Permalänk
Medlem

asus m4a785d-m pro/grafik/turbo key

Hej har med eran hjälp + annat forum äntligen fått till min dator

Har lite efter frågor bara:

Har ett program som heter Turbo Key vad gör den? förstår den överklockar lite men är det nån mening att använda den? är inte så insatt i det (har aldrig klockat).

Jag har integrerat Radeon HD 4200 och extern Radeon X1900XT 256MB GDDR3 kan jag använda dom tillsammans? vilket är bättre av dom? tänkte använda Radeon om det är bättre men koppla tvn till HD kortet.

MVH PJ

Visa signatur

"Mjukvara är som sex, bättre när den är gratis." -Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Turbo Key gör så att du kan spara överklockningsprofiler och aktivera dem genom att trycka på en tangent vid uppstart.

Det går givetvis att använda båda samtidigt, X1900-kortet är nog roligare till spel.

Det enda problemet med den inbyggda grafiken är att du inte kan använda DVI och HDMI samtidigt. I övrigt är det ett riktigt gulligt moderkort.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aake:

Turbo Key gör så att du kan spara överklockningsprofiler och aktivera dem genom att trycka på en tangent vid uppstart.

Det går givetvis att använda båda samtidigt, X1900-kortet är nog roligare till spel.

Det enda problemet med den inbyggda grafiken är att du inte kan använda DVI och HDMI samtidigt. I övrigt är det ett riktigt gulligt moderkort.

Aha får läsa på om det nån stans då hur man skaffar sig en överklockningsprofil då jag inte hållit på med det sj.

Okey men räcker det att dra ur DVI kabeln då när jag ska se på HDMI??

MVH PJ

Visa signatur

"Mjukvara är som sex, bättre när den är gratis." -Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Mja, kopplar man in något på HDMI-porten så stängs DVI:n av. Åtminstone är det vad jag har kommit fram till. Att kombinera en av DVI/HDMI med VGA går däremot bra.

Det är en hårdvarubegränsning som tillverkaren visserligen kan kringgå, men då ryker den stora PCI-express-kontakten.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aake:

Mja, kopplar man in något på HDMI-porten så stängs DVI:n av. Åtminstone är det vad jag har kommit fram till. Att kombinera en av DVI/HDMI med VGA går däremot bra.

Det är en hårdvarubegränsning som tillverkaren visserligen kan kringgå, men då ryker den stora PCI-express-kontakten.

När jag stoppar i min hd kabel så händer inget?? har testat alla kombinationer, stoppa i å dra ur DVI, stoppat i efter dra ur DVI, starta med HD å ingen DVI, startat med DVI och HD men inget funka...

Kollade på enhetshanteraren å ser att han bara hittar åt mitt externa X1900 men inte HD 4200, har försökt installera drivrutiner för det med utan att det funkar.

Är det nån som kan länka drivrutinerna jag ska ha till mitt interna HD4200 utan att externa X1900 börjar krångla.

För vist kan man ha båda installerade samtidigt, bara att man inte kan använda dom samtidigt??

Använder Catalyst control center om det kan hjälpa nått.

Skulle vilja ha det så att jag surfar å spelar å allt på X1900 men när jag kopplar in HD kabeln från tvn så startar HD4200 automatik och kommer upp på tvn (Kanske lite krångligt men hoppas ni förstod)
MVH PJ

Visa signatur

"Mjukvara är som sex, bättre när den är gratis." -Linus Torvalds