Permalänk
Avstängd

BitFenix Colossus mod...

Hejsan.. sitter just nu och väntar på att mitt chassi ska komma från Bitfenix. talade med dom och dom skulle sända mig ett chassi som jag ska testa och sedan bygga in min vattenkylning i.

Vad tror ni att man har för möjligheter med detta chassi?

Kollade ju på swecs video res av chassit sen läste jag bitfenix svar på den och jag skulle iaf inte får ett måndags för måndags exemplar, så mitt kommer troligtvis att vara lite bättre iaf...

Det som ska in är ju en 360Rad, ska kolla lite och se vad jag kan få in den, alt att jag sätter på ganska så höga fötter på chassit och kör raden under..

Så vad tror ni om detta!?

MVH

Permalänk
Medlem

Om du moddar bort HDD-buren så kan du montera en 3.120 radiator i golvet, eftersom de är ca. 400x125mm stora, och chassits golv har storleken 245x582, minus platsen för kabeldragning på baksidan, så du missar ca. 2 cm.

Om du monterar radiatorn långt bak i chassit så måste du hitta en ny plats för din PSU.

Permalänk
Medlem

Att sätta radden i taket kräver en del seriös moddning, eftersom du på något sätt måste täcka över den "mesh" som blir över när du kapar för att göra nya fläkthål. (Och det blir ju mesh över från det ursprungliga fläkthålet för 230 mm fläkten.)

Ett tredje alternativ blir att fästa den baktill, alltså helt utanför chassit på detta vis http://www.reviewlinux.com/watercooling/IMG_4385.JPG

Permalänk
Avstängd

Jo jag har funderat lite på det.. Fick hem Chassit igår och nu ser man verkligen att det kräver en hel del modding för att få in WC i den, så det är nog inte ett alternativ.

Något som jag gillade var att den verkligen inte kändes så plastig som den ser ut, utan jag får ett ganska så robust intryck utav den...

Ska fota lite idag, så kommer det att komma ett test på den, sen börjar moddningen!

MVH

Permalänk

Har också fått hem ett Colossuschassi, sponsrat av Bitfenix.
Kommer lägga upp en bygglog här på SweC så kan vi ju bolla ideér?

Visa signatur

Intel I5 4670K @ 4.4 ghz | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 780 SC 3GB | MSI Z87-S02 "Inet edition" | Corsair XMS 8gb 1600 mhz |NZXT Hale90 1000W | Samsung 840 Pro 256 gb | OCZ Vertex 64 GB | Seagate 1 TB | Fractal Design Define R2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mannequin:

Har också fått hem ett Colossuschassi, sponsrat av Bitfenix.
Kommer lägga upp en bygglog här på SweC så kan vi ju bolla ideér?

Trevligt-.. mina tester kommer att finns här, techsweden, Xtremsystems och min clan sida.

Vad har du tänkt dig med ditt Chassi!? själv ska jag nog försöka med att få ditt min vatten kylning ikv, men det kommer nog bli så att radiatorn för sitta på baksidan, men det funkar ju iaf!

Vad fick du för intryck av ditt Chassi!? jag har kollat lite mer nu på mitt och min ena chassi sida, den bakom moderkortet är ganska så svårt att får bort som dit igen, vet inte om detta är ett problem som återfinns på alla chassin eller bara på mitt. Åter finns det på ditt med så såg till så ska jag tala med dom om det!

MVH

Permalänk

Jag skrev fel innan, mitt chassi är skickat, men inte kommit fram än. Fick ett pre-productionex, hur var kvalitén?

Är också sugen på att få dit min 360 rad, men vi får se hur det går när jag får hem chassit Jag har den smått bisarra idén att fimpa ljusen på min och använda ramperna som mönster i kontrasterande färg, men vi får se

Lägger upp bilder med intryck från själva chassit här och på ett par andra ställen till att börja med, innan jag monterar ner det

Visa signatur

Intel I5 4670K @ 4.4 ghz | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 780 SC 3GB | MSI Z87-S02 "Inet edition" | Corsair XMS 8gb 1600 mhz |NZXT Hale90 1000W | Samsung 840 Pro 256 gb | OCZ Vertex 64 GB | Seagate 1 TB | Fractal Design Define R2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mannequin:

Jag skrev fel innan, mitt chassi är skickat, men inte kommit fram än. Fick ett pre-productionex, hur var kvalitén?

Är också sugen på att få dit min 360 rad, men vi får se hur det går när jag får hem chassit Jag har den smått bisarra idén att fimpa ljusen på min och använda ramperna som mönster i kontrasterande färg, men vi får se

Lägger upp bilder med intryck från själva chassit här och på ett par andra ställen till att börja med, innan jag monterar ner det

Jag har fått dit min 360Rad nu, dock så är det så idiotiskt att det är endast 140mm bak och inte 120/140mm så jag fick fästa en 120mm på utsidan med stipes som jag skruva fast min rad i men det funkar nog.. kommer att fota det ikv och lägga upp bilder först och främs på klansidan, kommer självklart att lägga in en länk här. har dock hittat et par brister redan under min installation av nätagg..

mer om detta kommer att komma med bilderna..

Hoppas att du får ditt snart!

MVH

Permalänk
Medlem

Händer det något med chassit?