Permalänk
Medlem

Rensa datorn???

Tjena, Vet inte riktigt var denna inlägget ska ligga men, chansar här iaf.

Min dator är ganska dammig och jag köper nästan bara luft tryckare vilket kostar 100kr /each och slösar nästan 2 st varje gång jag gör det. så det jag undrar. finns det något annat som "dammsugare" som har lufttrycka eller något annat metod att rensa datorn?

Tacksam om ni hjälper mig!

Permalänk
Medlem

Ett par förslag:
Max tryck 2.4bar-849kr
Max tryck 3.2bar-699kr

Paintbrushkompressorer som jag inte har egen erfarenhet av gällande effektivitet och livslängd. Använder själv en 25L kompressor med arbetstryck 8bar.

Permalänk
Medlem

Värt och köpa det? eller kanske börja använda lungorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baarry:

tänkte precis säga det, blås och håll en dammsugare över bara?
Sen kan ni ju dammsuga runt om datan också så kanske ni slipper så mkt damm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baarry:

Antingen en painbrushkompressor eller 7st tryckluft på burk.
Vad som medföljer vardera kompressor framgår inte (munstycken, slang o.s.v.).
Annars är en placering av datorn ett par decimeter ovan golvet att föredra. Men har du datorn i ett sovrum är det rena döden med tanke på all textil som finns i rummet (små fibrer som packar igen det mesta).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeDuke:

Antingen en painbrushkompressor eller 7st tryckluft på burk.
Vad som medföljer vardera kompressor framgår inte (munstycken, slang o.s.v.).
Annars är en placering av datorn ett par decimeter ovan golvet att föredra. Men har du datorn i ett sovrum är det rena döden med tanke på all textil som finns i rummet (små fibrer som packar igen det mesta).

Dator är typ kanske 2 meter från där jag sover:)

Permalänk
Medlem

Du kanske har en cykel pump hemma du kan använda. Själv tycker jag att det inte blir tillräckligt bra av att suga eller blåsa bort dammet och föredrar grundligare sätt att göra rent om det var länge sedan.

Permalänk
Medlem

Kop en billig kompressor från biltema t.ex så fixsar du det

Permalänk
Skrivet av Baarry:

Tjena, Vet inte riktigt var denna inlägget ska ligga men, chansar här iaf.

Min dator är ganska dammig och jag köper nästan bara luft tryckare vilket kostar 100kr /each och slösar nästan 2 st varje gång jag gör det. så det jag undrar. finns det något annat som "dammsugare" som har lufttrycka eller något annat metod att rensa datorn?

Tacksam om ni hjälper mig!

Jag skulle köpt en kompressor (Billig, enkel) Kan du ju andvända till annat också! Men om du blåser med lungerna kan du riskera att det kommer fuktig luft i datorn/ du råkar spotta lite där och sen när du ska starta den blir the inte så kul!