus M4N75TD, Gigabyte GTX 460 1GB OC @ 850/1700/2025, Antec Two Hundred - 3dmark06: ~20100

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4DD:

Lura inte i honom att det är på något sätt nödvändigt att köpa 8gb minne!

Så allt passar då ? Och varför är det inte bra med det då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av abobo:

Så allt passar då ? Och varför är det inte bra med det då ?

Det är något överdrivet. Om du vet hur man överklockar så ska du köpa minnen som klarar 1800mhz + eftersom processorn är en black edition så kommer du ha det lätt att klocka den. Minnena du köper kommer klara 1333mhz men med en fin klock så får du ut mer av färre gigabyte minne fast högre klock frekvens är med mer gigabyte och lägre klock - vågar jag påstå! Snart kommer nog någon och rättar mig xD

(2GBx2) 1866+ MHz A-DataDe här minnes packetet är ingen dum idé. För det första om du klockar kommer du älska dessa för dem har epic flänsar samt klarar en hög klock. Om du nu inte ska klocka så kan du lägga pengarna på det du tänkte köpa

Och tro inte att A-Data är skräp. Dem gör de finaste minnena du kan hitta ! ;D

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Avstängd

om polaren inte ska köra TUNGA program som kommer använda 8GB så är det slöseri med pengar som kan användas bättre på andra saker (tex bättre GPU om han ska spela, snabbare HD eller bättre ljudkort elller........).
Du ska fråga dig själv:
Vad ska han använda dator till ? Och bygga utifrån det.

Visa signatur

Der Steppenwolf