chassi köp? ~1000 Kr inkl frakt- beställs idag helst

Permalänk
Medlem

chassi köp? ~1000 Kr inkl frakt- beställs idag helst

som topic lyder

har kollat på:

HAF 922
Define r3
Cooler Master 690 II Advanced (även Nvidia versionen av den)

Vill ha ett chassi där de medföljer många fläktar samt mycket rum för saker i den sen så ska de va som en dröm att dra kablarna i chassit.

sen en bra kylarpasta till H50

vill gärna ha snabba svar för ska beställas idag

/s

Permalänk
Medlem

HAF 922 - Mycket utrymmer,kan dra kablar lätt bakom. Men, den låter mkt. Där är hål överallt så luft kan komma in med oljud ut.

Define R3 - Inte lika mycket utrymme där bak. Låter lite (ljuddämpande material). Rätt så varm men inte mycket.

Det bros mest på vad du ska köpa, vill du ha kall dator men bryr dig inte för mkt om oljudet , HAF direkt. Men bryr du dig om oljudet men inte så jättemycket om datorn blir lite varmare så är Define R3 bra (byttade från HAF till R3,mina temps höjdes ca 4c i R3 (H50 PnP)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeLee:

HAF 922 - Mycket utrymmer,kan dra kablar lätt bakom. Men, den låter mkt. Där är hål överallt så luft kan komma in med oljud ut.

Define R3 - Inte lika mycket utrymme där bak. Låter lite (ljuddämpande material). Rätt så varm men inte mycket.

Det bros mest på vad du ska köpa, vill du ha kall dator men bryr dig inte för mkt om oljudet , HAF direkt. Men bryr du dig om oljudet men inte så jättemycket om datorn blir lite varmare så är Define R3 bra (byttade från HAF till R3,mina temps höjdes ca 4c i R3 (H50 PnP)).

för Cooler Master 690 II Advanced har en 80mm fläkt på baksidan som man kan ha bakom bakplaten så de blåser luft bakifrån på cpun de lär väll vara bra?

Permalänk
Medlem

Cooler Master 690 II Advanced är riktigt nöjd med detta chassi riktigt snyggt.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Cooler Master 690 II Advanced är riktigt nöjd med detta chassi riktigt snyggt.

hur mycket drar den ner i temps på bak plåten?

Permalänk
Medlem

Define R3

Permalänk
Medlem

Gillar R3

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag valt mellan Farctal R3 eller Lian-Li k62.

Permalänk
Medlem

Kör själv med Lian Li Lancool PC-K62 och är helnöjd. Det går även att lägga till en fläkt på framsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Define R3

Skrivet av doomdv:

Gillar R3

tycker de e snygg men vet inte om jag skulle gilla de

Skrivet av Thxsen:

Själv skulle jag valt mellan Farctal R3 eller Lian-Li k62.

Skrivet av BoBBanG:

Kör själv med Lian Li Lancool PC-K62 och är helnöjd. Det går även att lägga till en fläkt på framsida.

jag diggar den fläkten mot cpun på cooler master 690

Permalänk
Medlem

blev lite grejer iaf

Arctic Silver 5 kylpasta, 3,5g
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr
Cooler Master Dominator 690 Pure Svart
Revoltec 80mm Blå Transparent med Blå LED
Scythe 120mm BlueLed Fan x2

de blev dagens köp från inet alltihop