Permalänk
Medlem

MDPC-X vs FlexSleeve

Har en fråga angående kvalitet.

Man vet ju att MDPC-X är grymma på sleeve, men nu står jag i ett ekonomiskt dilema.
Ska man prova FlexSleeve Pro från indomo eller beställa från MDPC-X?
Någon som provat bägge eller vet om kvaliten är densamma/närliggande.

Indomo FlexSleeve : mod/smart Flexsleeve Pro Sleeving Kit white | Indomo Online AB
MDPC-X Sleeve : MDPC Sleeve-Kit | Sleeve-Kits | Sleeve Kits + Tools | MDPC Sleeve | MDPC-X International

Uppskattar alla svar.

Visa signatur

O11-D XL || MSI Tomahawk B350 || Ryzen 1600X || 16Gb Corsair Vengance LED 2600MHz || 3080 H2O || Samsung 960EVO 256GB ||

Permalänk

Kvalité skulle nog alla säga MDPC-X. Så det är nog din budget som bestämmer. Man kan ju bara köpa kitt på indomo vilket suger. Så, I'd say MDPC-X if you got the ca$h.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur vet man vad mkt sleeve man ska beställa ifrån mdpc-x då?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Hur vet man vad mkt sleeve man ska beställa ifrån mdpc-x då?

Beror ju på hur många kablar du ska sleeva, hur långa dem är och om du ska sleeva alla kablar individuellt eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Beror ju på hur många kablar du ska sleeva, hur långa dem är och om du ska sleeva alla kablar individuellt eller inte.

Ja det fattar jag väll... Men ska jag sitta å mäta varenda kabel då?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Ja det fattar jag väll... Men ska jag sitta å mäta varenda kabel då?

Nej, du mäter ju hela kabeln eller så kollar du måtten på tillverkarens hemsida, sen *antalet kablar du tänkt sleeva. T.ex. säg att ATX 24-pins kabeln är 70cm, då tar du 70*24 om du ska sleeva dem individuellt.

Likadant om du ska ha olika färg.
Ska du t.ex. ha: Svart | Röd | Svart | Svart | Röd | Svart | Svart | Röd | Svart | Svart | Röd | Svart

Så har du ju 8st kablar som ska ha röd sleeve, 70*8 och resterande 16 kablar som ska ha svart sleeve, 70*16.

Permalänk
Medlem

Är det svårt att klara av själv? Alltså att sleeva.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

hmm undrar hur det kommer sig att folket här inne säger att saker o ting suger..men har aldrig kommit upp nått bevis på det..tråkigt att det är så. mdpc-x är säkert skitbra..men vad roligt det skulle vara o få se nån som vågat testat andra sleeves o visa bilder på det o berättar lite istället för vanliga komentaren..det är dåligt/suger.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

hmm undrar hur det kommer sig att folket här inne säger att saker o ting suger..men har aldrig kommit upp nått bevis på det..tråkigt att det är så. mdpc-x är säkert skitbra..men vad roligt det skulle vara o få se nån som vågat testat andra sleeves o visa bilder på det o berättar lite istället för vanliga komentaren..det är dåligt/suger.

Det han syftade på var ju att du bara kan köpa kit med en färg hos Indomo, medan du kan välja färg på både kabel och heatshrink hos MDPC. Ska du t.ex. ha svart och röd som i mitt exempel ovan så lär du ju få köpa 2st kit från Indomo, och för lite lägre/samma pris hos MDPC får du dem längderna du ska, men med högre kvalité på sleeven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Nej, du mäter ju hela kabeln eller så kollar du måtten på tillverkarens hemsida, sen *antalet kablar du tänkt sleeva. T.ex. säg att ATX 24-pins kabeln är 70cm, då tar du 70*24 om du ska sleeva dem individuellt.

Likadant om du ska ha olika färg.
Ska du t.ex. ha: Svart | Röd | Svart | Svart | Röd | Svart | Svart | Röd | Svart | Svart | Röd | Svart

Så har du ju 8st kablar som ska ha röd sleeve, 70*8 och resterande 16 kablar som ska ha svart sleeve, 70*16.

Ah ok. Aldrig tänkt på att det står på Corsairs sida
Tack så mkt!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Andyah:

hmm undrar hur det kommer sig att folket här inne säger att saker o ting suger..men har aldrig kommit upp nått bevis på det..tråkigt att det är så. mdpc-x är säkert skitbra..men vad roligt det skulle vara o få se nån som vågat testat andra sleeves o visa bilder på det o berättar lite istället för vanliga komentaren..det är dåligt/suger.

Jag är 100% på att jag såg en bygglogg här på swec där killen testade både mdpc-x och indomo sleeve.
Jag kan bara instämma med de andra, MDPC-x är mycket tätare än indomos sleeve.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Andyah:

hmm undrar hur det kommer sig att folket här inne säger att saker o ting suger..men har aldrig kommit upp nått bevis på det..tråkigt att det är så. mdpc-x är säkert skitbra..men vad roligt det skulle vara o få se nån som vågat testat andra sleeves o visa bilder på det o berättar lite istället för vanliga komentaren..det är dåligt/suger.

MDPC's sleeve är ju trippelflätad medan den mesta andra sleeven är enkelflätad.

Edit: Hoppas att det här duger som bevis:

Source: Murdermod.

Visa signatur