Aquatuning i SweClockers forum

Permalänk
Melding Plague

Aquatuning i SweClockers forum

Vattenkylningsexperterna på Aquatuning står till medlemmarnas tjänst i SweClockers forum för butiker och tillverkare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sedär, välkommna!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

Välkommen

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Hej och välkommen.
Kul sammanträffande det här då jag precis funderade på ett företag som pysslade med vattenkylning (på riktigt alltså)

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Proffsmoddare

Emil :wave:

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Willkommen
Underbart, handlar där väldigt ofta så det är ju kul

Ajust det, har sett att allt som finns på eran Tyska sida inte finns på den Svenska. Är det nåt som ni tänkt fixa ?

Permalänk
Medlem

Bra där pojkar! Alltid skönt att se företag som fixar folk på forumet här på SC!

Som Ali G skulle sagt "restekpa"

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk

Första gången jag hör talas om dem, kanske kikar på deras sida när/om jag köper vettenkylning.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt att se Aquatuning här på forumet! Välkomna!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Välkomna!

De har ju även prylar till GTX 460, enda stället jag sett faktiskt. Hint Hint till alla som införskaffat ett sådant.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

Välkomna!

De har ju även prylar till GTX 460, enda stället jag sett faktiskt. Hint Hint till alla som införskaffat ett sådant.

//BG

Coolingstuff har också men men

Permalänk
Proffsmobbare

"Trademark grab" är ingenting ni representater från AquaTuning vill kommentera?

aquatuning trademark grab ? - XtremeSystems Forums

Permalänk
Skrivet av Laine:

"Trademark grab" är ingenting ni representater från AquaTuning vill kommentera?

aquatuning trademark grab ? - XtremeSystems Forums

Det var nog det dummaste jag någonsin hört men är det ens möjligt att göra så ? äger inte tillverkarna sina företagsnamn ?

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Asheileon:

Det var nog det dummaste jag någonsin hört men är det ens möjligt att göra så ? äger inte tillverkarna sina företagsnamn ?

Tyskland har egna regler, man kan ta patent på HUR man använder något, man kan ta patent på att vara ensam säljare inom landet etc.
Man kan även ta patent på företagsnamnen och tvinga upp priserna brutalt. AT använder detta för att stämma mindre butiker för att ha "deras produkter" i lager.

Under en tid samlade AT in så många Feser Monsta-kartonger som möjligt (uppmanade ägare att skicka kartongerna) för att kunna "äga" Feser och Feser Monsta. Detta tvingade Feser att sluta tillverka kylaren pga. brist på kontroll.

Detta har drivit många mindre, men ändå seriösa LC-butiker i graven.
Fullt lagligt, men riktigt fult spel. Som du kan läsa har AC Ryan, BitsPower mfl. slutat att handla helt med AT, som i sin tur trycker ut billiga "in house"-kopior under namnet Phobya istället.

Kan ju meddela att AT inte är så populära på "scenen" direkt. Särskilt inte internationellt.
Omfattande handelsblockader m.m. Många forum förbjuder sponsrade byggloggar om AT ligger bakom delarna.

Och för all del, har själv slutat att handla därifrån.
Lägger gärna den extra hundringen eller två och köper från CoolingStuff, Caseking eller Highflow.

Nej tack, den skiten kan AquaTuning snällt packa upp och dra tillbaka hem med. Här har ni inget att göra mina "vänner".

Som sagt;
Googla "aquatuning trademark grab" så kan ni själva bevittna vad det är för skit vi har att göra med.

Permalänk
Skrivet av Laine:

Tyskland har egna regler, man kan ta patent på HUR man använder något, man kan ta patent på att vara ensam säljare inom landet etc.
Man kan även ta patent på företagsnamnen och tvinga upp priserna brutalt. AT använder detta för att stämma mindre butiker för att ha "deras produkter" i lager.

Under en tid samlade AT in så många Feser Monsta-kartonger som möjligt (uppmanade ägare att skicka kartongerna) för att kunna "äga" Feser och Feser Monsta. Detta tvingade Feser att sluta tillverka kylaren pga. brist på kontroll.

Detta har drivit många mindre, men ändå seriösa LC-butiker i graven.
Fullt lagligt, men riktigt fult spel. Som du kan läsa har AC Ryan, BitsPower mfl. slutat att handla helt med AT, som i sin tur trycker ut billiga "in house"-kopior under namnet Phobya istället.

