bästa FPS singelplayer spelen

Permalänk

bästa FPS singelplayer spelen

Sugen på att testa nya, några tips?

Är främst ute efter singelplayerspel.

Inte intresserad av bioshock

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk

någon som spelat maffia 2?

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem

Portal, men du har säkert lirat det redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelsvantesson:

någon som spelat maffia 2?

jag har spelat igenom hela mafia 2 och även jimmys vendetta (dlc/expansion) och kan bara säga att det är ett av tidernas bästa singleplayer spel !!! älskar det och rekommenderar att du spelar det om du har möjligheten!

det är dock ett tps (third person shooter).

jag älskar hur bilarna beter sig, spelupplägget. Ja ALLT !! (poliserna är dock irriterande).

rekommenderas

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelsvantesson:

någon som spelat maffia 2?

Yes, klarat de och de var sjukt kul, jag är normalt inte den som spelar singelplayer, men detta spela var klart värt de

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe305:

jag har spelat igenom hela mafia 2 och även jimmys vendetta (dlc/expansion) och kan bara säga att det är ett av tidernas bästa singleplayer spel !!! älskar det och rekommenderar att du spelar det om du har möjligheten!

det är dock ett tps (third person shooter).

jag älskar hur bilarna beter sig, spelupplägget. Ja ALLT !! (poliserna är dock irriterande).

rekommenderas

edit:

sen även om jag är BF fan så gillar jag verkligen kampanjen i COD spelen, hela HL2, hade även medal of honor till ps2, det var skoj finns nog till pc oxå

Permalänk

Kanske köper maffia 2 då
Någon som spelat assassins creed 2`?

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem

med mafia 2 så finns det en EXTREMT dålig sak med spelet.. vilket är att det är extremt enfromligt.. ta dig från punk A till punk B och döda person X eller ta bil Z om och om igen tills du kört ut spelet.. och du har ändast en storyline att följa utan några uppdrag vid sidan eller liknande..

extremt tråkigt för att vara ett "sandbox" spel

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

På Xbox 360 är Halo - Reach det vassaste fräscha alternativet. Kampanjen var fenomenalt bra, lagom lång och utan något trams som skadar intrycket efteråt.

På PC, som jag tror är hela fokuset, så känns det svårt då jag inte kan minnas mig något nytt som tilltalar mig. Men Call of Duty 4 funkar alltid och bryr du dig bara om att kriga och inte bryr dig om en story som är häpnadsväckande korkad så finns även Modern Warfare 2. Half-Life 2 kan man nämna på kort final, men ingen människa på denna delen av jorden har väl inte spelet det vid det här laget?

Permalänk

Det är roligare att skjuta än att göra uppdrag eller följa en story <3

cs1.6 briljerar fortfarande över alla (A)

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Half-Life serien..Bästa spelen genom tiderna utan tvekan.
Sen är Call Of Duty serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

På Xbox 360 är Halo - Reach det vassaste fräscha alternativet. Kampanjen var fenomenalt bra, lagom lång och utan något trams som skadar intrycket efteråt.

På PC, som jag tror är hela fokuset, så känns det svårt då jag inte kan minnas mig något nytt som tilltalar mig. Men Call of Duty 4 funkar alltid och bryr du dig bara om att kriga och inte bryr dig om en story som är häpnadsväckande korkad så finns även Modern Warfare 2. Half-Life 2 kan man nämna på kort final, men ingen människa på denna delen av jorden har väl inte spelet det vid det här laget?

i jimmys vendetta som släpptes för ett tag sen till mafia2 så "fixades" detta, det blir mer freeplay med små uppdrag

Permalänk
Skrivet av tobbe305:

i jimmys vendetta som släpptes för ett tag sen till mafia2 så "fixades" detta, det blir mer freeplay med små uppdrag

Mafia2 är ett bra spel men Jimmys vendetta suger....

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Skrivet av pierretox:

Mafia2 är ett bra spel men Jimmys vendetta suger....

