Windows Phone 7 lanseras i oktober

Permalänk
Melding Plague

Windows Phone 7 lanseras i oktober

Microsoft jobbar som bekant för fullt med nästa generations mobila operativsystem. Nu pekar allt på att en officiell lansering sker i oktober.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Utan internerdelning verkar det som
Ingen internetdelning på Windows Phone 7 - IDG.se
Tummen ner!

Permalänk
Medlem

äntligen!
dock gillar jag inte hem skärmen på WP7, hoppas HTC gör de bättre som vanligt.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Känner mig ordentligt tveksam.... Min tidigare erfarenhet av Windows Mobile var inte något trevlig betyg.

Permalänk
Medlem

Oj, ja dom får då ligga i om dom ska få igång den marknaden.
Alla telefoner jag testat som använt winMobile har ju varit en skräckupplevelse - som att spela tvspel med fötterna.

Dock så är jag rätt nöjd med "iphone vs android"-situationen och ser inget direkt behov med ytterligare alternativ, det gör bara så att folk måste skriva om sina apps ytterligare en gång för ett till OS.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

WIRN: Det stämmer. Ingen internetdelning eller copy/paste. Helt klart lite trist, då det kan tyckas vara en enkel grej att fixa för att göra många konsumenter nöjda. Microsoft har dock sagt att det mycket väl kan bli aktuellt i kommande uppdateringar av mjukvaran. Den som lever får se.

Jag ser ändå riktigt positivt på den här lanseringen! Alla hands on-videoklipp jag sett hittills ser sjukt lovande ut (och då har jag inte ens sett RTM-versionen som skickades till mobiltillverkarna i början av september). Deras tanke med realtidsuppdateringar direkt på startskärmen är ju genial och allt flyter på galet snabbt. Samsungs lanseringsbidrag Samsung GT-i8700, som man har kunnat se läckta bilder på, verkar dessutom vara en förbaskat stilren mobiltelefon.

Dock ska man förvisso inte ta ut någon seger i förskott, det är ju först när regular people har använt operativsystemet i ett par månader som man verkligen får svart på vitt vad det går för. Men som sagt, I got a really good feeling about it!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Dock så är jag rätt nöjd med "iphone vs android"-situationen och ser inget direkt behov med ytterligare alternativ, det gör bara så att folk måste skriva om sina apps ytterligare en gång för ett till OS.

Ser väl inget fel med fler alternativ att välja på och lite konkurrens?
Snarast är det bara bra med fler alternativ då de vettiga programmen/appsen kan nå en större publik...
Nog för att det blir svårare för alla fanboys att välja läger om det finns mer än ett märke, men det är bara en bonus
Nä, låt oss se ett bra mobilt OS som är ordentligt integrerat med 360, dess spel och funktioner, då får vi en ny nisch som Android/Apple/Nokia för tillfället saknar. Mångfald är bra, enfald är dåligt...

Permalänk
Medlem

Jag ser en enorm fördel med att det släpps en ny Windows Mobile version. Jag är .NET utvecklare och har inget intresse av att lära mig programmera varken iOS eller Android så nu när det släpps en lur som jag med nuvarande kunskap enkelt kan utveckla appar till blir det för mig ett enkelt val. I och med att den är helt omarbetad från grunden så fungerar inga av de gamla apparna utan alla måste byggas enligt den nya standarden vilket i sig säger allt om att det inte är ett skal på en gamal uppfinning.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Känns som en riktigt ambitiös sattsning detta av microsoft, så har höga förväntningar. Har dock svårt o bestämma mig om jag ska hata ellr älska gränssnittet, jag gillar det för att det känns nyskapande & unikt, samtidigt som jag tycker det känns plottrigt och lite osymetriskt.

Framtida produkter ska bli mycket intressanta!

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Jag gillar att ms satsar här, ms är en bekant plattform och .net är ett framework jag bland annat har erfarenheter av så det är trevligt.

Historiskt har inte ms levererat på mobilmarknaden så jag är tveksam om denna version är så värst bra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det här oset är SPOT ON!
Det jag gillar som fan är att den är inriktad på kommunikation inte på massa appar (vilket den givetvis har med).
Från vad jag har förstått så är de mesta inbyggt så som facebook, adresser, email. Vilket ger rejäla fördelar om du vill kontakta någon på ett smidigt sätt, du kan tex kolla in deras senaste facebook uppdateringar, smsa ringa direkt från kontakt sidan. Istället för att öppna en app för skiten och strula runt som fan speciellt när du inne i appen måste leta runt i åratal för att hitta personen. Du kan även lägga in adressen och köra den direkt till maps etc etc.
Själv har jag aldrig direkt älskat iOS menyerna de funkar kanske men det är inte smidigt alls när allt bara ska flyta på, först och främst är de en aning för små. Det var tufft första veckan men sen känns det bara rörligt och inte direkt så stilrent som alla säger.
Jag har typ XX appar vilket jag använder sällan och mapparna de la till tilltalar mig inte direkt super mycket. Hallå ikoner överallt? Istället för en lista med de sakerna jag inte använder ofta.

Fattar inte heller hur folk kan prisa multitasking i iOS det är förmodligen den sämsta grejen de lagt till på LÄNGE med tanke på att den aldrig stänger program utan lägger allt i multitask raden istället för att man manuellt väljer vilka program du vill ha kvar öppna med ett dubbel tryck medans enkel tryck (home button) stänger ner program. Helt overkligt jobbigt att behöva stänga ner program hela tiden eftersom att de inte försvinner från menyn och gör allt rörigt.

Jag tycker WIN7 menyerna är klockrena de visar nödvändig information i sig och ser bra ut som fan, kan se mig en SWEC app vilket jag har i andra raden vilket visar den senaste artikeln som poppat upp oj oj kan inte bärga mig :D. Eller en RSS feed kanske?

Har lekt runt lite med emulatorn och så det verkar vara stabila grejor jag gillar den iaf skarpt och kommer fimpa iphonen när det kommer en modell jag tycker om.

Sen ser jag även sjukt stora fördelar med tanke på att hårdvaran uppdateras oftare och flera val av tillverkare samt att jag slipper att använda itunes.

Permalänk
Medlem

Så äldre enheter ska kunna uppdatera till detta operativet om man vill? T.ex. äldre telefon med 6.5?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Grumbledock:

Nä, låt oss se ett bra mobilt OS som är ordentligt integrerat med 360, dess spel och funktioner, då får vi en ny nisch som Android/Apple/Nokia för tillfället saknar. Mångfald är bra, enfald är dåligt...

För att spela viktigpetter: är inte Microsoft Windows Phone 7, Microsoft Windows 7, Microsoft XBox 360 mer enfald än mångfald?

Permalänk

Ja om Xbox Live är bra integrerat kan det vara riktigt intressant.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Cwittler:

Fattar inte heller hur folk kan prisa multitasking i iOS det är förmodligen den sämsta grejen de lagt till på LÄNGE med tanke på att den aldrig stänger program utan lägger allt i multitask raden istället för att man manuellt väljer vilka program du vill ha kvar öppna med ett dubbel tryck medans enkel tryck (home button) stänger ner program. Helt overkligt jobbigt att behöva stänga ner program hela tiden eftersom att de inte försvinner från menyn och gör allt rörigt.

Håller med om det där i iOS med att det är dumt varje program man kör läggs till som ett körande program och att det är såpass bökigt att avsluta dem. Varför finns det inte en ”quit”-knapp inne i varje program?

I övrigt håller jag inte med om mycket. Tycker generellt det är mycket smidigt att hitta och ta sig fram i iOS och har aldrig förstått vad det är som är så hemskt med iTunes.

Sen så är ju ett operativsystem knappast något statiskt, så kan tänka mig att man kommer arbeta annorlunda i iOS i framtiden.

Ska bli spännande att se vad Microsoft hittar på.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

För att spela viktigpetter: är inte Microsoft Windows Phone 7, Microsoft Windows 7, Microsoft XBox 360 mer enfald än mångfald?

Öppensås går ut starkt...

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

För att spela viktigpetter: är inte Microsoft Windows Phone 7, Microsoft Windows 7, Microsoft XBox 360 mer enfald än mångfald?

Tillräcklig mångfald för de flesta SweClockers-nissar.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av KeyPakt:

Jag ser en enorm fördel med att det släpps en ny Windows Mobile version. Jag är .NET utvecklare och har inget intresse av att lära mig programmera varken iOS eller Android så nu när det släpps en lur som jag med nuvarande kunskap enkelt kan utveckla appar till blir det för mig ett enkelt val. I och med att den är helt omarbetad från grunden så fungerar inga av de gamla apparna utan alla måste byggas enligt den nya standarden vilket i sig säger allt om att det inte är ett skal på en gamal uppfinning.

Man kan ladda ner utvecklarverktygen helt gratis här, de verkar grymma och suveränt av microsoft att göra de helt gratis för att få med alla utvecklare såhär i början.

Skrivet av freddyfresh:

Så äldre enheter ska kunna uppdatera till detta operativet om man vill? T.ex. äldre telefon med 6.5?

Nej, det kommer inte att gå. Inte ens HD2an kommer att få en uppgradering.

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

För att spela viktigpetter: är inte Microsoft Windows Phone 7, Microsoft Windows 7, Microsoft XBox 360 mer enfald än mångfald?