Kan ju meddela att AT inte är så populära på "scenen" direkt. Särskilt inte internationellt.
Omfattande handelsblockader m.m. Många forum förbjuder sponsrade byggloggar om AT ligger bakom delarna.

Och för all del, har själv slutat att handla därifrån.
Lägger gärna den extra hundringen eller två och köper från CoolingStuff, Caseking eller Highflow.

Nej tack, den skiten kan AquaTuning snällt packa upp och dra tillbaka hem med. Här har ni inget att göra mina "vänner".

Som sagt;
Googla "aquatuning trademark grab" så kan ni själva bevittna vad det är för skit vi har att göra med.

Jaha, visste jag inte om men Phobya har funkat väldigt bra för mig och AT's priser och leveranser är väldigt bra så ärligt talat bryr jag mig inte en halv sekund.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Asheileon:

Jaha, visste jag inte om men Phobya har funkat väldigt bra för mig och AT's priser och leveranser är väldigt bra så ärligt talat bryr jag mig inte en halv sekund.

Phobya har fungerat helt okej för mig också.

Och jag tvingar ingen att bry sig, men folk som är intresserade borde få upplysning. Det är ju helt valfritt att lyssna på det jag säger, eller att bedöma mig som ett troll. (Även om jag hoppas att min signatur bevisar min seriositet och hur insatt jag är i LC-världen.)
Jag hade inte heller brytt mig, om det inte påverkat både personlig service, priser och tillgänglighet för LC hos landet i söder.

Samt givetvis hela affären med TFC, vilket råkar vara mitt favoritmärke inom radiatorer.
Dock så är dessa snart tillbaka med Admiral.

Jag hoppas inte på mycket stöd härifrån som sagt, jag räknar inte med det heller. Svenskar brukar generellt inte bry sig var sakerna kommer ifrån, bara det är billigt, snabbt och relativt problemfritt.
Det är en hård värld där ute, särskilt för mindre företag.

Någonstans måste man börja att sätta ner foten.
Jag börjar här.

Permalänk
Skrivet av Laine:

Phobya har fungerat helt okej för mig också.

Och jag tvingar ingen att bry sig, men folk som är intresserade borde få upplysning. Det är ju helt valfritt att lyssna på det jag säger, eller att bedöma mig som ett troll. (Även om jag hoppas att min signatur bevisar min seriositet och hur insatt jag är i LC-världen.)
Jag hade inte heller brytt mig, om det inte påverkat både personlig service, priser och tillgänglighet för LC hos landet i söder.

Samt givetvis hela affären med TFC, vilket råkar vara mitt favoritmärke inom radiatorer.
Dock så är dessa snart tillbaka med Admiral.

Jag hoppas inte på mycket stöd härifrån som sagt, jag räknar inte med det heller. Svenskar brukar generellt inte bry sig var sakerna kommer ifrån, bara det är billigt, snabbt och relativt problemfritt.
Det är en hård värld där ute, särskilt för mindre företag.

Någonstans måste man börja att sätta ner foten.
Jag börjar här.

Kul med info och trevligt att du inte tog illa upp då inte det var meningen
Men problemet ligger inte hos AT utan hos Tysk marknadslag, är man inte helt bakom flötet så utnyttjar man alla vapen i sin arsenal även om det inte är moraliskt rätt alltid.... jag skulle inte men jag gillar liknelser
Har du några bra alternativ utomlands som har bra(säker) frakt och möjlighet till betalning med kort ?

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Asheileon:

Kul med info och trevligt att du inte tog illa upp då inte det var meningen
Men problemet ligger inte hos AT utan hos Tysk marknadslag, är man inte helt bakom flötet så utnyttjar man alla vapen i sin arsenal även om det inte är moraliskt rätt alltid.... jag skulle inte men jag gillar liknelser
Har du några bra alternativ utomlands som har bra(säker) frakt och möjlighet till betalning med kort ?

Förstår vad du menar, men det är en sak att utnyttja det. Det är en annan sak att driva det så pass att man stämmer småbutiker för att de har produkter som man äger namnet på. Till och med gammalt lager.
Att sedan samla in kartonger för att ha totalt ägandeskap över en produkt gör det inte positivare.
Finns flera 100 sidor om flera 100 händelser angående detta och liknande, bara hos AT.

