Klara detta nätaggregatet av allt?

Permalänk

Nu har den inte låst sig på hela veckan, fast spel tiden på veckan börjar inte fören nu.

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_.Anderssons:

körde testet i 1h, hittade inga fel.

Kör ett dygn.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Kör ett dygn.

Om felet händer ofta, skulle verkligen ett dygns passeringar göra skillnad? Jag gjorde en passering nyss och ca 70% in på en andra, inga fel där, felet händer dock ofta, och inga former av stresstester återskapar problemet. Furmark tuggar på bra, OCCT skapar inga problem. Egentligen så vore det snabbare att bara ta ut minnena en och en och sen försöka återskapa problemet och se om det försvinner eller inte. Jag önskar att det vore RAM-minnena, för det vore ett ganska enkelt åtgärdat problem.

Permalänk

1 timme tycker jag låter lite.. Minst ett dygn utan att störa datorn är ju det som gäller. Bara sätta igång när man är i skolan/jobbet och sen låta det rulla. vidare tills nästa dag.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag körde också igenom 2 pass utan ett enda error. Saken är den att det händer så otroligt random. Ibland sker det inte på ett par dagar, sedan kommer det tillfällen när det blir 4-5ggr samma dag. Och som sagt till största del när datorn idlar. Sist som det hände nu idag så öppnade jag upp lådan för att kontrollera värmen. Har misstänkt att grafikkortet kan vara boven (passivt 9500GT) men det var svalt. Vidare kände jag på de olika kylflänsarna på moderkortet och de var bara lite varma inte brännheta på något vis. Mycket frustrerande är det iallafall att inte få bukt med problemet.

Permalänk

För mig händer det varenda gång jag loggar in på WoW's public test realm, ibland direkt ibland efter någon minut. Det händer sällan med den vanliga klienten. Det händer ibland när datorn bara står med Spotify igång, ibland när jag kollar på film. Jag har igång memtest nu, 2 passes hittills. Kommer låta den stå över natten för att se vad som händer. Om det -inte- skulle vara minnena, vad kan det vara då?

Permalänk

Jo det var ju just det. Vad göra om den nu inte är minnesfel. Det var ju trotts allt därför jag/vi fortsatte diskussionen i denna tråden då jag antar att vi spekulerade i om det var våra nätaggregat som var spöket. Kan ju tillägga att det inte är Windows heller då jag får dessa hängningar även när jag kör Hackintosh.

Permalänk

Jag ska installera tjejens nyköpta psu för imorgon för att se om det löser problemet. Då kan iaf jag utesluta om det är agget som strular.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr_.Anderssons:

körde testet i 1h, hittade inga fel.

Kör det längre. Lämna på det under natten eller så. Bios-bootup in till Memtest dvs.(:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Kaoskadosk:

Jag ska installera tjejens nyköpta psu för imorgon för att se om det löser problemet. Då kan iaf jag utesluta om det är agget som strular.

Märkte att hennes var på 550w och mitt 600w, så kanske ingen mening med det. Det skumma är dock att mitt problem började nyligen och jag har inte satt in någonting nytt. Har en krypande känsla att det inre är minnena som är problemet, men frågan är då vad det är som kan vara fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaoskadosk:

Märkte att hennes var på 550w och mitt 600w, så kanske ingen mening med det. Det skumma är dock att mitt problem började nyligen och jag har inte satt in någonting nytt. Har en krypande känsla att det inre är minnena som är problemet, men frågan är då vad det är som kan vara fel.

RAM kan börja faila helt ut ur det blå. Som sagt, kör memtest över natten så lär du märka (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

RAM kan börja faila helt ut ur det blå. Som sagt, kör memtest över natten så lär du märka (:

Har kört memtest i ca. 15 timmar nu, lät den stå över natten och kvällen innan, inga fel. Så något annat är det alltså. Som sagt, frågan är bara vad.

UPDATE: Har märkt att Spotify och WoW Public Test Realm ger mig problem. Det händer ett fåtal gånger att datorn kraschar när jag spelar på vanliga klienten. Men eftersom allting fryser sig, kan det vara att hårddisken på något sätt hakar upp sig?'

UPDATE 2: Verkar ha löst problemet. Visade sig vara problem med ljuddrivrutinerna. Återställde till äldre drivrutiner och problemet försvann.

Permalänk

kul att det löste sig.

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |