Det bästa RPG(RolePlayingGame)-spelet

Permalänk

Är det bara jag som är förälskad i Fable??

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem

Fallout 1&2
TES : Morrowind
Final Fantasy 7
Grim Fandango

De spelen borde hålla dig upptagen för ett tag framöver.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Hedersmedlem

Grim Fandango är ju ett klassiskt peka och klicka äventyrsspel och inte rpg.

Permalänk

Vampire the masquerade: Bloodlines

Det är nog ett utav det mest stämningsfulla rollspel jag har spelat.
Önskar att det kommer en uppföljare någon gång i framtiden.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Moonstone A Hard Days Knight

Skrivet av skogsvilden:

Enkelt, finns bara ett och det är Planescape Torment.

Planescape: Torment - Wikipedia

Bara att kolla in recensionerna på amazon: Amazon.com: Planescape: Torment: Video Games

För dem som har missat finns det nu att köpa nu på gog.com. Baldur's Gate och klassiska Fallout spelen går också att få tag på där mm :).

Permalänk
Medlem

Morrowind med expansioner
Knights of the old Republic 1 y 2
Mass Effect

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Morrowind med expansioner
Knights of the old Republic 1 y 2
Mass Effect

Hållet helt och hållet emd om Morrowind. 3an och 4an är fantastiska spel som om man man läst lite om dem, leverar upp till ens förväntningar.

Knights of the old republic serien är också ett spel som verkligen är värt att iaf testa, dock kanske till konsol isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starwars:

Min gyllene trio är:

1. Fallout 1
2. Planescape: Torment
3. Arcanum

I ren story är de här tre spelen så otroligt mycket bättre än andra spel. Vampires the masquerade: bloodlines kommer väl också nära. Troika och Black Isle, det var utvecklare det Dock så har båda konkat:( Det är väl bara Obsidian Entertainment som är ganska likt nu för tiden(bra story, bristande spelmekanik).

Sen förstår jag inte riktigt grejen med Dragon Age heller. Stridssystmet var väldigt tråkigt enligt mig. Storyn var bra för datorspel, men det säger knappt något.

EDIT: Nox för fan. Glöm inte Nox. Underbart spel.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har tre favoriter som bör spelas;

1) Neverwinter Nights - en okej single-player upplevelse men har du några polare så kan ni har riktigt kul med att köra något/några äventyr ihop. Stort plus för att kunna köra RP med DM samt bygga ihop eget.

2) Dragon Age: Origins - Ett av de bättre jag spelat på sistone. Snyggt och välgjort och passar de som spelar snabbt och de som tar tid på sig. EDIT: Nackdel kan vara att några plots är lite "snabba" och svåra att följa.

3) Oblivion - riktigt kul att upptäcka en stor värld. Nackdel att det kan bli lite tråkigt med alla gates. Finns mängder av mods.