Permalänk

zavvi leverans?

Hejsan. Jag förhandsbokade halo reach hos zavvi.com och spelet skickades torsdagen den 9 sep. Det har nu gått 6 arbetsdagar sedan lev. och jag har fortfarande inget spel. En kompis beställde också från zavvi och för honom är det 5 dagar efter lev. utan spel. Hur lång tid kan detta tänkas ta?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk

Det beror på hur tur du har med postleveransen från England. Min senaste beställning från zavvi var 7 september och jag fick mitt spel för två dagar sen.
Men gången innan det tog det tre veckor för paketet att komma fram.

Permalänk
Skrivet av Stormraider:

Det beror på hur tur du har med postleveransen från England. Min senaste beställning från zavvi var 7 september och jag fick mitt spel för två dagar sen.
Men gången innan det tog det tre veckor för paketet att komma fram.

Okej, då tror jag nog att jag köper ett ex av halo reach från tradera nu till helgen och säljer det när det från eng. kommer. Förhandsbokade från eng. så får med recon hjälmen.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ett tips är att alltid förboka spel i svenska butiker Skulle aldrig falla mig in att förboka nåt hos t.ex zavvi eller play. När man förbokat ett efterlängtat spel vill man ju ha det på releasen!
I min erfarenhet så varierar leveranstiden en del från zavvi. En gång tog det t.ex 7 dar, en annan gång 10.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Har samma erfarenheter som de andra. Nån gång har det kommit på under en vecka, en gång (vid jul) tog det knappt en månad :S

Permalänk

jag har alltid fått mina leveranser inom 5 dagar men nu med reach så har jag inte heller fått de än det har gått 8 dagar nu sen dom skickade de.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor:

Ett tips är att alltid förboka spel i svenska butiker Skulle aldrig falla mig in att förboka nåt hos t.ex zavvi eller play. När man förbokat ett efterlängtat spel vill man ju ha det på releasen!
I min erfarenhet så varierar leveranstiden en del från zavvi. En gång tog det t.ex 7 dar, en annan gång 10.

QFT, fick vänta 3 veckor på dragon age från play.com förra året. helt random hur lång tid det tar från england. resident evil gold som jag köpte från zavvi nyss tog ca 2 veckor.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

QFT, fick vänta 3 veckor på dragon age från play.com förra året. helt random hur lång tid det tar från england. resident evil gold som jag köpte från zavvi nyss tog ca 2 veckor.

I min erfarenhet så går det lite snabbare från zavvi av nån konstigt anledning. Vet i fan vad som hänt med play egentligen. Nuförtiden tar det ca. 2 veckor att få saker från play för mig, och detta började ungefär i slutet på förra året, innan när jag beställt från play har det alltid tagit 4-5 dar.
Vad har hänt egentligen?

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]