Tja, mig veterligt kan du också använda Android, iOS, MeeGo, Symbian m.fl. till mobilen, dvs mångfald.
Som OS kan du använda Windows 7, Ubuntu, OS X samt alla föregångare och Linux-distar, dvs mångfald.
Du kan spela på PC, Mac, 360, PS3, Wii, Mobilen, Nintendo DSi samt tidigare generation konsoler, dvs mångfald.
Jag ser många valmöjligheter, gör inte du?
Sen är det ju fritt fram at6t välja att använda de andra alternativen om man vill, ingen tvingar dig att bara skaffa MS saker, tvärt om.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det kommer vara något slags systemkrav på det här? Alltså kommer jag kunna köra det på min telefon med wm 6.5 t.ex.?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton:

Nån som vet om det kommer vara något slags systemkrav på det här? Alltså kommer jag kunna köra det på min telefon med wm 6.5 t.ex.?

Detta är kraven för att få sälja en telefon med Windows Phone 7. Dock kan jag mycket väl tänka mig att det fungerar på telefoner med sämre prestanda, men det kommer ingen officiell uppgradering.

  • Capacitive, 4-point multitouch screen with WVGA (800x480) resolution

  • 1 GHz ARM v7 "Cortex/Scorpion" or better processor

  • DirectX9 rendering-capable GPU

  • 256MB of RAM with at least 8GB of Flash memory

  • Accelerometer with compass, ambient light sensor, proximity sensor and Assisted GPS

  • 5-megapixel camera with flash

  • FM radio tuner

  • 6 dedicated hardware buttons - back, Start, search, camera, power/sleep and Volume Up and Down.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Vilket ger rejäla fördelar om du vill kontakta någon på ett smidigt sätt, du kan tex kolla in deras senaste facebook uppdateringar, smsa ringa direkt från kontakt sidan. Istället för att öppna en app för skiten och strula runt som fan speciellt när du inne i appen måste leta runt i åratal för att hitta personen. Du kan även lägga in adressen och köra den direkt till maps etc etc.

Låter som om du beskriver en android mobil med htc sense, samsung touchwhiz eller liknande.

Hoppas inte W7P blir en alltför stor hit. Bättre att utvecklare jobbar på att förbättra sina produkter än de lägger ner massa tid på att porta dem till olika operativsystem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Grumbledock:

Sen är det ju fritt fram at6t välja att använda de andra alternativen om man vill, ingen tvingar dig att bara skaffa MS saker, tvärt om.

Vad jag skrev hade inte så mycket med hur jag själv ser på det, eller vilka val som finns. Jag tyckte bara det blev lite roligt när argumentet för mångfald hamnade i samma mening som integration med Xbox, en produkt som är ett sätt att göra en lock-in, den himmelska drömmen för många tillverkare. Frånsett det stör det mig inte alls att Microsoft försöker ta tillbaka lite förlorad mark. Marknaden för smart-phones är ändå mycket mer fungerade än vissa andra, eftersom det finns flera relativt jämnstarka konkurrenter.

Permalänk
Medlem

Är det värt att faktiskt vänta på en mobil med WinMo 7 istället för 6.5 eller ta Android 2.2 Froyo ? Vad är bäst?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Är det värt att faktiskt vänta på en mobil med WinMo 7 istället för 6.5 eller ta Android 2.2 Froyo ? Vad är bäst?

Helt klart vänta på WP7! Du kanske redan hajat det, men det är inte WinMo 7 utan Windows Phone 7, ett helt nytt OS

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snakke:

WIRN: Det stämmer. Ingen internetdelning eller copy/paste. Helt klart lite trist, då det kan tyckas vara en enkel grej att fixa för att göra många konsumenter nöjda. Microsoft har dock sagt att det mycket väl kan bli aktuellt i kommande uppdateringar av mjukvaran. Den som lever får se.

Jag ser ändå riktigt positivt på den här lanseringen! Alla hands on-videoklipp jag sett hittills ser sjukt lovande ut (och då har jag inte ens sett RTM-versionen som skickades till mobiltillverkarna i början av september). Deras tanke med realtidsuppdateringar direkt på startskärmen är ju genial och allt flyter på galet snabbt. Samsungs lanseringsbidrag Samsung GT-i8700, som man har kunnat se läckta bilder på, verkar dessutom vara en förbaskat stilren mobiltelefon.

Dock ska man förvisso inte ta ut någon seger i förskott, det är ju först när regular people har använt operativsystemet i ett par månader som man verkligen får svart på vitt vad det går för. Men som sagt, I got a really good feeling about it!

va tusan ingen copy/pasty? hade hoppas på lite mer från ms! vore trevligt med en mobil som Är som en dator!blev ju grumt besviken på android och iphone! är lite trött på om man ska få nåt o funka så måste man ladda ner det!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av judge:

va tusan ingen copy/pasty? hade hoppas på lite mer från ms! vore trevligt med en mobil som Är som en dator!blev ju grumt besviken på android och iphone! är lite trött på om man ska få nåt o funka så måste man ladda ner det!