Kunde inte sagt det bättre själv,Ingen story på Vandetta alls,Jag tror jag körde 10 uppdrag,Sen har jag inte spelat det mer. Värdelös DLC.

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke1122:

Kunde inte sagt det bättre själv,Ingen story på Vandetta alls,Jag tror jag körde 10 uppdrag,Sen har jag inte spelat det mer. Värdelös DLC.

båda va sköj.. använder jimmys vendetta till att lolla runt och filma...

Permalänk

FC2...? Är lite mycket åka bil/gå bara. är så "stor" spelplan.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

men för tusan, maffia 2 är inte ett fps spel :P.

hursomehelst så äslkar jag borderlands fps/rpg spel

Permalänk

Singularity så klart

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk

Left 4 Dead 2 har jag börjat köra igen, grymt kul

Permalänk
Medlem

Metro 2033, CoD MW2 singel player+co-op lite kort men riktigt riktigt bra. Samma med BC2 singel player VÄLDIGT kort men bra. Killing Floor finns solo mode.....meninglöst köttande av zombies roligt ändå

L4D och L4D2, HL2-serien som nämnts tidigare den är nog bland de bästa som finns om inte det bästa......

Visa signatur
Permalänk

maffia 2 va astråkigt! Och det är ett tps spel!

Crysis äger! Assassins creed med (även om det inte är fps )

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem

Kör Left 4 Dead 2, nu har det uppdaterats med ny kampanj och en gammal godbit till bana från första L4D, kostar dessutom 6,79 euro på Steam. Om du inte har det spelet redan är Du rentav dum om du inte slår till! Finns på Mac också numera om du råkar sitta på en sådan...

EDIT: Oj! Det skulle visst vara singleplayer, där är Left 4 Dead inget att hänga i granen. Det ska spelas med 3 polare vs 4 polare! Inget annat Men det är fortfarande värt att slå till när du vill lira MP.

Annars är väl Fallout 3 hyfsat, även om jag inte gillar det kanske du borde prova det.

Call of Duty Modern Warfare 1 & 2 har faktiskt väldigt stabila, om än korta, singleplayer kampanjer som lär hålla dig underhålld i minst 6 timmar/styck. Prova en svårare svårighetsgrad, de spelen är faktiskt roligare när de bjuder på lite motstånd. De spelen har ju också rolig multiplayer, men du vet väl redan varför folk har bojkottat MW2 multiplayer..

Annars får jag väl som många andra tipsa om Half-Life serien och dess alster men jag tvivlar på att du aldrig testat HL... Finns inte så många bra FPS-spel för tillfället känns det som, särskilt inte på singleplayersidan. Singularity kan lite halvt som halvt vara värt att ge ett försök men det påminner i mångt och mycket om Bioshock så det är säkert inte intressant för dig.

Permalänk
Skrivet av Grillmeister:

De spelen har ju också rolig multiplayer, men du vet väl redan varför folk har bojkottat MW2 multiplayer..

nej.. berätta?!

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelsvantesson:

nej.. berätta?!

Inga dedikerade servrar samt värdelösa åtgärder mot fuskare. Dvs mer eller mindre fritt fram för wallhack o dyl.

Permalänk
Medlem

Far Cry 2 verkar bra........har bara spelat kanske 1timme max men gillar det redan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Far Cry 2 verkar bra........har bara spelat kanske 1timme max men gillar det redan

Tro mig, vaktposterna som spawnar tillbaka efter du utplånat dem och de repetitiva uppdragen blir tradigt i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2pac:

Tro mig, vaktposterna som spawnar tillbaka efter du utplånat dem och de repetitiva uppdragen blir tradigt i längden.

Japp, var detta som gjorde att bägaren rann över för min del i detta spel. Annars hade spelet i varje fall rent grafisk en potential att bli bra... Men allt annat fallerade.

Permalänk
Medlem

Borderlands är kung, golden eye 007 är grymmt (gratis? till steam) eller cl 0 0 |v|

Visa signatur

Que sera, sera