Behöver ersättare för ett XFX 5870

Permalänk

Behöver ersättare för ett XFX 5870

Hej på er!

Nu har jag haft sönder mitt XFX 5870 grafikkort och jag vill gärna kunna spela bc2, speciellt nu när jag har fått ett creative titanum ljudkort och jag vill testa med bc2! (jag han precis ha sönder grafikkortet när jag fick creative titanium från inet! ouchh! )

Så jag vill ha samma prestanda, eller bättre.
Jag ska spela bc2 och vill därför ha särskillt bra prestanda i det spelet
Jag har ett corsair tx 650W och p6t deluxe v2
Jag kan tänkta mig att köpa ATI igen eftersom jag bara haft positiva erfarenheter från dem
Men jag kan också tänka mig att köra på Nvidia

Så vad tycker ni är det bästa grafikkortet jag kan köpa nu när mitt 5870 är sönder?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

GTX470 är riktigt trevliga. annras så kanske GTX460 SLI skulle kunna vara något!? kostar ju strax över 4K men då har du bättre prestanda än 1x GTX480

MVH

Permalänk

Hmm, hur jag pajade det? Jo förmodligen skadade jag kortet när jag monterade på kylflänsarna med kyllim, eller mer sannorlikt när jag skruvade på "accelero extreme 5870". För kylaren är ganska tung och klumpig och gick emot kylflänsarna lite grann men jag försökte skruva på den ändå, hehe

Men jo ett 470 låter bra för den är billig. Men enligt sweclockers stora grafikkortstest 2010 så drar 470 SLI 656W. Det plus att jag klockar min processor till 4.2Ghz 1.40vvcore och att jag vill överklocka gpu gör att 470 SLI inte kan fungera med mitt tx 650?

Men tycker ni inte att ATI är något för mig just nu? Jag tycker om att grafikkort är tysta så ett tyst förslag vill jag gärna köra på.

Jag har ju läst på lite om gtx 460 nu eftersom den verkar bra, men hur mycket låter den gentemot xfx 5870? Och vilken klock kan jag nå med ett 460? För som ni kan se i min signatur fick jag en jäkla bra klock på mitt (trasiga) xfx 5870, 1005/1320. Kan 460 kontra den klocken?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

... så återkommer den där frågan om man ska vänta eller ej på 6XXX serien från ati eller inte. your choice...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av pi:

... så återkommer den där frågan om man ska vänta eller ej på 6XXX serien från ati eller inte. your choice...

Jo du sätter fingret rätt över i:et. För jag skulle säkert köpt ett kort ur 6000 serien om jag fortfarande haft ett grafikkort. För jag kan väl inte sluta spela dataspel i typ 1 månad? Och om jag nu hypotetiskt sett skulle vänta på 6000 serien, kommer High-end korten först? För om High-end inte kommer först så kan jag väl inte vänta ännu längre!

Så fortsätt gärna med förslag

Glöm inte att hjälpa mig utifrån det som jag skrev åvan:

Citat:

Men jo ett 470 låter bra för den är billig. Men enligt sweclockers stora grafikkortstest 2010 så drar 470 SLI 656W. Det plus att jag klockar min processor till 4.2Ghz 1.40vvcore och att jag vill överklocka gpu gör att 470 SLI inte kan fungera med mitt tx 650?

Men tycker ni inte att ATI är något för mig just nu? Jag tycker om att grafikkort är tysta så ett tyst förslag vill jag gärna köra på.

Jag har ju läst på lite om gtx 460 nu eftersom den verkar bra, men hur mycket låter den gentemot xfx 5870? Och vilken klock kan jag nå med ett 460? För som ni kan se i min signatur fick jag en jäkla bra klock på mitt (trasiga) xfx 5870, 1005/1320. Kan 460 kontra den klocken?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jo du sätter fingret rätt över i:et. För jag skulle säkert köpt ett kort ur 6000 serien om jag fortfarande haft ett grafikkort. För jag kan väl inte sluta spela dataspel i typ 1 månad? Och om jag nu hypotetiskt sett skulle vänta på 6000 serien, kommer High-end korten först? För om High-end inte kommer först så kan jag väl inte vänta ännu längre!

Så fortsätt gärna med förslag

Glöm inte att hjälpa mig utifrån det som jag skrev åvan:

fingret över i:et? menar du inte pricken över i:et? hade nog kört på sli 460 om du inte vill uppgradera ditt nätagg

Permalänk
Skrivet av Terihan:

fingret över i:et? menar du inte pricken över i:et? hade nog kört på sli 460 om du inte vill uppgradera ditt nätagg

Haha, jo det ska vara pricken över i:et
Hur mycket bättre är 470 SLI gentemot 460 SLI? Alltså är det mer prestanda per peng? ( jag förstår inte sweclockers diagram över prestanda/pris. Hehe )

Förresten, låter inte gtx 470 SLI mycket mer än gtx 460 SLI eftersom det är en oeffektiv krets?