Klocka med ASUS turbo V EVO HJÄLP.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010

Klocka med ASUS turbo V EVO HJÄLP.

Hej jag undrar med turbo v evo om man måste aktivera turbo key för att den klockningen man har gjort ska aktiveras eller behöver man inte tänka på att aktivera turbo key varje gång man ska starta datorn och spela ? turbo key aktiverar man ju med ctrl och alt och A. Men måste man verkligen aktivera det varje gång ? har man klockat med auto tuning innan och sparat profilen så ska det väll räcka väll ? Mvh.

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

klocka inte CPU med program,, du kommer få stabilare klock om du gör de i bios

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Skutskär
Registrerad
Jul 2005

Säger samma sak. Testade själv att klocka med det "medföljande programmet". Funkade stabilt i 3.26 som den drog upp i. Sen körde jag testet igen, då körde den bara i 3.14... drog då upp den i 3.26 manuellt i programmet. Då vart den instabil och låste sig. Nu låter jag den stå i 3.14 tills jag ger mig på att klocka manuellt i BIOS...

Upplevde liknande med grafikkorten. Olika klockningar varje försök... alla instabila. Pillrat fram och testat i tunga spel och program att 885/1190 funkar med allt.

Manuellt är bajset! (översätt till engelska om ni inte fattar )