Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

en liten fråga varför kör man med 2 st CF bryggor ?

Looks baby! Nej men mitt catalyst klagade när jag bara hade ena bryggan i av nån anledning och sa sätt på båda bryggorna. True story.

Permalänk

Skoj att du har fått till tempen med 70 grader är ju inte att leka med

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Xiano:

Okej, precis som jag trodde, för vatten är ju i särklass bäst på att flytta värme av vanligt förekommande vätskor om jag kommer ihåg rätt från kemin... Vart får jag tag på ptnuke? Det är för att döda alger right?

Har inte sett ptnuke på nån svensk sida, men det finns här: Chilled PC, Water Cooling, Modding - One stop shop for all your Watercooling and PC Modding och ja, det förhindrar alg bildning och är korrosions hämmande. Om du bara har koppar block och radiatorer i loopen (vilket jag hoppas att du har, ingen alu alltså) så behövs endast en silver coil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Har inte sett ptnuke på nån svensk sida, men det finns här: Chilled PC, Water Cooling, Modding - One stop shop for all your Watercooling and PC Modding och ja, det förhindrar alg bildning och är korrosions hämmande. Om du bara har koppar block och radiatorer i loopen (vilket jag hoppas att du har, ingen alu alltså) så behövs endast en silver coil.

Yes har bara koppar, men Glykol fungerar som korrosionshämmade så jag behöver bara något som dödar alger ifall inte glykol tar hand om det också. Ska kolla lite närmare på det när jag kommer hem.

Tack för länken iaf, kanske köper hem en flaska eller så stoppar jag ner en silvercoil i tanken som du sa.

Permalänk
Medlem

Ta väl hand om mina ögonstenar nu, samt lycka till!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Hur många liter per timme kan den pumpen du använder pumpa? Har själv funderat lite på vattenkylning men jag har inte kommit fram till hur kraftfull pump man behöver...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Ta väl hand om mina ögonstenar nu, samt lycka till!

Det ska jag verkligen! Kommer lägga upp lite bilder när jag börjar dra om loopen igen.
Sitter dock och funderar på om jag ska köra dubbla loopar, men vet inte om min front rad räcker för att kyla min processor om jag vill klocka den lite mer men ändå ha anständiga temps.

Skrivet av lillpengen:

Hur många liter per timme kan den pumpen du använder pumpa? Har själv funderat lite på vattenkylning men jag har inte kommit fram till hur kraftfull pump man behöver...

Info om pumpen:
LPH : 300 - 500 Lph depending on frequency
Max. Head : 1.2 - 4.2m depending on frequency

Jag är sjukt nöjd med pumpen då den går helt ljudlöst, du behöver i princip sätta örat mot pumpen för att höra att den är igång! Vad ska du köra för saker i din loop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Det ska jag verkligen! Kommer lägga upp lite bilder när jag börjar dra om loopen igen.
Sitter dock och funderar på om jag ska köra dubbla loopar, men vet inte om min front rad räcker för att kyla min processor om jag vill klocka den lite mer men ändå ha anständiga temps.

Jag kylde mina 5870 med en dubbel rad i eget loop samt min CPU med en trippel rad. Fungerade ypperligt

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Det jag har lärt mig är att luft är lättare än vatten så rent fysiskt så ska pumpen vara lägre en tanken så att det blir mindre bubblor i systemet och högre flöde

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Det jag har lärt mig är att luft är lättare än vatten så rent fysiskt så ska pumpen vara lägre en tanken så att det blir mindre bubblor i systemet och högre flöde

Stämmer bra det

Permalänk

vill inte köpa mitt 5850 det är exakt den du har fast med den stora fläckten

Permalänk
Medlem

Trevligt bygge! Funderar själv på att dra igång ett bygge. Har dock liknande ekonomiproblem... Man har inte onödigt med pengar över till datorbyggen när man härjar i första året på gymnasiet... Men vi får se vad en snäll tomte kan bidra med i jul

Skickades från m.sweclockers.com