Permalänk
Medlem

Bluescreen

Har köpt ett Corsair 700D chassi och ett Corsair 1200 AX PSU samt ett Gigabyte GTX460 kort och en Corsair H70 cpu kylare.

har flyttat över mitt moderkort och hårdiskar och monterat allt och alla enheter får ström.

när windows ska boota upp så stannar den till och kommer bluescreen och den startar om.

har kollat i bios. och allt ser bra ut hittar inget som skulle kunna strula till det. har provat med 1 sticka , 2 sickor i olika platser. har även provat med ett par andra minnen men samma sak. den stannar upp på samma plats.

vad kan vara för fel?

Permalänk
Medlem

Nu fick jag igång den..

Kan kommentera att 700D enda plus den har är storleken som kan vara negativt om man har dåligt med plats.

1 fläkt som suger in luft från botten thats it.. vill du ha mer insug så visst du har 3 luckor i toppen men inga dammfilter.
2. dålig konstruktion på PSU platsen med en AX1200 väldigt trångt med sladdarna som är i vägen lite för ( det enda insuget in i datorn)
3. väldigt plastig konstruktion för det priset. (lite besviken vart man) stora skramliga plåtar som vibrerar.
PLUS på lådan är ju alla instick runt hela moderkortet och ovansidan har bra höjd man kommer åt allt mycket bra.

jag gissar att denna låda kommer till sin rätt med vattenkylning då kan man göra det snyggt och kanske modda framsidan och slänga in 1 fläkt som suger in lite mer luft i lådan. (kommer posta lite bilder när jag tycker jag blivit mer representabel i lådan.)

ska testa mitt Gigabyte GTX 460 nu och kolla lite temps för att se hur mycket fläktar jag ska trycka in och fixa med luftflödet.

får se om dagens 7641kr var väl investerade.. fick ju kylpastan som rabatt (MX3) 99:- drygt 1% rabatt

H70. kan bara säga en sak. FY FAN vad den låter. och inte märkbart mer prestanda en en bra monterad TRUE. men ska montera om den ett par gånger tills jag får till det rätt.

Corsair AX1200 watt. mycket tyst och inga klagomål ennu. Det enda skulle vara dom modulerade kablarna som har fler kontakter på sig så det blir en massa kontakter halvägs upp bakom.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt syftet, har du löst problemet eller vill du diskutera hårdvaran?

Vibrationer och ljudnivå har väldigt lite med konstruktion att göra, i synnerhet i en låda med solida sidor, då är det varvtalet och dålig montering som ligger bakom.

Permalänk
Medlem

jag tänkte diskutera ett problem jag hade, men det löste sig.