Får inte tillräcklig ersättning av hyresvärd för renoveringar gjorda i min lägenhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jo men säg vad som inte kostar?:);) Njae tänkte inte just på kaffe-incidenterna utan mer på att folk typ vill ha det mesta betalat av staten (bidrag etc.) men så fort någon person "råkar illa ut" och det kostar för att få X åtgärd fixad så tittar de storögt på X situation och säger "Ååå men kooostar det :O:O jahapp då får det vara [om jag inte kan få nåt bidrag för kostnaden]" och jag tycker det är synd att folk tänker så. Tänk er i andra länder får man betala för precis ALLT där vi får många saker gratis.:)

Tänk er, här kan man ansöka om X förmån och räkna med att tjänstemannen gör Y utredning: i andra länder måste man "kontantstimulera handslagen" för att tjänstemannen ens ska gå och hämta blanketten.:P Det jag vill få sagt är att jag inte tittat på "kaffe-målen" utan vill peka på en möjlighet folk inte är vana vid - stämma dem - då vi stirrar oss blinda på allt som staten serverar oss och blir så bekväma att vi "glömmer bort(A)" (det är ju bekvämt och låta staten ta notan eller hur?;)) att vi faktiskt någon gång måste betala ur egen fick för att komma Från A till B.:)

OT: Ta och låna av släktningar/ta ett lån etc. Allt går och lösa bara man vill.:) Hyresnämnden är tipset som sagt.^^

Alltså vad yrar du om, egentligen?

Du verkar ha noll uppfattning om vad det kostar att anlita en advokat och med dennes hjälp driva en process mot någon.
Summan i det här fallet är för liten för att det ska vara lönsamt för TS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jckssn:

Alltså vad yrar du om, egentligen?

Du verkar ha noll uppfattning om vad det kostar att anlita en advokat och med dennes hjälp driva en process mot någon.
Summan i det här fallet är för liten för att det ska vara lönsamt för TS.

Jag lägger ingen värdering i X kostnad eller Y lönsamhet/förtjänst: jag bara pekar på alternativ.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Verkar som "Kidd"Klagade hos hyresvärden så pass mycket att han klippte internetkabeln för honom, för vi har inte fått något svar om problemet löste sig. :/

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frantic:

Verkar som "Kidd"Klagade hos hyresvärden så pass mycket att han klippte internetkabeln för honom, för vi har inte fått något svar om problemet löste sig. :/

Lo siento shit happens!:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Verkar som "Kidd"Klagade hos hyresvärden så pass mycket att han klippte internetkabeln för honom, för vi har inte fått något svar om problemet löste sig. :/

Kidd är en av få tjejer på SC. Hoppas att hon får en rimlig ersättning.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fagerja:

Kidd är en av få tjejer på SC. Hoppas att hon får en rimlig ersättning.

Har för mig det var hon som snackade om "snacka inte skit om mitt kön - det är det finaste jag har:D" eller något liknande när någon sa "f*tta", men minns inte riktigt.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!