Permalänk

Kylpasta fråga.

Tjo, har nu fått hem min nya Phenom ii x4 BE, och nu är frågan, på originalkylaren är det kylpasta i botten redan? Det ser ut som det iaf, men jag är osäker, manuallen nämner inget om kylpasta heller, bara kläm dit kylaren enligt den.

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk

Originalkylaren har redan en värmeledande kudde. Du skall inte lägga på någon extra kylpasta.
Om du tar av kylaren i efterhand så måste du torka bort kudden och lägga på ny kylpasta.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk

Ah, soft, då slipper man tänka på att man råkar lägga pastan fel, var det som jag trodde skulle vara svårast :), Enda som är kvar är då att skaffa klokt chassi, Trångt i ett Antec Solo.

Tack!

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem

glöm bara inte att plocka bort en tunn plastfilm som kan ligga över den nuvarande kylpastan

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W