Logga in med mitt google konto på kompisens android, Går ej att ta bort!

Permalänk
Medlem

Logga in med mitt google konto på kompisens android, Går ej att ta bort!

Polaren hade inget google konto så jag tänkte vara schysst och låna ut mitt en stund så han fick tillgång till android market. Efter ett tag vill jag logga ut mitt konto. Märker att Google inte har någon sådan funktion och min kompis kan ta del av min mejl och alla kontakter. Inte heller går det att ta bort kontot för då måste vi återställa hela telefonen till fabriksinställningar.

Kompisen fixade eget google konto men fortfarande gick det inte att ta bort mitt konto. Efter mycket om och men bytte jag lösenord på mitt konto. Allt är bra för mig. Men kompisens htc wildfire försöker hela tiden logga in på mitt konto fast vi har kryssat bort synkronisering för det kontot på telefonen. Han har displayen full av varningsmeddelanden att det inte går att logga in.

Hur tar jag bort mitt konto på hans mobil? eller gör det inaktivt?

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem

Jag kan plocka bort Google-konton under Inställningar > Konoto/sync (fritt översatt, jag kör engelska).
Dock kör jag ingen Wildfire, men jag tror inte HTC har plockat bort möjligheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Jag kan plocka bort Google-konton under Inställningar > Konoto/sync (fritt översatt, jag kör engelska).
Dock kör jag ingen Wildfire, men jag tror inte HTC har plockat bort möjligheten?

Ok. jag fick upp att kontot utnyttjades av tjänster i mobilen. Testade därför att ta bort de program vi tog ner men ändå fungerade det inte. stod fortfarande att kontot användes.

Hur loggar man ur android market? kanske är det som är igång och stör.

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem

håll in knappen som man använder för att stänga av mobilen. då får du upp en ruta. stäng av "mobile network" eller liknande.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Skrivet av arowe17:

håll in knappen som man använder för att stänga av mobilen. då får du upp en ruta. stäng av "mobile network" eller liknande.

Precis, eller sätt luren i flygplansläge.

Permalänk
Medlem

Tyvärr inget av det testade verkar fungera. Market står fortfarande låst på min gmail. Verkar som den enda alternativet är återställning. Vad jag har förstått så försvinner inte sakerna från sd kortet men hur är det med telefonkontakter?

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av aquaren:

Tyvärr inget av det testade verkar fungera. Market står fortfarande låst på min gmail. Verkar som den enda alternativet är återställning. Vad jag har förstått så försvinner inte sakerna från sd kortet men hur är det med telefonkontakter?

Så länge det är google-kontakter så är det automatiskt synkat till gmail och kommer automatiskt tillbaka efter återställning när man loggar in på kontot. Men pröva detta först: How to Remove/Change Google Account from Android Phone | Sizzled Core