Permalänk

Dionder

Undrar vart man får tag i dioder till en Fractal design R3. Letar efter orangea. de bästa är om dom finns i en butik. kan järn eller bygg handlare ha detta? claes olsson och biltema har inte det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Skrivet av patrik.maria:

Finns ingen butik nära mig tyvärr och betala 60 kronor i frakt är lite väl saftigt.
Är de någon mer som har ett förslag?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Tack för det. är de säkert att handla där? och vilken volt ska man ha om man kopplar igenom moderkortet?
Tänkte också på en idé så den lyser olika om datorn laddar eller inte. Tänkte då en splitrad kabel med ett motstånd på den kabeln när den lyser kontant och en utan så den lyser starkare när datorn laddar (hårddisks aktivitet alltså).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

inte läst nått negativt om dom iaf. dom har ju ett par olika betalningssätt på sidan. paypal, faktura mm..hur det ska kopplas osånt har jag inte den blekaste om tyvärr..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

inte läst nått negativt om dom iaf. dom har ju ett par olika betalningssätt på sidan. paypal, faktura mm..hur det ska kopplas osånt har jag inte den blekaste om tyvärr..

Okej.

Jag vet ungefär hur man kopplar, men vet inte vilket motstånd och om man kan ha ett motstånd ens eller om de ens funkar som jag har tänkt. Då letar jag efter kontakter också om de skulle funka, kablar kan jag lätt fixa.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Tänkte ha en splittrad kabel med ett motstånd på den kabeln när den lyser konstant och en utan så den lyser starkare på den andra kabeln, Skulle de gå? Typ som bromsljuset på bilen.

Förklarade detta tydligt hur jag menade.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

De borde gå.

Rätta mig om ja har fel, men har för mig att både hdd och power led ger 5v var.

Så om du använder denna: Upplyst.se Lysdioder, LED, ljusskyltar och annat som lyser upp din tillvaro
borde du knappt behöva motstånd om du skulle ha en diod till varje.

Men vill du använda bara 60% av dioden från power och resten från hdd kan du ta ett 120ohm motstånd till power och 180 till hdd så borde de gå

Permalänk
Skrivet av Mattza:

De borde gå.

Rätta mig om ja har fel, men har för mig att både hdd och power led ger 5v var.

Så om du använder denna: Upplyst.se Lysdioder, LED, ljusskyltar och annat som lyser upp din tillvaro
borde du knappt behöva motstånd om du skulle ha en diod till varje.

Men vill du använda bara 60% av dioden från power och resten från hdd kan du ta ett 120ohm motstånd till power och 180 till hdd så borde de gå

De är snyggare om man använder en diod eller två som lyser på samma vis, blir en häftig effekt då. Japp 5v gissar jag på med. Mmm, lägger upp resultat, när jag har hittat kontakter och pengar till chassit

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunna skippa motstånd och köpa två sånna dioder.. funkar redan tekniskt.. sen är de upp till dig att bestämma vad som är snyggast

Permalänk
Skrivet av Mattza:

Du skulle ju kunna skippa motstånd och köpa två sånna dioder.. funkar redan tekniskt.. sen är de upp till dig att bestämma vad som är snyggast

MM, men hamnar dom för olika blir inte de snyggt. Men beslut tar jag när jag har fixat rätt kontakt och kablar och självkart ett chassi

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar