Bästa sidan att förboka cataclysm på?

Permalänk
Medlem

fyfan va ja e sne på webhallen just nu

Permalänk
Medlem

Intressant.. glömde avboka ett x från CDON, och de har nu kommit längre än de från Webhallen som skickades i fredags.
Så ett lär iaf anlända imorgon.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Jesus Christ...
El-Giganten shockbox = Cata för otroliga 149kr (gäller endast imorgon).
Det priset lär ligga en bra bit under inköpspris.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Ni som undrar vad som händer med era paket.

Mailade Webhallen tidigare idag fick svar.

Skrivet av Webhallen:

Hej,

vi packar stora releaser några dagar innan för att alla ska hinna
skickas dagen före release. Därför kan det se ut på ordrar som att det
skickades ut tidigare.

Gällande denna release kommer det skickas ut en dag innan så det bör
dyka upp på releasedagen imorgon, tyvärr kan vi inte påverka eventuella
förseningar hos Posten.

Skulle vi skicka ut spel tidigare kan vi få böter och eventuellt bli av
med förbokningserbjudanden/event i framtiden. Vilket skulle vara tråkigt
för både oss och er.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuffria:

Webhallen kan nog räkna med att få igen ett och annat av sina utskickade exemplar, dom har alltid varit sena, om inte sist med att skicka ut grejerna. Har själv köpt det online via blizzard. Hoppas verkligen att alla som beställt via internet leverantörer och inte fått det än skickar tillbax det och sedan köper via blizzard istället. Då kanske företagen lär sig att skicka ut sakerna i tid.

Blizzard valde ju en sån jävla dum dag att släppa det på också.. En måndags natt, eftersom det inte direkt förekommer någon post under helgerna så blir också följden av detta att många missar "releasen". Om du är någon av dom lyckliga som fått sitt via posten tidigare än idag så skickade det företaget nog ut det tidigare för att vara säker på att du skulle få det på måndagen, dvs kanske posten var snabbare än förväntat.

Är ju just att inget av dom vill ha böterna dom väljer att inte skicka så folk har det dagen före.
Gamestop här i sandviken har blivit filmad av någon när dom sålde spelet på förmiddan och tipsat blizzard om det hela och senare förmiddag så sålde dom inte nå mera...
tror iden är mycket av att ge själva eventet i midnatt en trevlig grej, samt att blizz vill sälja digitalt och därför lagt in bötes villkoren för tidig försäljning.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår det som så är Blizzard boven i allt. De nästan tvingar folk till att köpa det online genom att förbjuda butiker från att skicka ut det dagen före. Varför? Pengar som vanligt antar jag, kan ta ett exempel att om webhallen köper in ett exemplar från blizzard så lär de väll inte betala så mycket mer än 200 kronor till blizzard, de vill ju gå med vinst. Blizzard däremot som säljer detta för över 300 spänn får allt för sig själva... Hoppas på ett exemplar imorgon dock!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av phobiiz:

fyfan va ja e sne på webhallen just nu

Jag med Jävla skit

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Vad jag förstår det som så är Blizzard boven i allt. De nästan tvingar folk till att köpa det online genom att förbjuda butiker från att skicka ut det dagen före. Varför? Pengar som vanligt antar jag, kan ta ett exempel att om webhallen köper in ett exemplar från blizzard så lär de väll inte betala så mycket mer än 200 kronor till blizzard, de vill ju gå med vinst. Blizzard däremot som säljer detta för över 300 spänn får allt för sig själva... Hoppas på ett exemplar imorgon dock!

Jag tror det är förhållandevis få spelare som är uppe och spelar 12 på natten och de flesta av oss har ändå jobb / skola dan efter och kan inte spela förrän tisdag kväll.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag tror det är förhållandevis få spelare som är uppe och spelar 12 på natten och de flesta av oss har ändå jobb / skola dan efter och kan inte spela förrän tisdag kväll.

Japp, jag vet, merparten lär inte logga in förrän eftermiddagen ändå, men tror de flesta vill ha det installerat tills de kommer hem. Ville bara poängtera att det inte är butikerna som har gjort fel, de har inte mycket till val p.g.a. Blizzards regel.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Inaktiv

Inget paket i dag heller, djupt besviken på Webhallen. Blir inga fler beställningar där i alla fall.
Får hoppas det kommer tidigt imorgon då man hade tur och är ledig

Permalänk
Medlem

såg precis elgiganten reklam på 3an.
Cata - 149kr endast imorgon.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Det optimala, tycker jag, är ju att beställa online från Blizzard.

Köpte mitt förra veckan, redan patchat och klart.

Kostar förvisso lite mer, men det kan vara värt 50 spänn för att slippa ge sig ut i snöstormen och köpa ett ex.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Jag förskottsbetalade mitt ex via Webhallen långt innan jag visste man kunde köpa det via battle.net store och innan jag visste att de inte ville leverera det tills realesesekunden Det är inte direkt moraliskt att det är bara Blizzard som får sälja i förtid och resten får det i efterhand.

Dessutom är Blizzards version inte komplett. Det saknas cinematics på den du får genom battle.net. Betala mer till Blizzard och få mindre

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FredrikMH:

Jag förskottsbetalade mitt ex via Webhallen långt innan jag visste man kunde köpa det via battle.net store och innan jag visste att de inte ville leverera det tills realesesekunden Det är inte direkt moraliskt att det är bara Blizzard som får sälja i förtid och resten får det i efterhand.

