Antec lanserar modulära Lanboy Air

Permalänk
Medlem

Fler modulära, öppna och arbetsvänliga chassin imo!
Bara innovationen är värd applåder.

Trots detta känns den överprisad, nå djävulskt.

(Open) Air ftw!

Tips till den som gillar "öppet":
Lian Li PITSTOP T60 Open Air Test Bench Introduction :: TweakTown USA Edition

Permalänk

Chassit kanske passar bra för utställningar och undervisningar?
Eftersom det verkar så lätt att bygga om .

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Ballt chassi men på tok för dyrt med tanke på vad man får, Hddburen var JÄVLIGT intressant däremot.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mordarosten:

Ok, varför vill du inte det? På t.ex DH så blir det gud inihelvete varmt och så är detta chassi perfa. Men framförallt så är det udda och sticker ut i mängden. Men det beror ju på om man vill det eller bara sitta lite av skärmat, sitt eget val. Men jag diggar handtagen, riktigt gott.

Jo handtaget lär ha sina fördelar. Och dess luftiga design. Dock inte allt iögonfallande ^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Apples datorer sätter standarden på snygg design/formgivning enligt mig. Finns extremt få chassien som håller samma höga klass! Är det ett chassie av alu så finns det i princip alltid nån sketen yttre plastdetalj som förstör helhetsintrycket. Men av någon underlig anledning så verkar jag gilla designen på denna Antec... Kanske för att den är annorlunda och sticker ut?

Hoppas Sweclockers får in ett exemplar för test

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk

Jag går mot strömmen och säger att jag tycker att det ser riktigt snyggt ut!
Jag hoppas på framtida test så att man får se temps och så.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Jo handtaget lär ha sina fördelar. Och dess luftiga design. Dock inte allt iögonfallande ^^

Inte direkt snygg kanske men något man skulle stanna o glo på i nån sek. Men lite ball är den.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Avstängd

Varför har den här utrustats med så mycket fläktar? Der bör inte göra någon skillnad om hela lådan (inklusive taket) är perforerat.

Permalänk

Jag är imponerad över att de lyckats göra ett så fult chassi trots att det saknar lysdioder...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Herre min skapare vad folk sågar detta chassi! Det enda negativa är att det kommer bli lite dammigt. Men det kvittar om man har dammfilter, det kommer ju ändå in damm, inte lika mycket men ändå. Ta och städa lite oftare om ni har problem med damm i era brukar?

Sen märks det ju att folk enbart håller sig till chassin som R2 och R3, bara alu plåtar och inget annat, stelt och ser allmänt tråkigt ut. Effektivt med att slippa damm men riktig tråkigt att titta på, det är bli lite udda och ser "snyggt ut" så att säga. Men bara egen uppfattning.

Jag tror att de flesta är rätt trött på chassin med massa bling bling, jag är det i alla fall.
Tycker att det är bättre att ha ett stilrent chassi som r2 och r3 desutom är ju priset på dem oslagbart tycker jag i alla fall.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Jag har en scen som spelas upp i mitt huvud:

Click -> ON
- ...
- Vad sa du?
- ...!
- Jag hör inget!
- ... ... !?!
- Vänta jag ska stänga av fläktarna..
- DITT CHASSI LÅTER FÖR MYCKET!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

DeWalt +1

Ser ut lite som att skulle man bestycka den med alla 15 fläktar så skulle den dra iväg över bordet när man slår på den.

Kul med design som sticker ut lite, tummen upp.

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Det säger han om allt. Skulle man skicka in en bajskorv med ett klistermärke på och säga att det är ett stöd för tunga grafikkort skulle han säga att det var en "100% kickass product"

Hahahaha
fyfan va skön

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Skrivet av belga:

Jag har en scen som spelas upp i mitt huvud:

Click -> ON
- ...
- Vad sa du?
- ...!
- Jag hör inget!
- ... ... !?!
- Vänta jag ska stänga av fläktarna..
- DITT CHASSI LÅTER FÖR MYCKET!

Man skulle kunna tro det men 5+ 120mm fläktar på low låter inte mkt. Så ljudet är nog inget problem på den här burken, dock är jag tveksam till om dammet verkligen åker ut igen. Men, det ser ju awsome ut! Minst 100 nördpoäng att ha det hemma, själv är jag helt klart sugen iaf

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

DAMM*

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekzzor:

Jag tror att de flesta är rätt trött på chassin med massa bling bling, jag är det i alla fall.
Tycker att det är bättre att ha ett stilrent chassi som r2 och r3 desutom är ju priset på dem oslagbart tycker jag i alla fall.

Mjo, men det här är väl lång ifrån något bling bling chassi? Det är några dioder på fläktarna. Bling bling är när man har neon rör som blinkar och överdrivet med andra lampor. Tycker det är en smart ide som dom gjort med detta, modulärt.