Men som sagt, förstår din poäng. Det är "the rules of the game". Jag anser dock inte att det är korrekt eller schysst spelat.

Därför säger jag ifrån.

Kul med fler företag som ställer upp i forumen, förbannat synd att det denna gång var AquaTuning.

Permalänk

Kul med fler företag som ställer upp i forumen, förbannat synd att det denna gång var AquaTuning.

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Tyskland har egna regler, man kan ta patent på HUR man använder något, man kan ta patent på att vara ensam säljare inom landet etc.
Man kan även ta patent på företagsnamnen och tvinga upp priserna brutalt. AT använder detta för att stämma mindre butiker för att ha "deras produkter" i lager.

Under en tid samlade AT in så många Feser Monsta-kartonger som möjligt (uppmanade ägare att skicka kartongerna) för att kunna "äga" Feser och Feser Monsta. Detta tvingade Feser att sluta tillverka kylaren pga. brist på kontroll.

Detta har drivit många mindre, men ändå seriösa LC-butiker i graven.
Fullt lagligt, men riktigt fult spel. Som du kan läsa har AC Ryan, BitsPower mfl. slutat att handla helt med AT, som i sin tur trycker ut billiga "in house"-kopior under namnet Phobya istället.

Kan ju meddela att AT inte är så populära på "scenen" direkt. Särskilt inte internationellt.
Omfattande handelsblockader m.m. Många forum förbjuder sponsrade byggloggar om AT ligger bakom delarna.

Och för all del, har själv slutat att handla därifrån.
Lägger gärna den extra hundringen eller två och köper från CoolingStuff, Caseking eller Highflow.

Nej tack, den skiten kan AquaTuning snällt packa upp och dra tillbaka hem med. Här har ni inget att göra mina "vänner".

Som sagt;
Googla "aquatuning trademark grab" så kan ni själva bevittna vad det är för skit vi har att göra med.

Skulle precis skriva den posten själv. Förvånad att de ens får vara här!

Permalänk
Medlem

Jag har handlat på Aquatuning från tyskland innan. Den största anledningen var att de är den butiken som har störst sortiment. Var inne på att köpa på Chilledpc.co.uk men då hade jag fått kompromissa och betala mer och det är de inte värt bara för att det företag kör med fula knep.

Jag Välkomnar Aquatuning till forumet jag kommer att köpa från er nästa gång också!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Jag är en typisk lat svensk som bara handlar utan att tänka. Kommer fortsätta att handla från Aquatuning. De har super bra service, packar fort och breddar sitt sortement hela tiden. Finns ingen online butik som kan mäta sig med dom. Inhandlade t.om. en t-shirt med deras logga på. Man kan även köpa Enermax nätagg därifrån, som kan vara lite knivigt att få tag på i Sweden.

Visa signatur

EVGA X58 Classified E760, i7 930 @ 4.21ghz 1.41v, Corsair CMG6GX3M3A2000C7 @ 2005mhz 8-8-8-20 @ 1.50v, EK-Supreme HF and Full-Board waterblock, EVGA Geforce GTX 580 SC @ 950/1900/2300 med
Koolance VID-NX580, Fractal Design 1000W, OCZ-Vertex2 240gb, Corsair Nova 128gb, WD 500gb+1tb, Asus Xonar Essence STX, Lian-Li Armorsuit PC-P50R, Dell U2711, Win7x64

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Laine:

"Trademark grab" är ingenting ni representater från AquaTuning vill kommentera?

aquatuning trademark grab ? - XtremeSystems Forums

Ta upp det i butikens diskussionstråd. Kan bli intressant detta.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ok, tackar för infon Jazid. Själv är jag en av dem som faktiskt ställer krav på den butik som jag handlar av.

Att nyttja en lag i omoraliska syften är i mina ögon helt fel och jag kommer därför aldrig att köpa från aquatuning. Och att säga som ursäkt att lagen säger att det är ok betyder inte att det är moraliskt rätt att göra så om det innebär skada för andra. Alla andra som fortsätter handla från dem så kan jag bara säga att ni kommer att förstå när ni blir äldre, får mer information om marknaden eller till och med startar eget vad det innebär att göra som aquatuning gör.

(skriv vad ni vill men så är det och jag kommer inte ens diskutera saken)

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC