4870 CF + Q9550 + 6 HDD's går på 520w, hur är det möjligt?

Permalänk
Medlem

4870 CF + Q9550 + 6 HDD's går på 520w, hur är det möjligt?

Tycker alla pratar om "vad för nätagg" hit och dit, frågan lyder som topic. Hur kan mitt 520w nätagg räcka till något som iaf minst drar 550w?

dator i sign, XFX är det, som är marginellt fabriksöverklockat.

Ursäkta om tråden är onödig, vill bara ha svar

Permalänk
Medlem

Har du ett kvalités agg så är det inte konstigt.

vad för nätagg? Höhö!

Permalänk
Medlem

Corsair's modulära 520w. men det är ju ändå 520w! Har haft det i över 4 år, käkar allt

Permalänk
Medlem

HX520 klarar ge mer än 520W, det finns lite marginal.. Däremot är det inte bra att ligga på gränsen under några längre perioder, kommer slita hårt och det låter nog en del om fläkten på fullvarv? Jag har aldrig pressat mitt agg, kommer nog inte upp i 300W ens i peak..

Permalänk
Medlem

Jag räknade på en gammal Q6600 med B3 stepping men med rätt kraftiga komponenter kom jag upp i 440W under spelande med din setup och ca 540W på 100% load (vilket är aldrig om du inte pressar datorn till max med furmark och linX hela dagarna. Så är ingen fara....

Permalänk
Medlem

Har du inte klockat något heller så behöver du inte vara orolig, nätagg brukar tappa effekt speciellt efter 4år men Corsair brukar man kunna pressa en bra bit över det som står på lapparna så ett HX520 levererar garanterat 520w i 5års tid om bara det håller.