Men ja R2 och R3 är ju något av det bästa man får för "små pengar" och är riktigt bra chassin.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Jag ska ha ett.
Kul med att få testa lite nytt för en gång skull.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Avstängd

Blev rejält imponerad av detta! , hade utan tvekan införskaffat om inte priset va såpass högt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Man skulle kunna tro det men 5+ 120mm fläktar på low låter inte mkt. Så ljudet är nog inget problem på den här burken, dock är jag tveksam till om dammet verkligen åker ut igen. Men, det ser ju awsome ut! Minst 100 nördpoäng att ha det hemma, själv är jag helt klart sugen iaf

Sant, men jag tror inte det samma stämmer när vi talar 15 fläktar på "exeptionell kylning"-nivå istället för low
Men visst, bortsett från det så vart jag också lite sugen. Mest ur modd-synpunkt, men ändå

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Det säger han om allt. Skulle man skicka in en bajskorv med ett klistermärke på och säga att det är ett stöd för tunga grafikkort skulle han säga att det var en "100% kickass product"

haha n1

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk
Skrivet av piddeman:

Sen gjorde det inte bättre när tjejen hade rosa nagellack xD skar ju inte alls mot chassits färger Hon skulle ha haft Vit färg eller Röd.

Ja det är ju precis vad jag tror att de flesta tänkte på när de kollade videon. Själv blev jag lite road av det där ljudet från papper som nyhetsankare gör i slutet av sändning.

Permalänk
Medlem

jag tycker det såg riktigt fränt ut blir nog ett sånt eller ett define xl

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem

ser ut som en ica-korg

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Mycket grym! Men till priset av chassit 2000kr och 15 stycken Noctua Fläktar 2500kr, så kan jag nog ha datorn liggandes på golvet med bra vattenkylning istället ;D

Permalänk
Medlem

Underbar, nu när man har gått så långt? som det är möjligt med hål och mesh och skit kanske vi får se en trend med mer slutna lådor för folk som bygger strömsnålt. Smått omöjligt att hitta en vettig låda utan en massa venthål i onödan. Ge mig en fractal design r3 utan sidoplåtsventhål och utan venthål i toppen. Front och baksida räcker för mina byggen med marginal.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Jag försöker till skillnad från många andra se helheten i bygget.

Håller med om att ljudnivån säkert blir hög samt att dammet blir ett problem men konceptet i sig gillar jag verkligen.
Just att man kan ändra konfigurationen och utseendet på chassit som man själv vill och kunna byta moderkort titt som tätt. Känns nytänkande och kreativt och antar att nästa version kommer att bli ännu bättre!

Skrivet av Mr. Prudo:

Om någon bryr sig så heter låten The outer banks, av The Album Leaf.

Tack! Vilken härlig låt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Den här har jag väntat på

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Va alla är haters, det är ett OPEN AIR chassi, alltså inte för alla som ska ha en burk hemma. Vill ni inte ha det så finns det en enkel lösning - köp det inte.

Tillbaka till topic. Jag gillade det, många innovativa lösningar men de kunde ju klätt in mesh-väggarna med ett tunt filter på insidan, sen hade man bara behövt dra damsugaren över chassi sidorna någon gång i månaden Ljudnivån lär ju bli hög om de inte tagit till riktigt tysta fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keso:

Gillar logikern här, så fort det är något man själv inte vill köpa är det värdelöst...

Jag gillar din logik. Jag vill inte köpa en Ferrari då jag själv föredrar Porsche, men för det anser jag inte att Ferraris bilar är dåliga, snarare tvärtom. Bara för att man vädrar sig åsikt behöver det inte betyda att man anser att en produkt är värdelös (även om vissa kommentarer här antyder det).

Själv skulle jag aldrig köpa detta chassi då det främst är ohyggligt fult i mina ögon. Dock är det säkert bra ur andra synpunkter.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Jag gillar din logik. Jag vill inte köpa en Ferrari då jag själv föredrar Porsche, men för det anser jag inte att Ferraris bilar är dåliga, snarare tvärtom. Bara för att man vädrar sig åsikt behöver det inte betyda att man anser att en produkt är värdelös (även om vissa kommentarer här antyder det).

Själv skulle jag aldrig köpa detta chassi då det främst är ohyggligt fult i mina ögon. Dock är det säkert bra ur andra synpunkter.

Folk har ofta svårt att hantera när andra inte tycker om en sak som dom själva gillar. Gillar man detta chassit borde rimligtvis detta inte ändras av att andra spyr på det, men folk är lite känsliga.

Själv vill jag ha det som attans, enda som talar emot det är prislappen och hur pass väl dammet trycks ut ur lådan... om det fungerar bra blir det nog så att nörden i mig kommer göra ett impulsköp

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400