M4A785-M med VIA "HD Ljud" stereo ljud till center & sub?

Permalänk
Medlem

M4A785-M med VIA "HD Ljud" stereo ljud till center & sub?

Eftersom jag inte har bakhögtalarna inkopplade så bryr jag mig inte ett spår om i fall de spelar eller inte, men det är måttligt frustrerande när streamad tv & radio, youtube, och andra stereo ljudkällor envisas med att enbart spela på höger och vänster fronthögtalare. Tidigare har detta inte varit ett problem, mitt förra Realtek baserade ac97 chip spelade glatt ljud på alla de högtalare man bad det om, och applicerade den inställningen globalt på alla ljudupspellare. Någon som har en susning om vad det är som spökar? Jag förutsätter att det är en knapp någonstans jag inte hittar för att det är 4'a år sedan sist jag använde den.

XP x64 är valet av OS för stunden. Det ändrar sig i vår, men jag hade ju tänkt använda burken fram tills dess...
Ljudet fungerar för övrigt. I appen för ljudchippet har man en representation av högtalarna som är klickbar med ljud som följd, och där låter mycket riktigt alla högtalarna efterhand som man klickar på dem. 5.1 film osv fungerar ypperligt den med. Spel lika så.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.