Caesar IV i widescreen ? Andra stadsbyggarspel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007

Caesar IV i widescreen ? Andra stadsbyggarspel?

Någon som vet om Caesar 4 går att spela i widescreen 1680*1050 ?

Är det ett kul spel eller vad ska man satsa på för stadsbyggarspel? Civilization 4? City Life?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005

Det går köra wide, gör det själv.

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 2700X ] [ Asus 1080 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill FlareX CL14 3400Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 19.263p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Alex_heter_jag:

Någon som vet om Caesar 4 går att spela i widescreen 1680*1050 ?

Är det ett kul spel eller vad ska man satsa på för stadsbyggarspel? Civilization 4? City Life?

Civ 4 är ju inte ett stadsbyggarspel, även om en del av spelet går ut på att bygga i sina städer, men då handlar det om att välja byggnader, du kan själv inte placera ut dom. Men om du gillar imperiestyrande så är det förstås klockren, femman kommer ju om två veckor annars!

City Life är helt okay, men föredrar ändå Sim City 4.

Har du spelat alla Impressions City Builder spel? Pharao, Zeus samt ett med kinesiskt tema som jag inte kommer ihåg vad det heter. m.fl, finns att köpa väldigt billigt. Settlers 7 är en slags stadsbyggarspel det med, kolla in demot.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Hade höga förhoppningar om Citiex XL men efter att jag läst lite recensioner hoppade jag över det, kanske ändå kan vara av intresse för någon?

AMD Phenom II X6 1090T @ 4100MHz @ 1.56v
2x 460 GTX @ 940/1100Mhz @ 1.212v

Plexibygge | Hemma hos mig | Flipperspel | Bilstereo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007

Jag ska nog köra på Caesar 4 till att börja med och sen kanske civilization 4. Tyckte Rise of the middle kingdom var riktigt bra, riktigt fina hus. Nån som vet om det funkar i widescreen och i vista?
Ska väl gå att spela multiplayer också?

Sim City 4 var ju bra också men det känns färdigspelat. Settlers 2 tyckte jag om men fastnade inte för den nygjorda 2:an. Gillar eg mer 2D grafiken som var i äldre spel. Varför har dem slutat med såna?