Internet Explorer 9 i publik betaversion

Permalänk

Installerade och testade men webbläsaren "smetar" ut texten, blir jobbigt att läsa. Tänkte att det var ClearType men det gör ingen skillnad om det är av eller på. Någon som vet hur man får texten skarp som i IE8?

Permalänk
Medlem

Efter 10min testande, den fungerar ju sjukt bra! Bästa ifrån MS på läääänge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel1992:

Första intrycket är att jag gillar hur de gjort adressfältet mindre och lagt flickarna bredvid det. Blir att använda det ett tag innan jag kan göra en bedömning om det står sig mot chrome;)

Uh detta gillas inte, har så många flikar uppe att jag tillochmed blir sne på de i FF
IE har gett usel prestande, idiotiskt trippel loggning å uppförande.
Sen att de bara kommer från M§ gör att man drar sig.
Chrome, nopp dissade den direkt efter installation pga ologisk sammansättning å inte alls "rent" som folk säger.
FF, lättare conf å mindre minnesanvändning, ger annars denna i överlag bästa betyg.

Webbläsare ska va enkla övergripliga med enkel å användbar uppsättning av verktyg / konfigurationer.
Desto mer avancerat desto mer grötar dom till allt istället för å bygga om meny/conf från början.

Rensa cache, red fav, kolla historik etc alla såna saker ska flikas under avancerat för å minimera en webbläsare. För de är ju verkligen alla som confar sin webbläsare? "torrent måste sparas varje gång" en conf inställning. Den dagen jag installerar en webbläsare gör jag en conf i min smak å sen att se dessa varje dag är helt onödigt.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Jag har testat flera olika av IE. beta av 8:an var bra sen när den kom ut i riktig version så är den seg. tar flera sekunder att öppna en tab till och läsaren låser sig om man söker på Google eller försöker öppna något i Google (försöker man minimera så går inte de häller för allt låser sig). Sen dess vill jag inte ha något med deras webbläsare att göra.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Fint att de kopierat Chrome rakt av...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Helvete vad snabb den är. Sjukt snygg också.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Jag har oxå problem med texten, hur ordnar man det?

//Dennis

Visa signatur

Mac (Retina 5K, 27-inch, 2017) 3,5Ghz i5, 24GB RAM, RADEON PRO 575 4096MB, Flash 500GB.

Permalänk
Medlem

dock lite fult att fraps går in och räknar fps i webläsaren

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Snabb som fan! Behövs verkligen ingen adblock eller liknande för detta ^^ Kan surfa direkt till afton utan minsta hackande.

Undrar samma sak, kan man ändra texten så att den blir tydligare att se?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Verkar använda sig utav ClearType, finns en inställning:

Internet Options > Advanced > "Multimedia" > Always use ClearType for HTML *

Bocka ur det. Vet ej om det använder sig utav det iaf dock.

Edit: Spelar ingen roll om det är igång eller inte (missade lite utav tråden).

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som reagerar på att det inte finns till XP? Utan endast till Vista och Windows 7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iprenen:

Är det bara jag som reagerar på att det inte finns till XP? Utan endast till Vista och Windows 7?

är väl sagt att efter nyår kommer microsoft sluta med uppdateringar till xp, har tyvärr ingen skriftlig källa, bara det jag hört

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Är det nån här som testat ie9 beta och jämfört den med firefox4 beta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

är väl sagt att efter nyår kommer microsoft sluta med uppdateringar till xp, har tyvärr ingen skriftlig källa, bara det jag hört

Så kan det mycket väl vara... Men tycker att de ändå kan skapa programvara för den, eller?

Permalänk
Skrivet av Carliz:

Bra fråga. Tycker personligen att många klagar på saker som de egentligen inte har erfarenhet av. Eller så vill de smälta in i mängden och vara som andra bara för att det är en trend att dissa MS och köpa iPhone. Skaffa hjärna och fundera över varför just DU hatar en specifik sak och kom med argument, inte bara säga "nej, det är inget att ha för alla säger det OCH jag tycker samma sak". Varför springer du och köper en iMac för att sedan köra Win7 på den? Helt meningslöst om du bara vill vara som alla andra.

Folk klaga är en bra sak, för då har företag möjlighet att förbättra sig ständigt. Men om du inte ge dem en andra chans hur kan de då förbättra sig yterligare? Kan alla vara helt ärliga och säga att de aldrig varit besviken eller önskat förbättringar på sina favorit mjukvaror? Om så hur kommer det sig att ni fortfarande använder samma program men ett nyare version av det? Sluta försöka vara och se ut som andra och argumentera för ditt eget tycke.