Copy+paste kommer, likaså Flash och multi-tasking för tredje parts apps. Det ska komma en stor uppdatering i början av nästa år om jag inte minns fel.

Det bästa med WP7 är att uppdateringarna kommer från Microsoft (så som Windows Update fungerar i Windows 7) så man behöver således inte vänta på att mobiltillverkaren uppdaterar (som med Android).

Andra coola saker med WP7 är hur väl integrerat det är i Microsofts ekosystem. T.ex. om du hyr en film på Xbox 360 så kommer du att kunna se samma film på din WP7. Eller om du tar ett foto på din WP7 så kan du göra så att bilderna sedan sparas direkt på din Windows 7 dator när du loggar in på det trådlösa nätverket.

Märks att Microsoft verkligen går All-in med WP7. Sånna saker som att de lägger in Xbox LIVE i WP7 visar ju att de verkligen tar detta på allvar.

Finns mer grymma saker, men vill ju inte göra en lång text med reklam utan att få betalt för det

Permalänk
Medlem

Nejnejnejnej! kan dom inte för EN gångs skull hålla sig borta med sin smutsiga mjukvara och lära sig av sina missag? Jag vet precis vart det här kommer leda. Billigt crap som gör att de andra konkurrenterna inser hur mycket bättre deras produkter är och kan med god marginal höja priset på sina produkter nu när det finns några som garanterat kommer kvala in på sista platsen när det kommer till användarvänlighet. Android och iOS kommer bli en lyxvara få förunnat. Säkerligen kommer det första som händer när man ansluter sig till nätet antagligen vara att typ antimaleware doctor dyker upp och säkerligen kommer de använda något korkat nytt kryptiskt filsystem som måste defragmenteras varannan dag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Vad jag skrev hade inte så mycket med hur jag själv ser på det, eller vilka val som finns. Jag tyckte bara det blev lite roligt när argumentet för mångfald hamnade i samma mening som integration med Xbox, en produkt som är ett sätt att göra en lock-in, den himmelska drömmen för många tillverkare. Frånsett det stör det mig inte alls att Microsoft försöker ta tillbaka lite förlorad mark. Marknaden för smart-phones är ändå mycket mer fungerade än vissa andra, eftersom det finns flera relativt jämnstarka konkurrenter.

Mig veterligt så är det ingen som försökt interagera en 360 med ett annat mobilt OS, och ingen som hindrat det heller.
Sony ska ju enligt rykte interagera sin PS3 med Andriod, och släppa en "Playstation Phone", eller iaf en telefon med PS3-stöd. Om man nu anser att just 360-integreringen är livsviktig så kan man antingen köpa Windows Mobile 7, eller knåpa ihop ett liknande program till ex. Android (allt som krävs är lite skicklighet).
Kan inte förstå hur detta skulle vara annorlunda än att Android-mobiler blir integrerade med Googles övriga program (Office, world etc), att Nokia kopplar alla sina mobiler till sina produkter, att Apple låser din iPhone till deras produkter etc. MS följer ju för en gång skull bara samma principer som redan gäller inom branschen

Dock så vore det trevligt om något företag kunde vara "öppet" nog att låta en ha samma apps på ex. Andriod som iOs och Windows Mobile 7, men det lär nog aldrig ske. Apple och Google har ju trängts länge på marknaden och verkar ju inte gilla den idén iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Nejnejnejnej! kan dom inte för EN gångs skull hålla sig borta med sin smutsiga mjukvara och lära sig av sina missag? Jag vet precis vart det här kommer leda. Billigt crap som gör att de andra konkurrenterna inser hur mycket bättre deras produkter är och kan med god marginal höja priset på sina produkter nu när det finns några som garanterat kommer kvala in på sista platsen när det kommer till användarvänlighet. Android och iOS kommer bli en lyxvara få förunnat. Säkerligen kommer det första som händer när man ansluter sig till nätet antagligen vara att typ antimaleware doctor dyker upp och säkerligen kommer de använda något korkat nytt kryptiskt filsystem som måste defragmenteras varannan dag.

Lär sig av sina misstag är ju precis vad de har gjort. Windows Mobile var precis där Android är idag, dvs med virusapplikationer, fragmentation och en salig röra med olika userinterface där mobiltillverkarna har gjort allt för att försämra användarupplevelsen. Att jämföra Android med iOS är ju inte alls rättvist mot iOS som är mycket bättre.

Det är för övrigt inte möjligt att få virus på WP7 eftersom du endast kommer kunna ladda ner från Windows Marketplace (där Microsoft granskar varje applikation så som iPhone App Store fungerar).

Bara för att Vista var skit innebär det inte att allt Microsoft gör är skit. Windows 7 och Xbox 360 är ju två saker som är riktigt bra - och de kommer ju från Microsoft.