Permalänk
Medlem

Mitt system

Nu har jag äntligen fått tummen ur och lagt upp ett galleri på min dator! Dock första galleriet jag lägger upp, och är inte bra med kameran, så var snälla i eran bedömning!

GLÖM INTE ATT KOMMENTERA OCH RÖSTA!

Vad som sitter i datorn:
CPU: i7 920@3.2GHz
Kylning på det: En Corsair H50 (självklart ) med Push'n'pull - en cooler master fläkt och corsair fläkten
Moderkort: Gigabyte GA-EX58-UD4P
Grafikkort: Ett Asus GTX295 som jag tagit av kåpan på + ett XFX 8600GT som används som PhysX kort
Hårddiskar: 2st 640GB diskar och en 500GB.
Nätagg: Corsair HX750W
Chassie: Ett små-moddat Cooler Master Storm Scout (fläktgaller, "hårddiskburen", och en 180mm fläkt i fronten!)

Mitt system

Permalänk

GTX 295 är det snyggaste kortet som tillverkats!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

GTX 295 är det snyggaste kortet som tillverkats!

Kan inte mer än att hålla med! Synd som F*N bara att det låter så mkt. Men det presterar ju fortfarande skitbra, så synd att klaga för mycket

Permalänk
Medlem

Fint system (A).
Varför har du inte kåpan på grafikkortet :(!!!
Och på mitt lyser den gröna indikatorn men inte den blåa :(!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

fint system där :), fixa lite kablar och det blir susens

Permalänk
Medlem

lite tradig clock med en h50 :/

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Fint system (A).
Varför har du inte kåpan på grafikkortet :(!!!
Och på mitt lyser den gröna indikatorn men inte den blåa :(!

Hade samma problem, med det fixade sig när jag bytte sladden. Eller satte sladden i DVI kontakten längs mot högersidan på chassiet (där kablarna är)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

fint system där :), fixa lite kablar och det blir susens

Jo, där är ju fan problemet. Går verkligen inte att få det snyggare, utan att borra ännu mer i chassiet, och det vill jag inte göra, för det börjar redan förlora lite stadga. Det är fortfarande stadigt, men inte som när jag köpte det

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

lite tradig clock med en h50 :/

Mjo, men jag är inte bra på att klocka Och har piss minnen, så det får duga så länge!

Permalänk

man hade kunnat göra något åt kablarna

men varför har du tagit bort den snygga kåpan? ger ju inte precis bättre kylning då kåpan inte täcker insug eller utblås som de gjorde på 9800GX2 :S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

man hade kunnat göra något åt kablarna

men varför har du tagit bort den snygga kåpan? ger ju inte precis bättre kylning då kåpan inte täcker insug eller utblås som de gjorde på 9800GX2 :S

Det blev faktsikt lite svalare, då jag har en fläkt som pumpar luft direkt på kretskortet.
Så det kyler lite "bakifrån" ^^

Men funderar på att sätta fast den igen. Var mycket snyggare ^^

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Det blev faktsikt lite svalare, då jag har en fläkt som pumpar luft direkt på kretskortet.
Så det kyler lite "bakifrån" ^^

Men funderar på att sätta fast den igen. Var mycket snyggare ^^

jaha, men kan inte gjort så jättestor skillnad eller?, ja de tycker jag du ska göra funderar på om jag ska lyckas modda dit mina kåpor över mina vattenkylda kort

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

jaha, men kan inte gjort så jättestor skillnad eller?, ja de tycker jag du ska göra funderar på om jag ska lyckas modda dit mina kåpor över mina vattenkylda kort

Tycker jag absolut! Nej, det har det inte. Men när du tog isär dina kort, var kylpastan bra då? Eller var den typ, grynig och torr?

Permalänk

Trevligt bygge
Ser inget som stör luftcirkulationen och att ta luft i toppen och fronten och köra ut den baktill är helt rätt då detta skapar positivt lufttryck, något som är helt rätt och störigt när folk envisas med luften ut i toppen
Skulle vara kul om du vågade dig på att klocka upp till 3,8GHz(väldigt lätt hastighet med 920) 1.2V och 181x21 funkar fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Trevligt bygge
Ser inget som stör luftcirkulationen och att ta luft i toppen och fronten och köra ut den baktill är helt rätt då detta skapar positivt lufttryck, något som är helt rätt och störigt när folk envisas med luften ut i toppen
Skulle vara kul om du vågade dig på att klocka upp till 3,8GHz(väldigt lätt hastighet med 920) 1.2V och 181x21 funkar fint

hmmm.... Will try 1.2V? :S realy?

Och när man klockar, behöver man ställa ner klocken på minnen eller processor först? :S Eller bara trycka upp den dit man vill med en gång, eller stega? Behöver man klocka minnena osv?

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

hmmm.... Will try 1.2V? :S realy?

Och när man klockar, behöver man ställa ner klocken på minnen eller processor först? :S Eller bara trycka upp den dit man vill med en gång, eller stega? Behöver man klocka minnena osv?

