Internet Explorer 9 i publik betaversion

Permalänk
Melding Plague

Internet Explorer 9 i publik betaversion

Microsoft anlitar hela världen som testpiloter genom en publik betaversion av webbläsaren Internet Explorer 9.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

den såg inte bra ut enligt mig:S

Permalänk

Chrome?

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

IE9: Nej tack

Permalänk

Har samma fel med tabbsen som FE och Opera:(

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Tycker det såg ganska bra ut, dock så håller jag mig nog till FF ändå.

Permalänk
Medlem

Firefox blir kvar ett tag till

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Nae, den är fortfarande inget att ha..

Chrome och FF är det som gäller fortfarande

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Who cares?

Minsta möjligt från MS i mina burkar! Och fanns det bara en Linuxvariant som körde Nikons fotoprogram åkte Win 7 ut också.

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk
Medlem

Första intrycket är att jag gillar hur de gjort adressfältet mindre och lagt flickarna bredvid det. Blir att använda det ett tag innan jag kan göra en bedömning om det står sig mot chrome;)

Permalänk
Medlem

stannar kvar med chrome jag

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Firefox? Det segar ju bara ner sig.
Nej Chrome ska det vara även om IE9 såg intressant ut. Blir till att testa!

En fråga bara.. Hur vet man att det inte är någonting att "ha" utan att ha testat?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Tyckte det såg riktigt bra ut! Få se om det blir något att använda senare

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk

Ser riktigt intressant ut, speciellt för webbutvecklare

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av d2004:

Varför inte. när chrome inte funkar så kan man användande en

precis, har alltid FF och IE just in case (händer då och då)

Permalänk

Tror jag stannar hos Chrome, men det såg ganska snyggt ut ändå. Helt ok som andra-webbläsare.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Hoppas de har fixat till "box-model" till 9, hatar för närvarande ie8 för det...
Quick Tip: Did Internet Explorer get the Box Model Right? | Nettuts+

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Avstängd

Chrome är så jävla värdelöst.
Bara en sådan löjligt enkel sak som "öppna" när man laddar ner en fil, speciellt på torrent filer.
Nej då den måste sparas innan den öppnas, så man har 600 jävla .torrent filer som man måste ta bort själv.
Idiotisk webläsare, massa andra småsaker som jag stör ihjäl mig på.

Ja den är snabb, jag har den även installerad tillsammans med dom andra största läsarna.
Men snabbhet är verkligen inte allt, offrar gärna några millisekunder för att få tusen gånger bättre funktioner.

Permalänk
Medlem

Oj, vad mer är kass med chrome? Jag tycker chrome är jättebra

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem

Jag gillar den, sjukt snabb

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

En fråga bara.. Hur vet man att det inte är någonting att "ha" utan att ha testat?

Bra fråga. Tycker personligen att många klagar på saker som de egentligen inte har erfarenhet av. Eller så vill de smälta in i mängden och vara som andra bara för att det är en trend att dissa MS och köpa iPhone. Skaffa hjärna och fundera över varför just DU hatar en specifik sak och kom med argument, inte bara säga "nej, det är inget att ha för alla säger det OCH jag tycker samma sak". Varför springer du och köper en iMac för att sedan köra Win7 på den? Helt meningslöst om du bara vill vara som alla andra.

Folk klaga är en bra sak, för då har företag möjlighet att förbättra sig ständigt. Men om du inte ge dem en andra chans hur kan de då förbättra sig yterligare? Kan alla vara helt ärliga och säga att de aldrig varit besviken eller önskat förbättringar på sina favorit mjukvaror? Om så hur kommer det sig att ni fortfarande använder samma program men ett nyare version av det? Sluta försöka vara och se ut som andra och argumentera för ditt eget tycke.

Själv har jag inte använt IE på väldigt länge pga riktigt dålig prestanda på webläsaren, men klart är man glad över att MS försöker fixa problemet och låter folk testa nyare version helatiden. Installerade IE 9Beta direkt när jag såg nyheten och än så länge är jag väldigt nöjd, speciellt med tanke på att det fortfarande är Beta.

Bra jobbat MS, sätt ribban högt så vi får se fler intressanta produkter från er samt konkurrenterna!

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk

"error" på 32-bitarn med 64-bit funkar.. typiskt, tycker det ser cleant ut dock sitter jag kvar med FF

Visa signatur

CPU: Phenom2 X4 810@3,2ghz GPU:Asus 560ti cu2 overclocked 1gb MOBO: Gigabyte GA-MA790X-UD4 PSU: Corsair HX 620W RAM: 4gb XMS2 8500 CL-5 OS: Windows 7 64-bit Home Premium

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett steg i rätt riktning för Microsoft. Laddar ner nu och är mycket sugen på att testa
Återkommer med mer när test är gjort...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Chrome är så jävla värdelöst.
Bara en sådan löjligt enkel sak som "öppna" när man laddar ner en fil, speciellt på torrent filer.
Nej då den måste sparas innan den öppnas, så man har 600 jävla .torrent filer som man måste ta bort själv.
Idiotisk webläsare, massa andra småsaker som jag stör ihjäl mig på.

Ja den är snabb, jag har den även installerad tillsammans med dom andra största läsarna.
Men snabbhet är verkligen inte allt, offrar gärna några millisekunder för att få tusen gånger bättre funktioner.

Oj ja för torrent filer är ju så hemskt stora menar jag, lär dig att ha en mapp för alla jävla torrents då? så behöver du gå in där då och då för att rensa alla. Förövrigt så är ju inte webbläsaren anpassat för att ladda ner massa torrents och det kommer ingen vara, hellre att behöva trycka själv istället för att låt oss säga att du tankar 5-6 saker samtidigt så poppar alla upp samtidigt = irriterande.

Bara för att man laddar ner någon fil så betyder inte det att du måste använda filen det första du gör.

Förövrigt så lär dig använda magnet länkarna på diverse torrent sidor isåfall då. Så slipper du det där problemet.

Men förklara gärna mer vad som är så hemskt med Chrome.

Permalänk
Medlem

Wow detta ser ju faktiskt riktigt lovande ut!

Permalänk
Medlem

Jag hittar ingen nedladdningslänk. Nån som har länken?

Permalänk
Medlem

"Get the beta" uppe till höger

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem

Väldigt snabb faktiskt!

Permalänk

Acid-testet ser ju lovande ut. Förhoppningsvis är detta ett steg framåt mot att hantera webbstandarder rätt. Om bara IE6 hade kunnat dö ut, fortfarande för stor andel som använder det för att vi webbutvecklare ska kunna skita i den.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Tycker IE9 verkar bli en riktigt trevlig webbläsare. GPU-accelereringen snabbar upp rejält. Och alla trångsynta fanboys kan väl testa betan innan ni börjar spy galla på den eller hävda att "er" webbläsare är bättre?