Är i tankarna att köpa en bärbar ställe för en stationär.

Permalänk
Medlem

Är i tankarna att köpa en bärbar ställe för en stationär.

Den ska användas för vanligt bruk kolla på film spela in musik etc dock inget spelande. Vill ha bästa möjliga dator som finns för just 6-6500 ca, mest prisvärd som finns för dom pengarna.

Har dessa i åtanke.

Packard Bell EasyNote TM87-960 - Elgiganten

och

Packard Bell EasyNote TM82-SB-942NC 15,6-tums laptop med tre-kärnig processor! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

Krav
minnst 500 Gb HD
4 Gb Ram upp till 8 GB
HDMI

Permalänk
Medlem

Då rekomenderar jag MSI CX620-003NE - Inet.se. Min bror har en med samma spec men av annat märke (kommer inte ihåg vilket märke), han kollar mycket på film, skapar musik och spelar ibland lite äldre spel. Han är mycket nöjd med den.

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P . Phenom 2 550BE @ x3 . OCZRPR13332G . HD6950 2GB . Corsair HX 750W 80+ .

Permalänk
Medlem

Den har bara max 4Gb ram pga av 32-bit, jag var sugen att kunna bygga ut mer ram senare.

SÅ jag vet inte om den är den bästa valet för mig.

Så är den bättre än dom jag länkade till?

Permalänk
Medlem

Nej den är inte bättre, Packard Bell EasyNote TM82-SB-942NC 15,6-tums laptop med tre-kärnig processor! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum som du länkade till är snabbast, men det är lite onödigt med ett så bra grafiklkort om du inte kommer att använda det.

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P . Phenom 2 550BE @ x3 . OCZRPR13332G . HD6950 2GB . Corsair HX 750W 80+ .

Permalänk
Medlem

Fast den har inte bara bättre grafiklkort, mer Hd + plats för mer ram, sen är det bara 800 kr skillnad väldigt onödigt att köpa en sämre dator då.

Permalänk
Medlem

jo, det har du rätt i, jag tänkte mer på att den med phenom 2 x3 drar mer ström och blir varmare. vet inte hur fläkten är i den, om laptopen med phenom 2 x3 är tyst så skulle jag ha valt den. Blir så jobbigt att titta på film om fläkten låter mycket.

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P . Phenom 2 550BE @ x3 . OCZRPR13332G . HD6950 2GB . Corsair HX 750W 80+ .

Permalänk
Medlem

Jag är mest sugen på att skaffa Packard Bell EasyNote TM87-960 - Elgiganten

Den är lite billigare + är den röd som är snyggare än grå.

skillnad verkar vara processor och grafik är det någon större skillnad mellan dom?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte så mycket om nvidias laptop grafikkort. Phenom 2 processorn är lite snabbare än i3 processorn har jag hört.

Du skulle inte märka någon skillnad vid filmtittande.

ta Packard Bell EasyNote TM87-960 om du gillar den, den uppfyller dina krav och ser prisvärd ut jag kan inte hitta något som skulle vara dåligt.

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P . Phenom 2 550BE @ x3 . OCZRPR13332G . HD6950 2GB . Corsair HX 750W 80+ .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellfog:

Den har bara max 4Gb ram pga av 32-bit, jag var sugen att kunna bygga ut mer ram senare.

SÅ jag vet inte om den är den bästa valet för mig.

Så är den bättre än dom jag länkade till?

Du kan ju skaffa en 64 bit skiva och installera om?
Men om du inte ska spela så varför kör du inte Ubuntu?

Permalänk
Medlem

Jag har varit fram och tillbaka om jag ska ha en bärbar eller inte men efter ha köpt Ipod Touch G4 så har jag bestämt mig för en bärbar alla fall.

Dom jag hade länkat ovan har antingen blivit dyrare eller tagit slut. Så är det när långsam för att välja en dator.

Så jag har några nya i listan.

HP Pavilion dv6-3143eo Entertainment Vit, läcker 15,6-tums laptop med Dual-Core processor!

HP Pavilion dv6-3151eo Entertainment 15,6-tums laptop i läcker design!

eller

HP Pavillion dv6-3016so 15,6-tums laptop i läcker aluminium-design!

Jag valde just dom dels av specsen och färgen vill helst inte ha en svart dator färgen är minst lika viktigt som specsen.