Permalänk
Medlem

Äntligen lite nya bilder och framgång :D

Tjaa alla! Projektet har fått ett namn Somnium Purpurea!
(Om någon vet vad det betyder får ni en liten guld stjärna haha)

Får be om ursäkt för att jag har inte har uppdaterat byggloggen.
Jag har ju köpt en ny dremel fast denna gången blev det inte en äkta och man märker ju riktigt stor skillnad:(
Men nu till lite bilder och annat

Min plexi skiva som jag hämtade idag:

Nu till arbetet som jag har gjort idag.
Jag har slipat en heldel för att kunna få ner min nya backsida. och här är resultatet:

Och nu till min idee för att kunna göra så att min backsida ser ut att vara orginal:

Det jag har använt för att sätta fast det är Biltemas Stålepoxi. Och jag kan säga att det sitter så otroligt hårt just nu gjorde ett test för att kunna bända lös aluminium biten men det gick inte chassiet böjdes efter istället.

Jag skall försöka imorgon att slipa bort allt överflödigt lim och göra klart min nya backplåt innan jag sätter fast den oxå.

//Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk

Nu tycker jag att det är dags att göra fler inlägg här, jag är bildsugen!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Nu tycker jag att det är dags att göra fler inlägg här, jag är bildsugen!

Jaa du det är jag oxå! men just nu står projektet lite stilla.
letar efter att hitta något lim som håller har testat 3 olika och fått slippa ner och ta bort allting då det inte håller.
men jag i veckan kolla hur det går för har en annan idee men den kostar lite mer pengar tvärr, så mpste antingen hitta något nytt lim eller vänta på att pengar kommer.

//Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem

kommer garanterat att följas.. själv tycker jag nog att du ska låta bli att göra om chassiet så mycket, skippa färgen osv men nu har du ju redan limmat å grejat.. ser även ut som att du har haft lite bråttom när du klippt/kapat ur bakdelen av chassiet. men projektet har potiensial, keep up the good work !

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk

det här verkar bli nice! måste följa detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakbob:

kommer garanterat att följas.. själv tycker jag nog att du ska låta bli att göra om chassiet så mycket, skippa färgen osv men nu har du ju redan limmat å grejat.. ser även ut som att du har haft lite bråttom när du klippt/kapat ur bakdelen av chassiet. men projektet har potiensial, keep up the good work !

Färg temat är redan bestämt hehe
sedan kommer hela backsidan nästan göras om men det skall göras så det ser ut som att ett atx moderkort skall vara original där

Och limmet höll inte så det är helt bort slipat och håller just nu på att letar efter något nytt lim som jag tror lite mer på och kommer hålla
Men det är roligt att du ger kritik och det skall bli kul och se om du tycker samma när projektet är klart

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem
Skrivet av oboyegott:

det här verkar bli nice! måste följa detta

alltid roligt med lite nya positiva kommentarer:D

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dahl1n:

Tjaa alla! Projektet har fått ett namn Somnium Purpurea!
(Om någon vet vad det betyder får ni en liten guld stjärna haha)

Purpurdrömmen! typ?

Får inte det att gå ihop helt xD

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Spännande! Kul det också är fler här på forumet som har G5-chassin, som jag! Jag har beställt hem sleeves, och ser fram emot till att införskaffa en Dremel. Sen är chassibyggandet igång!

Lycka till!

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Purpurdrömmen! typ?

Får inte det att gå ihop helt xD

Det är latin språket och du har ju typ rätt iaf haha
Lila drömmen
chassiet utsida och detaljer kommer att bli i lila

Skrivet av evrstr:

Spännande! Kul det också är fler här på forumet som har G5-chassin, som jag! Jag har beställt hem sleeves, och ser fram emot till att införskaffa en Dremel. Sen är chassibyggandet igång!

Lycka till!

Tack tack tyvärr står det stilla för tillfälligt då pengar och annats inget riktigt går ihop haha
och sleeva är roligt men jobbigt men var väldigt noga annars kommer du bara störa dig och vilja göra om dem dåliga sladdarna

//Dahl1n

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem

MiniMini framsteg :)

Tjaa!
Jag har nu hittat det jag söker för att kunna göra så min backsida kan fästas som jag vill ha det
Och jag tror faktiskt seriöst på att det kan vara ett av dom starkaste epoxi limen jag vet om och har kunnat hitta.

Lite små fakta om det:

Uhu plus endfest 300

Höghållfasta 2-komponent epoxylim

Material

Metaller, glas, förstärkt porslin, keramik, trä, marmor, sten, betong, glas härdplaster, hård PVC, gummi, skumplast som frigolit ®.
Ej lämplig för limning på stora glasytor.

Bearbetning

Ytorna skall vara torra, damm och fett. Släta ytor rugga. Binder och härdare i förhållandet 1:1 (lika med långa trådar) blanda. Självhäftande på ena sidan, tillämpa båda sidor med grovt material. Delarna passar ihop perfekt, utan att trycka.

Observera varningstexterna på förpackningen.

Brukstid:
Beroende på mot kvantiteter och omgivningstemperatur. Vid rumstemperatur ca 2 timmar.

Cure:
Härdtiden är temperaturberoende, med det slutliga styrka kan ökas genom upphettning (ej över 200 ° C - se tabell).

Härdningstemperaturen styrka
20 ° C 12 h 1200 N / cm 2
40 ° C 3 H 1800 N / cm 2
70 ° C 45 min 2000 N/cm2
100 ° C i 10 minuter i 2500 N/cm2
180 ° C i 5 min N/cm2 3000

10 N/cm2 = 1kg/cm2

Detta vart allt för mig skall beställas på måndag och hoppas jag får det inom snar framtid
(hoppas ni håller tummarna med mig, för detta är 5 epoxi limmet som skall testat?)

//Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1