GTA iv laggar något fruktansvärt

Permalänk

GTA iv laggar något fruktansvärt

Hej!

Har precis köpt, ja, köpt GTA IV, inte tankat ner det så jag har en äkta version,
ända laggar det något fruktansvärt?

Notera att jag kan spela Mafia 2, Crysis, Metro 2033 på fina inställningar, men i GTA IV verkar det lagga precis lika mycket oavsett inställningar!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gtaivlagg:

Hej!

Har precis köpt, ja, köpt GTA IV, inte tankat ner det så jag har en äkta version,
ända laggar det något fruktansvärt?

Notera att jag kan spela Mafia 2, Crysis, Metro 2033 på fina inställningar, men i GTA IV verkar det lagga precis lika mycket oavsett inställningar!?

Du kör inte quad-core va?

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Skrivet av Eduardo:

Du kör inte quad-core va?

har i5 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av gtaivlagg:

har i5 760

Ok, ja då var det ju lite märkligt.

Hur stor skärm har du och vilken upplösning kör du?
Övriga specifikationer?
Sen skulle jag starkt rekommendera att genast uppdatera de patchar som finns då jag själv upplevde en väsentlig skillnad efter jag fick det gjort.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Skrivet av Eduardo:

Ok, ja då var det ju lite märkligt.

Hur stor skärm har du och vilken upplösning kör du?
Övriga specifikationer?
Sen skulle jag starkt rekommendera att genast uppdatera de patchar som finns då jag själv upplevde en väsentlig skillnad efter jag fick det gjort.

Rockstar Games - Help - Grand Theft Auto IV Title Update v. 1.0.7.0 / 1.0.6.1 (Russian) / 1.0.5.2 (Japanese)

Den patchen du menar?

Jag har 24 tum skärm och har provat flera upplösningar, inte installerat någon patch än ska installera den jag länkade.

Grafikkortet är GTX 470 1280 MB UD

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg vilken, men det fanns nån hotfix/patch som fixade allt lagg. Iallafall för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gtaivlagg:

Rockstar Games - Help - Grand Theft Auto IV Title Update v. 1.0.7.0 / 1.0.6.1 (Russian) / 1.0.5.2 (Japanese)

Den patchen du menar?

Jag har 24 tum skärm och har provat flera upplösningar, inte installerat någon patch än ska installera den jag länkade.

Grafikkortet är GTX 470 1280 MB UD

Precis den borde göra susen!

Själv kör jag på i7 920 @ 2.6 Ghz och ett GTX 260 på 896MB, helt klart spelbart på 24" i full hd.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

Testat med att sänka viewing distance? Jag har sänkt den ganska mycket och det hjälpte väldigt mycket

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Medlem

Om du inte skall köra multiplayer är patch 4 alt 5 bäst för prestandan.
Senaste patcharna har nytt shadersystem som tynger ner och enda nyttan med den patchen är för onilinespelande medans prestanda och mod är högst 5 :san som gäller.

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning
*låst*