Själv har jag inte använt IE på väldigt länge pga riktigt dålig prestanda på webläsaren, men klart är man glad över att MS försöker fixa problemet och låter folk testa nyare version helatiden. Installerade IE 9Beta direkt när jag såg nyheten och än så länge är jag väldigt nöjd, speciellt med tanke på att det fortfarande är Beta.

Bra jobbat MS, sätt ribban högt så vi får se fler intressanta produkter från er samt konkurrenterna!

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Permalänk

Tycker den ser mycket bra ut och snabb är den också, så den får stanna tills vidare.

//Peter

Permalänk
Medlem

Nu har jag bara testat en snabbis, men den känns snabbare än chrome för mig. Men som sagt, texten är grynig och jobbig att läsa

Permalänk
Medlem

Får testa imorgon skiten ville starta om

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Är det nån här som testat ie9 beta och jämfört den med firefox4 beta?

Firefox får i Acid 3 93/100 (vet inte om jag har original inställningar).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Efter det lilla jag nu testat kan jag bara säga:
WOW, imponerad. Explorer är tillbaka i kampen om bästa webbläsaren

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk
Medlem

verkar har lite problem med java? får i alla fall inte upp min vnc viewer via IE längre, borde ju fixas till full realease så

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Varför IE9 får "bara" får 95 på acid3:

Citat:

That brings the Acid score for IE9 up to 95 – and that's where it's going to stop. That's because those last five points would involve implementing two features – SMIL and SVG fonts – that Microsoft has already said it won't (although, interestingly, there are suggestions that both features may move out of the SVG standard and that SVG Fonts might be dropped from the Acid test).

Read more: How IE9 is passing the Acid test | News | TechRadar UK

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk

Nu sitter man med IE9 och än så länge är jag mycket imponerad. Riktigt snabb och scrollingen är mjuk vilket jag uppskattar. Vet inte riktigt om jag kan leva utan ad-block dock. Många sidor har inte lika bra annonsplacering som SweClockers, tyvärr.

EDIT: Det är nog fasiken snabbare än Chrome... behöver testas lite mer...

Permalänk
Medlem

Sitter just nu och provar lite i IE 9 och kan säga att damn, den är ju snabb.
Snabbare än chrome för mig! Blev riktigt förvånad.
MS kanske lyckas denhär gången?
Blir att bara köra IE nu i några dagar så ser man vad man tycker sen.

Visa signatur
Permalänk

Första intrycket: en mjuk kopia av Chromes design. Dessvärre får man fortfarande upp alla flikarna när man hovrar över IE i aktivitetsfältet vilket irriterar mig eftersom man inte bara kan klicka på IE-ikonen utan dessutom måste välja vilken flik man vill gå till när man är i ett annat program.

Användning: Nu öppnas en ny flik lika snabbt som i andra webbläsare. "Ny flik" är exakt kopia ur Google Chrome. Generellt fungerar IE9 bra och den verkar vara väldigt mycket mer responsiv än vad IE8 är, man sitter liksom inte och väntar på saker som egentligen bara ska ske direkt.

Jag blev positivt överraskad, men innan den föreslår saker i adressfältet så som Chrome gör så kommer jag inte använda den mer än till banken och jobbmailen.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Avstängd

Mycket bra gjort
Dock så kan man inte köra google som sökleverantör, någon som vet om det går att fixa på någon annat sätt, än här:

Internet Explorer 8 Galleri

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Första intrycket: en mjuk kopia av Chromes design. Dessvärre får man fortfarande upp alla flikarna när man hovrar över IE i aktivitetsfältet vilket irriterar mig eftersom man inte bara kan klicka på IE-ikonen utan dessutom måste välja vilken flik man vill gå till när man är i ett annat program.

Om du tittar lite i inställningarna så går det att välja bort

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Konstigt, medan 32 bitars presterar runt 300ms i sunspider (ungefär samma som firefox4 nightly med den nya js-motorn) så får 64 bitars versionen ett resultat på 1,1k ms. Ska man helt enkelt hålla sig till 32-bitars versionen?

Permalänk
Medlem

Hoppas IE9 inte suger aå att man kan säga "Update or GTFO" när folk klagar på att mina hemsidor inte fungerar i IE8-

Permalänk
Medlem

Tja, den får ersätta FF som sekundär browser på min burk efter Opera.
Då vissa dåligt kodade sidor kör med sk "browser-sniffing".

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |