Xbox360 Slim 4gb + 250 Gb HD fråga....

Permalänk

Xbox360 Slim 4gb + 250 Gb HD fråga....

Hej!

Eftersom alla xbox360 slim 250 Gb HD verkar vara slut hos samtliga leverantörer
så har jag sneglat lite på paketlösningen xbox360 slim som säljs separat med en
250 Gb HD till. Jag undrar:

1) Hörde ett rykte om att garantin är 1 år kortare på paketet med den separata HD*n. Någon som kan
bekräfta detta?

2) Är det svårt att montera in den separata hårddisken som jag förstått finns placerad internt? Är det
risk att skada något och i såfall äventyra garantin?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Maldivianboy

Permalänk
Medlem

Ang. punkt 2: Xbox 360 Slim’s Hard Drive is Replaceable but with a Catch|Just Push Start

"In a recent conversation with the Xbox Support Team, they said that the Xbox 360 Hard Drive equipped on the Xbox 360 Slim can be replaced with a generic hard drive, HOWEVER, you will need to break the case so that it fit in the enclosure. The support representative didn’t necessarily approve of it, BUT, it’s possible. He suggested to just wait for Microsoft to announce an official hard drive to avoid breaking the warranty."

Alltså kommer garantin ryka om du öppnar den, men då kan du alltså sätta in en ny hårddisk.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

4GB-versionen borde väl ha en likadan slot för hårddisken som vanliga Slim? Borde väl inte vara nån skillnad.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]