PHenom II 3.1 Ghz 550, 2.9 i Windows experience index?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sollefteå
Registrerad
Aug 2010

PHenom II 3.1 Ghz 550, 2.9 i Windows experience index?

Tjena Swec.

Som topic säger så undrar jag över hur i hela friden min cpu kan ge så en så låg score i windows experience index ?
Hur går detta ihop? Detta är ju en rejäl flaskhals i mitt system som jag undrar om det går att bota utan att köpa ny cpu

Den dagen, den sorgen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

Min har 6.8

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

En bild på saken tex på CPU-Z hade varit välkommen. Har du förresten satt burken/OS på prestanda och inte energispar?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Har du tryckt på klassifieringen och kollat om det verkligen är CPU'n som har den poängen? Min ligger på 6.8, min hårddisk drar ner med 5.9.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sollefteå
Registrerad
Aug 2010

kollade hela alltet nyss. allting utom cpu:n ligger över 6.2

Den dagen, den sorgen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av flipp3n:

Tjena Swec.

Som topic säger så undrar jag över hur i hela friden min cpu kan ge så en så låg score i windows experience index ?
Hur går detta ihop? Detta är ju en rejäl flaskhals i mitt system som jag undrar om det går att bota utan att köpa ny cpu

Jag har en likadan i min extra dator den får ungefär 6.0 ipoäng och efter upplåsning till x4 ligger den på 7.3

så något skumt har du hos dig?, var häromdagen hos en polare som hade det bekymret med, och efter senaste bios uppdatering till hans moderkort hade processorn (PII 940) låst sig i 800mhz av någon konstig anledning och fick uppdatera bios igen för den skulle bli normal, Men i själva windows stog det att det var rätt mhz, men inte om du starta körde cpu-z så kolla med cpu-z vilken frekvens osv din processor kör i.

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av ToJa92:

Har du tryckt på klassifieringen och kollat om det verkligen är CPU'n som har den poängen? Min ligger på 6.8, min hårddisk drar ner med 5.9.

Min HDD ligger med på 5.9.

Uploaded with ImageShack.us

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sollefteå
Registrerad
Aug 2010

cpu:n ligger och kör i 0.8 Ghz eftersom win 7 har sit cool and quiet pryl. Är det någon vet hur man stänger av detta ?

Den dagen, den sorgen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Man kan stänga av det i bios någonstans, men förstår inte varför du vill stänga av det.
Den sparar ström när du inte använder den till något tungt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sollefteå
Registrerad
Aug 2010

vill bara kolla om detta ger mig ett bättre resultat ^^

Den dagen, den sorgen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sollefteå
Registrerad
Aug 2010

satte in nytt grafikkort igår. Och då uppdaterade jag listan för att kolla hur mycket bättre det skulle bli. så då hakade cpu:n på och nu ligger den på 6.5 poäng

men hur går det ihop ? har uppdaterat den mins tio gånger innan jag bytta grafikkort

Den dagen, den sorgen

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av flipp3n:

satte in nytt grafikkort igår. Och då uppdaterade jag listan för att kolla hur mycket bättre det skulle bli. så då hakade cpu:n på och nu ligger den på 6.5 poäng

men hur går det ihop ? har uppdaterat den mins tio gånger innan jag bytta grafikkort

Ja du, säg det du Underliga äro Windows vägar

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sollefteå
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Jalle64:

Ja du, säg det du Underliga äro Windows vägar

jo de är ju så ^^