Permalänk
Medlem

Trådlös Usb sticka??

Hej går det att få denna att fungera i ubuntu 10.04.1?
har prövat allt som min (extremt begränsade) kunskap kunde komma på.

eller funkar det lättare i en annan linuxversion?
vill kunna ha dualboot i vilket fall

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

förstår den inte riktigt.. :s
plus att den är till en mycket äldre version av ubuntu
men jag ska försöka pröva

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av loako:

förstår den inte riktigt.. :s
plus att den är till en mycket äldre version av ubuntu
men jag ska försöka pröva

Den är till förra Ubuntu-versionen. Det var bara en av träffarna, du kan ju googla vidare:

D-Link DWA-125 ubuntu - Sök på Google

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusW:

Den är till förra Ubuntu-versionen. Det var bara en av träffarna, du kan ju googla vidare:

D-Link DWA-125 ubuntu - Sök på Google

har försökt men hittar inget. därför postade jag här i hopp om att någon (finns väldigt många här) kunnig person skulle ge mig assistans

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Tror jag fick igång ett likadant en gång. Du måste kompilera själv hur långt kommer du ?
Annars kan du testa Ubuntu 10.10 beta. Där kan drivrutinen redan vara med. vilket gör det betydligt enklare.

Annars är grundregeln att i Linux ska trådlöst vara inbyggt med intel-chipset. Det ger minst besvär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

Tror jag fick igång ett likadant en gång. Du måste kompilera själv hur långt kommer du ?
Annars kan du testa Ubuntu 10.10 beta. Där kan drivrutinen redan vara med. vilket gör det betydligt enklare.

Annars är grundregeln att i Linux ska trådlöst vara inbyggt med intel-chipset. Det ger minst besvär.

kommer ingenstans vet nästintill ingenting om kompliering...

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av loako:

kommer ingenstans vet nästintill ingenting om kompliering...

Har du försökt? Kolla punkt 3 i den tråden, börja med att ladda hem drivrutinerna.

Visa signatur