Permalänk
Medlem

Bilspel till PC

I väntan på Gran Turismo till PS3 tänkte jag köra lite bil på PC. Vilka bilspel tycker ni är bäst till PC just nu?

Enklast är det nog om ni gör en rankad lista typ 1, 2, 3 osv.

Lista
* Need for Speed Shift
* GRID
* Dirt 2

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Dirt 2 utan tvekan

Permalänk

Ett par spel som te.x NFS most wanted, Underground 2, GRID, Flatout Ultimate Carnage, Blur, Split/Second velocity... fler kan jag komma på senare

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Ja, just nu är det väll nästan bara Codemasters lir som gäller. IMO, fel tid att vilja bilspela, spara racingsuget tills GT5 dyker upp, eller plocka fram GT3/4.

För mig är bäst just nu Driver, det första, till PC. Riktigt skön bilfysik. Bästa free roam fysiken.

Edit: WRC 2010 ska man kanske hålla ett öga på också!

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Ett par spel som te.x NFS most wanted, Underground 2, GRID, Flatout Ultimate Carnage, Blur, Split/Second velocity... fler kan jag komma på senare

Underground 2 sög ju något så förbannat.

Split second tycker jag inte verkar vara något i min smak. Ska helst vara bilsimulatorer likt Gran Turismo, GRID och Dirt 2.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

rFactor och Richard Burns Rally är de bästa bilspelen jag kört. Ingen arkadkänsla överhuvudtaget, vilket är underbart.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Vill du ha realism eller arkad?

Realism: Need for Speed Shift. Absolut bäst just nu, de som hävdar motsatsen har aldrig kört bil på riktigt alt kör med tangentbordet. Köp Microsoft xbox 360 kontroll för PC, finns som både trådlös och sladd. Eller om du vill vara extrem, en Logitech Momo alt G25/G27 ratt. Finns även en Thrustmaster F430 scudera ratt som är fastsatt i ett medföljande ställ med pedal, då slipper du fästa den vid ett skrivbord utan kan sitta i fotöljen och köra på din TV. Nackdelen med denna är att den saknadr force feedback, men å andra sidan är den trådlös så du slipper hålla på med en massa sladdar.

Arkad: Burnout Paradise. Fartkänslan är sanslös här och du kan även köra motorcykel. Även här rekommenderas en bra gamepad.

I dagarna släpper Codemasters F1 2010, kanske kan vara nåt att testa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asaska:

Ja, just nu är det väll nästan bara Codemasters lir som gäller. IMO, fel tid att vilja bilspela, spara racingsuget tills GT5 dyker upp, eller plocka fram GT3/4.

Fan heller. Mitt PS3 är trasigt och min G27 ratt kommer i morgon. Blir öl och bilspel på PC!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Fan heller. Mitt PS3 är trasigt och min G27 ratt kommer i morgon. Blir öl och bilspel på PC!

NFS Hot Pursuit 2? Inför nästkommande NFS.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av dja74:

Vill du ha realism eller arkad?

Realism: Need for Speed Shift. Absolut bäst just nu, de som hävdar motsatsen har aldrig kört bil på riktigt alt kör med tangentbordet. Köp Microsoft xbox 360 kontroll för PC, finns som både trådlös och sladd. Eller om du vill vara extrem, en Logitech Momo alt G25/G27 ratt. Finns även en Thrustmaster F430 scudera ratt som är fastsatt i ett medföljande ställ med pedal, då slipper du fästa den vid ett skrivbord utan kan sitta i fotöljen och köra på din TV. Nackdelen med denna är att den saknadr force feedback, men å andra sidan är den trådlös så du slipper hålla på med en massa sladdar.

Arkad: Burnout Paradise. Fartkänslan är sanslös här och du kan även köra motorcykel. Även här rekommenderas en bra gamepad.

I dagarna släpper Codemasters F1 2010, kanske kan vara nåt att testa?

Jag har kört bil men fan heller att jag tycker NFS shift var verkligt överhuvudtaget! Hemskaste jävla fysiken som någonsin funnits i ett spel! (Kalla mig troll om ni vill, men det är min åsikt)!

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Jag har kört bil men fan heller att jag tycker NFS shift var verkligt överhuvudtaget! Hemskaste jävla fysiken som någonsin funnits i ett spel! (Kalla mig troll om ni vill, men det är min åsikt)!

Jag tycker också NFS: Shift var totalt värdelöst :S

Permalänk
Medlem

Ställer mej i linje och håller med, Shift har lika bra fysik och körkänsla som en död häst!
Jag äger en bil, ett körkort och jag kör med ratt.

Att drifta i det spelet är som att sladda med en Volvo 740 lastad full med betong

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Så realistiskt som möjligt? Rigs of Rods.

Permalänk
Medlem

GTR2 om man vill ha nära på riktig fysik

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Live for speed, GRID.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Fan heller. Mitt PS3 är trasigt och min G27 ratt kommer i morgon. Blir öl och bilspel på PC!

Hahaha, laglig fyllekörning måste ju vara asroligt. Vill också ha en G27 .. öl har jag ju redan.

Permalänk
Medlem

Realism online då är det Iracing som gäller. Det är mycket riktiga förare som kör Iracing för att träna. Nackdelen är att det mest är amerikanska bilar och banor det är dessutom fruktansvärt dyrt.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar lekfull racing framför verklighetstrogen så mina favoriter som jag nog spenderat mest körtid i är:

1) Burnout Paradise
2) Need For Speed: Most Wanted
3) Need For Speed: Hot Pursuit 2

Trackmania är iof skoj också, fast där handlar tjusningen för mig mest om att designa banorna. När jag väl upptäckte att alla motståndare agerade som spökbilar då man körde online och inte gick att krocka med, ja då tappade jag intresset...

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem

Test drive unlimited.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk

Live For Speed. Bitvis grymt härlig onlineracing.

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk

GT Legends är ett skapligt simulatorlir med gamla sköna bilar som håller en vaken då det är ett mindre mandomsprov att hålla dom på banan. Hundkojor, BMW M3:or E30 m.m

Ett sådant spel är i mitt tycke mest skoj att köra i multiplayer...

Permalänk
Medlem

1: GTR2, bäst realism imho men grafiken börjar bli gammal.
2: Dirt2, grym grafik och kul att sladda med hjälp av handbromsen.
3: NFS:Shift (Overhaul Mod), inte lika realistiskt som GTR2 kanske, men förbannat underhållande. Absolut bäst ljud av dem tre.

Kör med G25 och 540- eller 900(Dirt2) graders rattutslag.
Ingen som testat nya F1 2010? Ingen tangentbordsracer dvs

Permalänk
Medlem

Live for speed, grafiken är inte bäst men mest realistisk av alla bilspel.

Permalänk
Medlem

Här kommer några förslag:
Live for Speed
GTR 2
RACE 07
F1 2010

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.