Permalänk

MIS, AsRock eller Gigabyte?

Det börjar närma sig att bygga ny dator och jag funderar över vad jag ska välja för tillverkare av moderkort. ASUS vägrar jag då jag haft otroligt många såna skitkort som gott sönder för mig. då jag kollar runt på komplett och inet etc så står det klart att det är mellan dessa tre, som står i trådtiteln, som det står emellan och då undrar jag vad ska jag välja, varför ska jag välja just det och är det nåt annat jag bör tänka på närt jag väljer moderkort?

Permalänk
Hedersmedlem

Moderkort till vilken prolle?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Opps, sorry.
AMD Athlon2 troligtvis någon x3 eller x4, har inte bestämt mig, men det handlar om AM3 iaf.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, eftersom du nu inte vill ta i ASUS, så kanske avknoppningen ASROCK inte heller passar
Men av det tre du skriver om är det helt klart GigaByte jag föredrar, jag har haft/har fyra olika mobos av dem och känner en hel del andra som också använder deras kort och är nöjda. Tyvärr har jag lite sämre känsla för MSI, då de exemplar jag har haft att göra med varit allt annat än tillfredsställande, men det är min personliga åsikt, så andra kanske tycker jag är för nedlåtande om dem

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Jag har haft 8 ASUS varav alla har gått sänder på ungefär samma sätt, så nej, jag vill INTE ha ASUS

Permalänk

MSI är riktigt fina, för en vanlig speldator hade jag valt de om asus inte finns att välja på.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Gigabyte brukar få klämma in lite mer funktioner än MSI... typ man får en Firewire port gratis... eller nå annat skit... Annars är dom likvärdiga.

AsRock är samma som ASUS men med produktion i Kina om jag inte minns fel... same shit, but shittier... hmm

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Skrivet av Strommare:

Jag har haft 8 ASUS varav alla har gått sänder på ungefär samma sätt, så nej, jag vill INTE ha ASUS

samma här plus att asus inte kan göra drivare, jag skulle satsa på MSI, aldrig haft strul med dom korten +jävligt bra mjukvara

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem

Intressant tråd. Ska också köpa ett nytt kort men jag hade faktiskt tänkt mig ett ASUS eftersom jag har ett nu och det har verkligen fungerat super i två år. (M3A79-T Deluxe)

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Gigabyte. Är otroligt nöjd med denna bräda. Nu snart när jag köper nytt system (AM3 eller core i7) kommer jag självklart köra gigabyte.
Går hur bra som helst att klocka och fungerar väldigt länge helt enkelt

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::