Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2010

Passar det? HJÄLP!

Undrar helt enkelt om detta kommer att fungera ihop? Kommer köra på AMD Phenom II x4 965 Black Edition.

Komplett.se - Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

Komplett.se - Corsair XMS3 DHX DDR3 1333MHz 4GB CL9

Komplett.se - Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3

Det finns så mycket att välja på där ute, så jag blir ju bara förvirrad..

-Kommer moderkortet att fungera med dessa prylar osv?
-Bör jag ha ett annat graffe/mod/minne?
-Alla tänkbara tips är välkomna.

Var goda motivera anledningarna till varför just ditten eller dettan är fel etc, försöker lära mig mer om sånt här

EDIT: Funderar även på detta grafikkort Komplett.se - ASUS Radeon HD 5850 1GB GDDR5 (Om det passar ihop dvs....)

Rubrik
Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

Grafikkortet är bra, men du kan inte köra SLI med detta moderkort, det kan endast köra crossfire. Värt att tänka på ifall du hade tänkt att uppgradera med ett extra grafikkort i framtiden.

Minnet kan du byta ut mot dessa: Komplett.se - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 1600mhz och mycket prisvärda.

Vilket nätaggregat har du?

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av screamin-daemon:

Grafikkortet är bra, men du kan inte köra SLI med detta moderkort, det kan endast köra crossfire. Värt att tänka på ifall du hade tänkt att uppgradera med ett extra grafikkort i framtiden.

Minnet kan du byta ut mot dessa: Komplett.se - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 1600mhz och mycket prisvärda.

Vilket nätaggregat har du?

Jag vet inte om jag ska ha Corsair 650w eller 750w, det är också en fråga jag behöver besvarad!
Det där om SLI förstod jag inte. Ska jag ha ett crossfire grafikkkort eller missuppfattade jag det nu? Linka gärna ett bra exempel på (crossfire?)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2009

Crossfire = AMD/ATI grafikkort
SLI = Nvidias Grafikkort

Om drygt 1-2mån kommer AMD ut med en ny 6xxx serie. Givetvis kan du köpa en 5xxx serie men att tänka på är att priset kommer antagligen sjunka på 5serien då den nya 6serien släpps.
Allt beror på hur din budget ser ut.. men 5850 e ju najz o köra i Crossfire

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av dalmatinac:

SLI = Nvidias Grafikkort

Om drygt 1-2mån kommer AMD ut med en ny 6xxx serie. Givetvis kan du köpa en 5xxx serie men att tänka på är att priset kommer antagligen sjunka på 5serien då den nya 6serien släpps.

Najs.

Så om jag förstod det rätt ;

Komplett.se - ASUS Radeon HD 5850 1GB GDDR5
Komplett.se - Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3
Komplett.se - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Right?
Och nätagg? Klarar jag mig på 650 eller?
Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skutskär
Registrerad
Apr 2010

Det borde passa

Ska du köra Crossfire, alltså att du kör 2 st ATi (AMD snart...) kort då måste du upp i 850 Watt skulle jag säga.
Ska du bara ha ett kort så räcker det med 650.

Citera så hittar jag ditt svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007

Tycker du ska kolla Inet.se också, några av sakerna du ska ha är billigare där + att du får fraktfritt

Fractal Design Define R3 | ASRock P67 Extreme 4 | Noctua NH-U12P SE2 | Intel Core i7 2600K @ 4.6ghz| Corsair 16gb 1600MHz VENGEANCE| Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming | Corsair RM1000 | Crucial m4 64gb SSD| Samsung 840 EVO 250GB| 750 gb + 1.5 tb|
Frakfritt SweC @ Inet https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/moreinfo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av dalmatinac:

SLI = Nvidias Grafikkort

Skrivet av Crillie90:

Tycker du ska kolla Inet.se också, några av sakerna du ska ha är billigare där + att du får fraktfritt

Jo tack, men inet har avbetalning på max 12 månader, tänkte mig 24 nämligen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2010

ja, du borde klara dig på 650
http://www.sweclockers.com/recension/12470-grafikkort-hosten-...

edit: jag skulle tagit 750 om jag valt att köra 5850 crossfire.

GA-MA790FXT-UD5P . Phenom 2 550BE @ x3 . OCZRPR13332G . HD6950 2GB . Corsair HX 750W 80+ .