Råd angående byte av efternamn.

Permalänk
Medlem

Skulle jag byta efternamn någon gång skulle jag byta till något respektivingivande ala Stark eller Modig. Typ Klippa, eller Jupiter eller något sånt maffigt. Eller något jävligt random, gärna något som stavas helt annorlunda än det uttalas, men det är ju dock inte så praktiskt.

Bravo var ju jävligt bra också.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Halén blir hur bra som helst.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Do it!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xburk:

Skulle jag byta efternamn någon gång skulle jag byta till något respektivingivande ala Stark eller Modig. Typ Klippa, eller Jupiter eller något sånt maffigt. Eller något jävligt random, gärna något som stavas helt annorlunda än det uttalas, men det är ju dock inte så praktiskt.

Bravo var ju jävligt bra också.

Ja Eddie Bravo skulle jag faktiskt kunna överväga, fast det är inte unikt i Sverige så kan bli svårt att få byta till det.
- Har hört att om mindre en 10 000 personer (eller om det kanske var 1000 personer) har ett efternamn man vill byta till måste man ha deras tillåtelse.

Skrivet av Ilja:

Halén blir hur bra som helst.

Faktum är att min far valde Eddie just efter Van Halen, sen att mitt andranamn är efter Mozart, ja det var nog min mors sätt att skapa lite kontrast

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

Ärligt talat tycker jag att du ska välja ett namn med "troll" i, såsom Trollhed eller något. Det är häftigt som fan och vem gillar väl inte troll? Särskilt i dessa internettider.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Ärligt talat tycker jag att du ska välja ett namn med "troll" i, såsom Trollhed eller något. Det är häftigt som fan och vem gillar väl inte troll? Särskilt i dessa internettider.

Eddie Rofl. Rolf Rofl

Satt faktiskt å fundera på vad som skulle vara ett tufft namn om man skulle byta, Anti Depp kom jag fram till speciellt då jag har Finsk bakgrund så ingen kommer klaga

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Eddie Rofl. Rolf Rofl

Satt faktiskt å fundera på vad som skulle vara ett tufft namn om man skulle byta, Anti Depp kom jag fram till speciellt då jag har Finsk bakgrund så ingen kommer klaga

Jag hade ett befäl i lumpen som hette Antti Viiru.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

ok jag vet att du skrev att du helst inte ville ha ett -son namn, men om du vill göra en mindre förändring så passar ju Johnson bra. Det är ett internationellt namn och inte så vanligt i Sverige när det är stavat med ett S. Sen kan du uttala ditt namn antingen på svenskt eller engelskt/amerikanskt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Ärligt talat tycker jag att du ska välja ett namn med "troll" i, såsom Trollhed eller något. Det är häftigt som fan och vem gillar väl inte troll? Särskilt i dessa internettider.

Hahaha, insinuerar du att jag skulle vara ett troll??

Skrivet av fesen:

Eddie Rofl. Rolf Rofl

Satt faktiskt å fundera på vad som skulle vara ett tufft namn om man skulle byta, Anti Depp kom jag fram till speciellt då jag har Finsk bakgrund så ingen kommer klaga

Ja, eller kanske Mega Pepp!?

Skrivet av nCredit04:

ok jag vet att du skrev att du helst inte ville ha ett -son namn, men om du vill göra en mindre förändring så passar ju Johnson bra. Det är ett internationellt namn och inte så vanligt i Sverige när det är stavat med ett S. Sen kan du uttala ditt namn antingen på svenskt eller engelskt/amerikanskt sätt.

Ja den tanken har slagit mig, får suga lite på den karamellen men det skulle kunna vara aktuellt.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

Eddie von Svensson!

Permalänk
Medlem

Eddie Eddieson

EDIT: Eddie Son

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Hahaha, insinuerar du att jag skulle vara ett troll??

Nej, absolut inte. Jag tycker bara att du ska ha ett lite häftigt namn med koppling till något forntida mytologiskt, såsom just troll. Eller varför inte en dragning åt det ockulta? Vad sägs om t.ex. Eddie Hexmester?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Eddie Mohammed

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Eddie von Svensson!

Som vi konstaterat går det inte byta till Von namn hur man vill och Svensson, känns inte så speciellt upphetsande heller..

Skrivet av Alakai:

Eddie Eddieson
Nja, det skulle nog var mer passande för den eventuellt framtida sonen..

EDIT: Eddie Son

Skrivet av Ilja:

Nej, absolut inte. Jag tycker bara att du ska ha ett lite häftigt namn med koppling till något forntida mytologiskt, såsom just troll. Eller varför inte en dragning åt det ockulta? Vad sägs om t.ex. Eddie Hexmester?

Haha okey vad skönt.
Ja något som anspelar på fornnordisk mytologi, kanske Eddie Huginson, eller Eddie Ask.

Det ockulta inte riktigt min grej..

Skrivet av Handa:

Eddie Mohammed

Känns nästan som Eddie Bin Laden klingar bättre då..
Någon som vet om det går bra att anta ett "Bin" namn, eller det kanske motsvarar Von?

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Skrivet av Ilja:

Jag hade ett befäl i lumpen som hette Antti Viiru.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Eddie Wheeler

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Någon som vet om det går bra att anta ett "Bin" namn, eller det kanske motsvarar Von?

Jag har för mig att "bin" betyder son.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Något riktigt Epic som Kratos eller Ares!

Visa signatur