Jag brukar bara sätta allt på auto och sen klocka bara med spänningen för CPU och BLCK, det andra kan man ju klocka om man vill men det brukar bara vara enklast att låta det sköta sig själv. Om man inte kan få en stabil klock kan man vara tvungen att pilla med annat dock, men det är bara pilla så länge man inte höjer CPU Volt för mycket och hela tiden håller koll på temps när man väl kan boota och självklart stabilitetstesta klocken med t.ex Prime95

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Jag brukar bara sätta allt på auto och sen klocka bara med spänningen för CPU och BLCK, det andra kan man ju klocka om man vill men det brukar bara vara enklast att låta det sköta sig själv. Om man inte kan få en stabil klock kan man vara tvungen att pilla med annat dock, men det är bara pilla så länge man inte höjer CPU Volt för mycket och hela tiden håller koll på temps när man väl kan boota och självklart stabilitetstesta klocken med t.ex Prime95

Okej, Lite förtydligande bara... Vad är BLCK?

Permalänk
Medlem

Ska inte vara taskig men vissa saker måste göras om och förbättras:
-All intern kabeldragning måste fixas till
-Sätt ljudkortet längre upp (eller om det e ett graffe?)
-Byt ut gula sata kablar till blåa/svarta
-Snälla sätt på kåpan på grafikkortet, det e bara en inbillning att tempen går ner

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Ska inte vara taskig men vissa saker måste göras om och förbättras:
-All intern kabeldragning måste fixas till
-Sätt ljudkortet längre upp (eller om det e ett graffe?)
-Byt ut gula sata kablar till blåa/svarta
-Snälla sätt på kåpan på grafikkortet, det e bara en inbillning att tempen går ner

Man börjar ju bli lite mörkrädd, alla tjötar om kabeldragningen
Nepp, det är ett extra grafikkort Eller 8600GT (mer och bättre bilder kommer!)
De svarta kablarna är oranga, och de är nara dom cj röda SATA kablar jag har, och jag tycker det ser lite ballt ut
Och kåpan är påväg på igen

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Okej, Lite förtydligande bara... Vad är BLCK?

Sorry, märkte att jag skrev fel ska vara BCLK (baseclock) ta BCLK t.ex 181MHz gånger multipliern t.ex 21(som i 920) och du får den frekvensen(hastigheten) som man egentligen säger att CPU'n körs i
Så 181x21=3801, du kan behöva mer än 1.2V för detta då alla CPU'er är olika även om det är samma modell så klarar inte alla 920, 930, 950 etc att hålla en stabil klock på samma spänning och vissa behöver kanske lite mer OC(överklockning) på minnena eller nån annan långsökt konstig ändring för att lägga sig stabilt på en viss frekvens, så det är väldigt mycket pillande och omstarande av datorn om man inte har tur
Jag är verkligen inte insatt i OC, så om nån vill rätta(utbilda) mig snälla gör det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Sorry, märkte att jag skrev fel ska vara BCLK (baseclock) ta BCLK t.ex 181MHz gånger multipliern t.ex 21(som i 920) och du får den frekvensen(hastigheten) som man egentligen säger att CPU'n körs i
Så 181x21=3801, du kan behöva mer än 1.2V för detta då alla CPU'er är olika även om det är samma modell så klarar inte alla 920, 930, 950 etc att hålla en stabil klock på samma spänning och vissa behöver kanske lite mer OC(överklockning) på minnena eller nån annan långsökt konstig ändring för att lägga sig stabilt på en viss frekvens, så det är väldigt mycket pillande och omstarande av datorn om man inte har tur
Jag är verkligen inte insatt i OC, så om nån vill rätta(utbilda) mig snälla gör det

Haha, jo BCLK viste jag vad det var xD blev lite förvirrad bara. Japp, det blir att prova någon dag

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Tycker jag absolut! Nej, det har det inte. Men när du tog isär dina kort, var kylpastan bra då? Eller var den typ, grynig och torr?

lite torr var den, men man blev kletig om man tog på den ändå

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

lite torr var den, men man blev kletig om man tog på den ändå

Så man borde byta pasta alltså?

Permalänk
Medlem

fin rigg, men bilderna var lite för mörka tycker jag... kyler grafikkortet bättre utan plastkåpan ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

fin rigg, men bilderna var lite för mörka tycker jag... kyler grafikkortet bättre utan plastkåpan ???

Tackar Jo, jag vet. Lånade min farsas kamera så allt blev liksom, jävligt mycket svårare än det behövde
Alltså, egentligen kyler det inte så mycket bättre, men det hoppar inte så mycket mellan temperaturerna nu. Ist för att hoppa mellan 58-70 grader IDLE så ligger det runt 60 (i skrivande stund ligger GPU 1 på 58 och GPU 2 på 56, men nu har jag tagit ut alla expantionsplåtarna )

Permalänk

har samma chassi, hur fick du loss hdd buren? har försökt men det gick inte bra :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meshuggan:

har samma chassi, hur fick du loss hdd buren? har försökt men det gick inte bra :/

Det sitter poppnitar som är jätte dåliga. Plattmejsel och hammare fick loss den hur enkelt som helst! Kan bli lite repor, men dom kommer vara på chassiets undersida, och på insidan av dvd buren!