Permalänk
Avstängd

Köpråd: Säng, helt lost

Ska flytta om 2veckor, har gjort av med min nuvarande säng (160x200) och söker en ny, då jag flyttar från 65 till 35kvm behöver jag något mindre säng.
Budgeten ligger på ~3000kr
Har kollat in loftsängar och sängskåp, men dom som ser snygga ut jag hittat går lös på 10.000+, vilket är galenskaper.

Så, det jag söker är en säng, alternativ till säng, t.ex. en bäddsoffa, krav 120/140bred.
Har kollat Ilva, Ikea, div compactliving butiker, men jag är helt lost, hittar ingenting som man kan vara sugen på.
Så vad säger Swec, vad ska man ha för säng i en liten etta?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

kolla blocket så kan du ju få ganska mycket säng för den slanten

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Musikälskare

Ehh? Denna så klart...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Åk och provligg! Jysk har väll en del rea nu och dom lär väll vara jämbördiga med Ikea.

Permalänk
Medlem

Ikea har bra sängar också

Permalänk
Medlem

Gå till affären och provligg (inte ha sex i dom såklart) och känn vilken som passar dej, man kan inte bestämma sej genom att kolla i en katalog eller internet då man inte kan känna på dom så åk till affären med någon (eller själv) och känn dej fram, kom ihåg att det är DU som ska ligga mest i den så den ska vara bekväm för dej och inte för den som du har med dej till affären, ramar kan du ta med en tjejkompis eller något och går efter vad som är snyggast alternativt billigast och kom ihåg, maddrassen ska vara skön för DEJ.

Permalänk
Avstängd

ikea ilva och liknande inplanerat imorgon, får väl se om man kan hitta nånting användbart