Dessutom är Blizzards version inte komplett. Det saknas cinematics på den du får genom battle.net. Betala mer till Blizzard och få mindre

Det saknas inte cinematics, har varit mycket snack om detta men dom finns med i den digitala nedladdningen med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Det saknas inte cinematics, har varit mycket snack om detta men dom finns med i den digitala nedladdningen med.

Konstigt för Blizzard-staff skrev själva att det inte var så?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FredrikMH:

Konstigt för Blizzard-staff skrev själva att det inte var så?

Här finns en Blue Post på cinematicsen:
Cataclysm Cinematics & Direct Download - The Wowhead Blog

Permalänk
Medlem

Fick inte mitt från siba idioterna iallafall.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Om man vill vara garanterad att spela när det väl släpps så är det nog Digitalt köp som gäller. Själv så skiter jag fullständigt i om jag får spelet den 7e eller 8e, lär ju inte gå miste om nåt bara för man missar en dag väl? Release dagar på wow brukar väl ända vara förknippat med både server problem och tusentals folk på ett och samma ställe

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått mitt exemplar, börjar bli något irriterande, detta är då från Webhallen.

Någon som vet vart deras butik ligger, där de skickar paketen från? Det stod att de skickade det i måndags och har ännu inte anlänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Har fortfarande inte fått mitt exemplar, börjar bli något irriterande, detta är då från Webhallen.

Någon som vet vart deras butik ligger, där de skickar paketen från? Det stod att de skickade det i måndags och har ännu inte anlänt.

"i måndags", låter som det vore jättelängesen. Det var ju igår.
På postens söksida står även "Störningsinformation: Vi har förseningar i vår paketdistribution.", sånt kan ju påverka också...

Själv hoppas jag på leverans idag men här kommer inte brevbäraren förrän efter kl 15.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Fick mitt idag från Spelbutiken Alltså bara 24 timmar försenat i jämförelse med andra butiker. Inte så farligt med tanke på att jag ändå inte hinner spela mycket innan helgen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

postbilen hann inte lämna lådan innan jag hade sprungit ut och hämtat den XD installation pågår

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Beställde från CDON i typ September. I söndags fick jag sms att de skickat mitt ex men fortfarande har inget kommit och då har posten redan varit hos mig idag.
Var riktigt irriterad redan igår att jag inte fått nåt Cataclysm och idag är det värre... *morr*

Visa signatur

Intel Core Ultra 9 285k, Asus TUF Z890-Plus, Asus RTX 4070 OC, Corsair 32GB DDR5, Noctua NH-D15 G2, be quiet Dark Base 900, Asus Rog Strix 1000w, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Ångrade mig igår vid 00:24 typ så beställde via g2play och fick min kod 10 min senare AWEZOME!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Beställde från CDON i typ September. I söndags fick jag sms att de skickat mitt ex men fortfarande har inget kommit och då har posten redan varit hos mig idag.
Var riktigt irriterad redan igår att jag inte fått nåt Cataclysm och idag är det värre... *morr*

Jag beställde mitt i Lördags, Fick mitt idag vid 12-tiden. Aldrig haft problem med förseningar ifrån CDON, Posten är en annan historia!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Jag minns inte var jag läste det men det var också en Bluepost. Det gällde dock inte cinematics i den bemärkelsen utan något annat in-game om jag förstod det. Men det känns iofs skit samma för många.

Hur som helst så förstår jag inte varför Blizzard inte tillåter att man skickar ut spelet i god tid så folk kan installera det och vara redo när det väl släpps. Man kan ju ändå inte nyttja spelet förrän Cataclysm är live. Det enda man gör att är att upggradera sitt konto och ladda ner filer (filkerna kan man ändå ladda ner genom att ändra i config).

Så min enda tolkning är att de är giriga och tar ut mer för dem som vill kunna spela direkt vid release. Och det förändrar min bild av Blizzard lite...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hade en ce version bokad hos webhallen. skulle kosta 750. På vägen till affären såg jag att Eligiganten hade vanliga versionen för 150 spänn...Som hittat

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jo, den gamla "kunskapen" om att handla på postorder är billigare kan ifrågasättas. Av kommentarer man läst här är det uppenbart att köp i fysisk butik både är snabbare och billigare för många.

Och även de som säljer för 150 kr måste ju gå med vinst på varje ex de också...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Jo, den gamla "kunskapen" om att handla på postorder är billigare kan ifrågasättas. Av kommentarer man läst här är det uppenbart att köp i fysisk butik både är snabbare och billigare för många.

Och även de som säljer för 150 kr måste ju gå med vinst på varje ex de också...

Även om dom går plus minus noll på varje såld kopia får dom snabbt igen pengarna när lilla Kalle köper en fleshlight eller annat ur butiken när han handlar WoW.
En enkel sak som köpa en USBkabel eller liknande för 10kr gör att dom går rätt mycket plus.

Det här är en välbeprövad taktik där butiker tom. sänkt priset på produkter bara för att locka fler kunder till butiken. Grym marknadsföring som nästan är gratis!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Helt sant att lockvaror är effektivt. Men undrar om det argumentet funkar lika bra i just detta fall, för har man längtat efter WoW så tar man nog bara det o går hem för att installera. (Min egen gissning bara).

Visa signatur

// Valiant