Permalänk
Inaktiv

Synpunkter på ny design

Hej!

Vill veta vad ni tycker om den nya designen? Layout, innehåll osv
Kan jag förbättra texten på något sätt, så fall hur?

Sidan ska fungera som mitt digitala CV.

En webbutvecklare från Uppsala - Christher Lenander

Permalänk
Medlem

Det ser schysst ut! Du har dock ett överflöd av divar om man luskar lite i koden, men det kanske är en produkt av Contao och 960gs?
Tänker mig någon "färgklick" i övre vänstra hörnet som flyter ut lite utanför contentboxen, något som grafiskt representerar dig, inte det lättaste alla gånger att bara slänga in men det skulle lyfta layouten.

Du har missat två t:n, "Tränade och tävlade i friidro".

Överlag ser det trevligt ut, som ett lite mer avancerat visitkort.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av save:

Det ser schysst ut! Du har dock ett överflöd av divar om man luskar lite i koden, men det kanske är en produkt av Contao och 960gs?
Tänker mig någon "färgklick" i övre vänstra hörnet som flyter ut lite utanför contentboxen, något som grafiskt representerar dig, inte det lättaste alla gånger att bara slänga in men det skulle lyfta layouten.

Du har missat två t:n, "Tränade och tävlade i friidro".

Överlag ser det trevligt ut, som ett lite mer avancerat visitkort.

Oops, var in och pillade i kolumnen Utbildning, råkade säkert radera dom två t:na.

Överflödet av divar är Contao, men utan dom skulle det bli svårt att få till layouten vilket fall som helst.
Själv börjar jag tycka att innehållet är för trångt, och svårt att läsa. Så jag har knåpat lite till på sidan

Resultatet blev detta: Exprimental - Christher Lenander

Permalänk
Medlem

Det enda jag reagerade på är hur man kan tolka "lästa upp betyg i grundämnen". Min första tanke var "grundvux" och det känns nästan som det drar ner helhetsintrycket man först får från den snygga layouten. Använd antingen "kärnämnen" eller bara "läste upp betyg".
Annars ser det riktigt bra ut.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv

Så, fixat. grundämnen är nu kärnämnen.

Permalänk
Medlem

Kanske lite mer uppdelning, all text flyter ihop. Kanske ngn sorts header

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skinnis:

Skriv om den till css ist för divar

Vad menar du?

Permalänk

Bilden på "Dig" kanske borde vara mer än bara hakan.

Tycker inte texten är så jobbig att läsa men skulle underlätta vid jobb sök om den inte var sådan.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
  • Kartfunktionalitet skrivs med ett litet k

  • "Ny- och ominstallation", och inte med parentes

  • "print-produkter" utan bindestreck

  • Detsamma gäller "EL-programmet" (dessutom, gemener)

  • 2.6 skrivs som 2,6 i svenskan

I övrigt ser det väldigt bra ut!